Nzc en risico’s voor je omgeving

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Ik zou graag weer eens zc doen bij een dame maar de laatste tijd heb ik een soort bezwaar in mijn hoofd hangen. De eerste drie maanden na je bezoek weet je namelijk niet of je een soa hebt met name hiv.

Als ik dan wel eens familie bezoek en vooral diegenen met kinderen voel ik me toch wel soort van schuldig dat ik het zc doe. Kijk de kans is minimaal maar het laatste wat je wilt is iemand besmetten bijv. door een wondje en toch zeker niet een onschuldig kind.

Tegelijkertijd wil ik mijzelf niet in de weg staan en toch mijn fantasieën beleven. Kijk dat ik het risico neem ok maar anderen moeten daar geen last van krijgen.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
En even voor de duidelijkheid ik bedoel natuurlijk met een wondje dat je je bijv snijd aan iets scherps ofzo bij familie. Ik ben geen pervert!!!

petertje2

Toogplakker
9 sep 2020
145
5
Ik denk dat je er beter mee kunt stoppen als je midden in de nacht wakker ligt en dit soort Posts maakt

En dat is serieus en geen lullig antwoord

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Dat ik me druk kan maken over dingen dat weet ik. Maar juist om me minder druk te maken stel ik deze vraag.

Dus dit komt niet in jullie op - of - is het risico wel heel minimaal?

Tja ok, de kans op hiv oplopen is al heel minimaal, en dan moet er een situatie ontstaan waarop er op een niet seksuele manier het wordt overgedragen.

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Als je je zo druk en bang maakt moet je het gewoon niet doen. Ik vind het erg vergezocht

bbdeg

Ervaringsdeskundige
24 feb 2017
433
169
Als je je zo druk en bang maakt moet je het gewoon niet doen. Ik vind het erg ver gezocht

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
Hiv kan niet door de huid naar binnen dringen. Ook niet als jouw huid in aanraking komt met een wondje van iemand met hiv. Zelfs wondjes op elkaar vormen geen risico. Wil hiv een kans maken, dan moet er contact zijn tussen twee verse, flinke, open wonden waar bloed uitstroomt.

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Hoi RD5,

Allereerst wat een vervelende gedachte met contrasten. Ene kant wil je plezier en aan de andere kant heb je een schuldig gevoel waaruit een angst ontstaat. Let wel ik ben geen "spiegeloog", dat komt uit ervaring.

De eerste vraag m.b.t. besmettingsgevaar van kinderen is, waar komt dit vandaan?

Groetjes Cumgiver

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Tja misschien is het inderdaad best vergezocht. Ik denk vaak aan de 0,0001% kans en daar maak ik mezelf misschien gek mee.

Verder bedoel ik gewoon dat het laatste wat je wilt is dat een bekende, vriend, familielid etc. besmet raakt. Dat je het op een of andere manier toch doorgeeft onbedoeld/per ongeluk.

Maar inderdaad, ermee stoppen is natuurlijk geen slechte keuze, weet niet of dit gaat gebeuren.

Bedankt voor de antwoorden.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
RD5 zei:
Tja misschien is het inderdaad best vergezocht. Ik denk vaak aan de 0,0001% kans en daar maak ik mezelf misschien gek mee.

Verder bedoel ik gewoon dat het laatste wat je wilt is dat een bekende, vriend, familielid etc. besmet raakt. Dat je het op een of andere manier toch doorgeeft onbedoeld/per ongeluk.

Maar inderdaad, ermee stoppen is natuurlijk geen slechte keuze, weet niet of dit gaat gebeuren.

Bedankt voor de antwoorden.

Neem gewoon de juiste voorzorgsmaatregelen.
Ben je bang voor hiv, ga dan prep slikken, is niet 100% maar toch.
Doe een goede risico analyse van de dames die je bezoekt. Zijn het latina's? Oost europa? Chinees? Das een hoog risico op allerlei ziektes , niet alleen hiv.

En inderdaad waar komt die rare gedachte vandaan dat je, als je het al hebt, je het doorgeeft aan familie?
Je snapt hopelijk toch wel dat je je regelmatig moet testen als je bare neukt? (Liefst 1 keer in de 3 maanden als echt een fanatiekeling bent). Loop je dan tegen de lamp qua hiv kan je ervoor kiezen om je familie niet meer te bezoeken of the wachten tot je hiv remmer kuur aanslaat.

Als je hiv hebt krijg je namelijk medicijnen die vervolgens ervoor zorgen dat je het nauwelijks meer kan doorgeven (levert big pharma meer op dan hiv te genezen).

Je kan je dus met veel logica en gewoon lezen uit allerlei rare gedachten kronkels denken, die je hebt. Ik hoop dat dit je helpt.
Je kan je beter druk maken over hoe hiv je eigen leven zou impacten dan bijv een familie lid waar je eens in de zoveel tojd op bezoek gaat.

Hiv oplopen betekend namelijk in mijn ogen….NOOIT meer bare met dames van plezier…..als je tenminste een beetje menselijkheid heb, sommige medewandelaren hebben dat niet en zouden gewoon door blijven wandelen helaas.

Veel succes

petertje2

Toogplakker
9 sep 2020
145
5
OMG....Wat een reactie is dit zeg....

• aansporing tot het nemen van zware medicatie
    generalisatie van afkomst
    big pharma shaming
    en een oordeel over medewandelaars waar de honden geen brood van lusten.....
rustig kerel...rustig....

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Het is niet mijn bedoeling dit te laten escaleren, maar deghuvo zijn punten zijn niet allemaal onterecht.

PREP is inderdaad zware medicatie en wordt bij mijn weten bij uitzondering voorgeschreven. Dit is natuurlijk voor ieder zelf te beslissen en dan moet je het ook nog daadwerkelijk voorgeschreven krijgen. Ik zal er niet zomaar naar vragen denk ik, vanwege de hevigheid van de medicatie.

Wat betreft de regio's is het te gegeneraliseerd, maar ik zag op soaaids:
"Vooral in Azië, Afrika, delen van Zuid- en Midden-Amerika, Oost-Europa en Rusland komt hiv veel voor."
En dan heb je nog de verschillende statistieken per regio. Maar we kunnen er van uit gaan dat elke dvp die het bare doet met klanten een hoog of in ieder geval hoger 'risico' met zich mee brengt.

En testen doe ik zeker, eigenlijk op alles wat de huisarts nodig vindt, dus maak je daar niet druk om, dat hoef je ook niet zo kinderlijk te brengen overigens.

Oja en big pharma, tja, de een haalt zijn schouders op en zegt het is zo, maar het zal me niet verbazen als farmabedrijven inderdaad proberen hun winst te maximaliseren ook al doet dat af aan de kwaliteit van mensenlevens. Ook farma zijn gewoon bedrijven net als ieder ander die zoveel mogelijk geld willen verdienen. Het is naief om te denken dat mensen helpen altijd op de eerste plaats staat bij een bedrijf, zeker als het om zulke winsten gaat. Extreem voorbeeld; kobalt mijnen in Afrika. Die arbeiders leven en slapen in een tentje pal naast de mijn, werken zich kapot voor een hongerloontje in gevaarlijke omstandigheden, zien zij iets terug van de megawinsten van het bedrijf?

En dat sommige wandelaars alsnog doorgaan met bare terwijl ze HIV hebben, dat geloof ik best. Mensen zijn tot bizarre dingen in staat. Maar goed, wat voor de een bizar is, kan voor de ander doodgewoon zijn.

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Wat PrEP betreft, ik slik dit nu een tijdje en heb geen bijwerkingen ervaren, maar doe dit aub onder begeleiding van een huisarts.
Het gaat hier niet om een hoofdpijnpilletje maar stevige medicatie om de besmetting met HIV te voorkomen.
Let op, het is geen 100% zekerheid. Ik heb elke 3 maanden een afspraak voor controle, ik heb dan een bloed en urinecontrole.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
amazing zei:
Wat PrEP betreft, ik slik dit nu een tijdje en heb geen bijwerkingen ervaren, maar doe dit aub onder begeleiding van een huisarts.
Het gaat hier niet om een hoofdpijnpilletje maar stevige medicatie om de besmetting met HIV te voorkomen.
Let op, het is geen 100% zekerheid. Ik heb elke 3 maanden een afspraak voor controle, ik heb dan een bloed en urinecontrole.

Zo zwaar is Prep vlgs mij niet. Hangt ook af van hoe je het inneemt toch? Als je het enkel inneemt rond de tijden dat je bare gaat valt het wel mee. Als je het elke dag inneemt zal het vast wel zwaar zijn mja dat is de keus die je dan maakt voor je levenstijl/seksualiteit.

Maarja iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik probeerde de topic starter een beetje gerust te stellen, dat is eigenlijk alles. Excuus als ik iemand op zijn of haar tenen heb getrapt, dat was niet de bedoeling.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
RD5 zei:
Het is niet mijn bedoeling dit te laten escaleren, maar deghuvo zijn punten zijn niet allemaal onterecht.

PREP is inderdaad zware medicatie en wordt bij mijn weten bij uitzondering voorgeschreven. Dit is natuurlijk voor ieder zelf te beslissen en dan moet je het ook nog daadwerkelijk voorgeschreven krijgen. Ik zal er niet zomaar naar vragen denk ik, vanwege de hevigheid van de medicatie.

Wat betreft de regio's is het te gegeneraliseerd, maar ik zag op soaaids:
"Vooral in Azië, Afrika, delen van Zuid- en Midden-Amerika, Oost-Europa en Rusland komt hiv veel voor."
En dan heb je nog de verschillende statistieken per regio. Maar we kunnen er van uit gaan dat elke dvp die het bare doet met klanten een hoog of in ieder geval hoger 'risico' met zich mee brengt.

En testen doe ik zeker, eigenlijk op alles wat de huisarts nodig vindt, dus maak je daar niet druk om, dat hoef je ook niet zo kinderlijk te brengen overigens.

Oja en big pharma, tja, de een haalt zijn schouders op en zegt het is zo, maar het zal me niet verbazen als farmabedrijven inderdaad proberen hun winst te maximaliseren ook al doet dat af aan de kwaliteit van mensenlevens. Ook farma zijn gewoon bedrijven net als ieder ander die zoveel mogelijk geld willen verdienen. Het is naief om te denken dat mensen helpen altijd op de eerste plaats staat bij een bedrijf, zeker als het om zulke winsten gaat. Extreem voorbeeld; kobalt mijnen in Afrika. Die arbeiders leven en slapen in een tentje pal naast de mijn, werken zich kapot voor een hongerloontje in gevaarlijke omstandigheden, zien zij iets terug van de megawinsten van het bedrijf?

En dat sommige wandelaars alsnog doorgaan met bare terwijl ze HIV hebben, dat geloof ik best. Mensen zijn tot bizarre dingen in staat. Maar goed, wat voor de een bizar is, kan voor de ander doodgewoon zijn.

Bedankt voor je reactie, hopelijk heb je wat aan mijn reactie gehad en geeft het je wat rust.

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Zo zwaar is Prep vlgs mij niet. Hangt ook af van hoe je het inneemt toch? Als je het enkel inneemt rond de tijden dat je bare gaat valt het wel mee. Als je het elke dag inneemt zal het vast wel zwaar zijn mja dat is de keus die je dan maakt voor je levenstijl/seksualiteit.

Maarja iedereen moet zelf weten wat ie doet. Ik probeerde de topic starter een beetje gerust te stellen, dat is eigenlijk alles. Excuus als ik iemand op zijn of haar tenen heb getrapt, dat was niet de bedoeling.
[/quote]

Reactie hierop, wat is zwaar? Dat is natuurlijk de vraag, er kunnen bijwerkingen zijn die reageren op je nieren. Is dat zwaar? Dat is een afweging.
Verder heeft het natuurlijk te maken met je levenstijl of je dit dagelijks gaat slikken. Ik zou het niet aanraden voor de af en toe neuker die zo nu en dan eens zich laat neuken door een trans, trav of andere man. Slik het dan wanneer je dat van plan bent.

Voor mijn levensstijl is het wel van belang, de reden laat ik in het midden, het is een afweging natuurlijk.

Terug
Naar boven