Oneens met de Forumregels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Lees deze draad door, en valt mij op hoe sommigen leden nu op eens heel actief zijn en wil dat de regels gevolgd moet worden.
Dit terwijl ze hier rondhangen met meerdere accounts als backup, zouden ze weer worden verwijderd of een ban krijgen, want dan kunnen ze toch hier rondhangen.
En, volgens de forumregels mag je niet meerdere accounts hebben. Lekker hypocriet allemaal.
ik zal dit blijven rapporteren, want hun manier van schrijven blijft hetzelfde. Makkelijk te herkennen dus. Ook heb ik eerder voorgesteld hun IP adres te blokkeren als maatregel om te voorkomen dat deze praktijken doorgaat. Is niet waterdicht, maar ik maakt het moeilijkervoor hun die het blijven doen.
Maar dat werd afgewezen met allerlei excuses.

Be zelf klaar met recensies schrijven. Mogen we dames überhaupt niet eens meer bespreken, dan zal ik ook geen recensies schrijven.
Het werd nanelijk expliciet gezegd door een van de mods dat voortan alleen recensies schrijven.
Het is een forum waar we meningen delen. Als we niet met elkaar eens zijn, so be it. Maar nee, dan wordt je reactie verwijderd, of nog erger, die wordt zelfs bewerkt door de mods.

Ook ik werd met "vakantie" gestuurd omdat de mods opeens kwam opduiken. Waarschijnlijk wist ze niet waar ze moest beginnen want in plaats van kijken aan het inhoud van wat r werd geschreven in de periode toen r niemand was behalve de leden, en waarom, werd r een heleboel met "vakantie" gestuurd.

Het is vrijwillig om hier als lid rond te hangen. En dat telt ook voor het team achter de schermen. Dus ja, take it or leave it gaat 2 kanten op.

Laatst bewerkt:

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Dit terwijl ze hier rondhangen met meerdere accounts als backup, zouden ze weer worden verwijderd of een ban krijgen. Want, volgens de forum regels mag je niet meerdere accounts hebben. Lekker hypocriet allemaal.
ik zal dit blijven rapporteren, want hun manier van schrijven blijft hetzelfde. Makkelijk te herkennen dus.
Doel je op een specifiek iemand?
Ik zeg voor de draad ermee welke accounts dit zijn dan melden we ze samen aan de forumleiding.

Ik heb echt een vreselijke hekel aan leden met een dubbele account 😤
De kogel is nog te mild voor dit soort figuren.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Rapporteren altijd doen!
Wat betreft het blokken van een IP-adres: Dit heeft niet veel zin. Providers kunnen met dynamische IP adressen werken en bv een reboot van je router kan ook een nieuw IP adres opleveren. Dit is een beetje categorie voordeur op slot doen maar je achterdeur open laten staan.

Daarnaast kan een IP meerdere gebruikers hebben en een gebruiker meerdere IP's. Bij een vermoeden wordt nu de gebruiker doorgestuurd naar @Beheer die net even iets meer kan zien dan een @Moderator

@Ferry73 @Sexisleuk ik kan jullie beide koppelen aan meerdere accounts....

Er is overigens expliciet gezegd dat topic van dames/clubs/etc recensies en/of info moet bevatten. Er is nergens een regel dat je een afwijkende mening niet mag delen. Wel lijkt er een patroon te zijn van mensen die moeite hebben met de "regel" om on topic te blijven en "slow chat". Zie bv pagina 2 van dit topic waar dit gebeurt.

fiebert3

Legende
27 jun 2020
2.813
1.256
Waarschuwing 1 en 2?
Nou, die heb ik nooit gehad hoor, kreeg meteen een ban.
Maar men wil dus alleen maar berichten die bevallen bij de beheerder en moderator.
Prima hoor, dan lees ik gewoon en denk er het mijne van.
ik heb ook een ban gekregen zonder verwittiging :(

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
ik kan jullie beide koppelen aan meerdere accounts....
Dat je @Ferry73 kan koppelen aan een heleboel accounts weten we. Zelf heb ik deze account sinds 2015, als ik mij niet vergist. Had lang geleden een andere account die ik al jaren niet meer gebruikt.

Over de IP,
Nee is inderdaad niet waterdicht. Maar ga r vanuit dat de meerderheid hier gebruik maken van mobiel.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@Sexisleuk per sessie zien we een IP adres. Dus echt over een langere periode. Als je via mobiel gaat heeft je telefoon vaak een ander IP (bv omdat je data gebruikt de ene keer en de andere keer wifi). Als alle 34.000+ leden naar hartje Utrecht gaan en via mobiel deze site bezoeken....
Je hebt overigens je account sinds 2019. Staat in je profiel ;)

Of 5 forumleden bezoeken een GB en kijken nog snel op dit forum. Zijn die 5 dan dezelfde persoon? Nope..

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
"@Ferry73 @Sexisleuk ik kan jullie beide koppelen aan meerdere accounts...."

Nu gaan ze vertellen vanuit beheer en MODS: 'We vertellen niet hoe we dat kunnen zien'.

Nou, buiten IP kan je nog een computer- of browser- unieke code meesturen, of je mac-adres welke uniek zou moeten zijn (maar het in de praktijk niet blijkt te zijn!). Ik kan ze allemaal spoofen of niet te identificeren maken, als ik dat wil.

Dit soort "speurneuzerij" blijkt toch regelmatig 'helemaal niet' (of 'niet helemaal') te werken.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
"@Ferry73 @Sexisleuk ik kan jullie beide koppelen aan meerdere accounts...."

Nu gaan ze vertellen vanuit beheer en MODS: 'We vertellen niet hoe we dat kunnen zien'.

Nou, buiten IP kan je nog een computer- of browser- unieke code meesturen, of je mac-adres welke uniek zou moeten zijn (maar het in de praktijk niet blijkt te zijn!). Ik kan ze allemaal spoofen of niet te identificeren maken, als ik dat wil.

Dit soort "speurneuzerij" blijkt toch regelmatig 'helemaal niet' (of 'niet helemaal') te werken.
We kunnen ook gewoon lekker schrijven en lezen op dit forum i.p.v. de hele dag uitzoeken wie we nu weer aan kunnen vallen of een ban kunnen geven. Dan gaat hem misschien ooit zelfs weer gezellig worden hier.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Ik moest inderdaad een nieuwe account nemen omdat een zeker iemand mij iedere keer lastig viel.
Is het B-2 account nog actief dan?
Zo ja, wanneer is dat voor het laatst gebruikt?

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Wanneer je op een forum veel gebruikers met hetzelfde IP-adres ziet, vooral in de Nederlandse en Belgische markt, kan dit door een aantal factoren komen:

1. Mobiele Netwerken en Carrier-Grade NAT (CGNAT)

• Mobiele providers zoals KPN, T-Mobile, Proximus of Orange gebruiken Carrier-Grade Network Address Translation (CGNAT). Hierbij delen meerdere gebruikers hetzelfde publieke IP-adres omdat de provider een beperkt aantal IP-adressen heeft.
  • Dit is vooral gebruikelijk bij mobiele netwerken waar veel gebruikers via dezelfde mast of infrastructuur online zijn.

2. Gebruik van Publieke Wi-Fi-netwerken

• Als veel mensen een openbaar Wi-Fi-netwerk gebruiken, zoals in een café, bibliotheek, trein of andere gedeelde ruimtes, kunnen ze allemaal hetzelfde externe IP-adres hebben.

3. Proxyservers of VPN-gebruik

• Sommige gebruikers maken gebruik van proxyservers of VPN-diensten die een gedeeld IP-adres aanbieden. Hierdoor kunnen meerdere gebruikers met hetzelfde IP-adres op je forum verschijnen.

4. Content Delivery Networks (CDN's) of Cache

• Soms gebruiken providers technieken zoals caching via een CDN. Hierdoor kan verkeer vanuit een specifieke regio hetzelfde IP-adres lijken te hebben, hoewel het eigenlijk om verschillende gebruikers gaat.

6. Misbruik of Scriptgebruik

• In zeldzame gevallen kan het een signaal zijn van spam of misbruik. Gebruikers of bots kunnen scripts draaien die hetzelfde IP-adres gebruiken, bijvoorbeeld via een VPN of server.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Ik heb echt een vreselijke hekel aan leden met een dubbele account 😤
De kogel is nog te mild voor dit soort figuren.
Beetje kinderachtig om dit te schrijven, gezien dat je tenminste 5 accounts hebben.
.je zit zelfs te reageren op je eigen reacties onder verschillende alias.
Ook zit je PM te sturen aan leden om je gedrag te rechtvaardigen ook nog.

Dit soort praktijken zijn juist waarom het ontspoort en met modder worden gegooid in topics.
Maar goed, deze draad gaat niet om een lid. Maar meer een voorbeeld hoe de regels worden omzeild.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
Kun je mij niet gewoon op negeren zetten, dan zal je bloeddruk vanzelf weer dalen..
Als je zo doorgaat krijg je straks nog een hartaanval man.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven