NIeuw hier: Kans op SOA en testen?

keg

Snuffelaar
25 jan 2022
8
12
hallo allemaal, ik ben nieuw in de wereld van bare. zou dit graag doen maar ben een beetje bang om iets op te lopen. laten jullie je vaak testen of heeft iemand eens wat opgelopen? en hoe groot is die kans? hoor graag

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
De kans is heel groot, met name nu na corona is het een lopende band aan ziektes die rondgaat. Iedereen heeft weleens wat opgelopen, sommige merken het niet en testen nooit en anderen gaan het nooit toegeven. Beste wat je kunt doen is hou je bare contacten beperkt, check eerst qua gedrag of de dame in kwestie een beetje te vertrouwen is.
Test je zelf van te voren altijd voor je bare gaat. Zodat je weet dat jij niks hebt, als je daarna vervolgens bare hebt gedaan, daarna weer testen als je dan wel wat hebt, weet je van wie. Als je dit slim aanpakt kan je een soort netwerk maken van safe bare contacten waarbij jij hun gezond houd en zij jou. Je kunt teleks een dame dan toevoegen aan je netwerkje en probeer het te houden op max 3-4 tegelijk.

Wil je weer wat nieuws, dan test je jezelf weer eerst van te voren en ook na dat nieuwe contact. Is het allemaal ok, dan voeg je die toe aan de rest.

Uiteraard kan zelfs hiermee het fout gaan, vele dames testen zich niet of nauwlijks en neuken meerdere mannen per dag bare. Het beste is dan ook een dame te vinden die het met zo min mogelijk anderen bare doet maar wel met jou. Als je dat vind dan ben je het mannetje. Ik heb er zelf een 3 tal waarbij ik als een van de weinige bare mag en dat bevalt heel goed. Safe voor hun, safe voor mij en we hebben een heerlijke tijd.

Conclusie, je gaat sowieso wat oplopen, je kan alleen hopen dat het niks permanents of vervelends is. Maak je geen illusies. Vermijd laag hanged fruit. Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten is het niet waard om met je gezondheid te spelen.

220mm

Ervaringsdeskundige
11 sep 2021
400
479
Hoe moet dat werken, je kunt je testen, maar je weet toch niet hoe het met de dame zit die je bezoekt of laat je haar ook eerst testen ? Je weet toch niet hoe het zit als die dame met een andere man bare neukt. Dat je je laat testen enzovoort is altijd goed, maar het blijft een risico als je bare neukt. Of zie ik het verkeerd ?

220mm

Ervaringsdeskundige
11 sep 2021
400
479
'Ik heb er zelf een 3 tal waarbij ik als een van de weinige bare mag'
Weet je dat zeker tegen mij zeggen ze ook dat ik de enige ben.

bare sletje MV

Ervaringsdeskundige
5 jun 2024
272
475
Wij laten ons om de drie maanden testen op soa in het ziekenhuis in Hasselt omdat wij op die manier prep voorgeschreven krijgen. En het is ook ineens goed om te weten dat je dus soa vrij bent om lekker bare te neuken. En niemand anders besmet. Wij zitten al jaren in de parenclub wereld en privé feestjes tot nu toe nog maar 1 keer een soa opgelopen dus valt gelukkig heel goed mee hopelijk blijft het zo natuurlijk.

220mm

Ervaringsdeskundige
11 sep 2021
400
479
Het is goed dat je laat testen, zou is de kans op iets op te lopen het kleinst, maar het is niet 100% veilig. Je kan wel denken ik ben getest, maar als je naar een dame gaat weet je het niet. Er is altijd een risico. Want die dame waar je naar toe gaat heeft niet alleen bare sex met jouw al zeggen ze van wel.

bare sletje MV

Ervaringsdeskundige
5 jun 2024
272
475
Nee dat is waar maar dat is het risico dat je loopt natuurlijk je hoopt dat je sex partners eerlijk zijn en ook begaan zijn met hun gezondheid en je moet selectief zijn wie mag meespelen.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
'Ik heb er zelf een 3 tal waarbij ik als een van de weinige bare mag'
Weet je dat zeker tegen mij zeggen ze ook dat ik de enige ben.

Ja dat weet ik zeker. Ik zei, als je goed leest, ook niet dat ik de enige ben. Ik zei dat ik een van de weinige ben, dat is wel even wat anders. Het scheelt ook wel als je bij iemand langsgaat die mc al zo goed is dat ze geen klanten hoeft te lokken met nzc om maar wat meer centjes binnen te harken. De dames waar ik het over heb zijn zeer bekend in het wandel circuit maar ze staan toch echt niet op deze site vermeld gelukkig voor nzc.
Dat is gewoon een fijne gedachte en omgekeerd betaal ik dat terug. Voor mij zijn zij dan ook de enige van een handvol waar ik dat mee doe en gewoon een paar keer per jaar, prima.

Vrouwen willen veiligheid en zekerheid. Ze weten hoe ik erin sta en wat ik doe en ik ben er heel open in en laat vrolijk me uitslagen zien als ze daarom vragen. Verder ook jarenlang bij iemand komen dat werkt een bepaald vertrouwen in de hand. Vervolgens goede afspraken maken en alles gaat prima.

Een goede afspraak die ik bijvoorbeeld maak met dames is als ze in prive of werk gewoon het even niet weten en toch hier en daar bare hebben gedaan dat ze het me gewoon laten weten zodat ik kan kiezen voor condoom of dat ik idd wacht tot ze zelf test hebben gedaan weer. Vrij simpel hoor, ik snap niet dat niet iedereen dit gewoon zo aanpakt, zouden we veel minder ziektes hebben denk ik. En omgekeerd doe ik hetzelfde, vaak genoeg een nieuwe encounter en nog niet kunnen checken of dat goed zit of niet. Dus dan laat ik me vaste dame weten, ff met condoom deze keer of ik ga niet langs tot ik het wel weet.

Niks moeilijks aan en zou hou ik het redelijk leuk voor mezelf. Niemand hoeft te volgen wat ik doe en of hoe ik het doe, iedereen moet dat voor zichzelf weten.

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
hallo allemaal, ik ben nieuw in de wereld van bare. zou dit graag doen maar ben een beetje bang om iets op te lopen. laten jullie je vaak testen of heeft iemand eens wat opgelopen? en hoe groot is die kans? hoor graag
Zolang je zonder condoom seks hebt met vreemden, is het risico aanwezig en hoog. Je moet het weten. Als je het niet kunt accepteren, doe het dan niet. Door uzelf te testen, krijgt u inzicht in uw gezondheidstoestand en kunt u dienovereenkomstig handelen, maar wordt u niet beschermd.

Johan B

Snuffelaar
2 nov 2024
2
3
Regelmatig testen goed idee. Maar veel al kansloos.
Veel soa kun je pas naar weken zien in een test.
Dus vandaag ziek pikkie of kutje. Over 2 of 3 weken pas te zien. Afgelopen donderdag bare gangbang gedaan in de Pinte (B).
Dus nu zou ik pas na 3 weken weer bare in prive kunnen neuken. Gaat niet gebeuren. In een slecht huwelijk geen probleem. Maar als vrijgezellen geile mens. Vergeet het maar.

De gevangenis is een veilige plek. Hahaha. Daar buiten is het feest.

Als ik sterf zal niemand mij missen , denk ik. Dus ja.
Neuken als het kan.
Sterven moet ik toch ooit.
En is niet het ergste.

Maar mannen en vrouwen met kinderen en andere mensen die echt van jou houden. Bedenk goed wat je doet!!!!

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
@ Keg,

Iedere keer dat je ergens blanco inlogt loop je kans dat je iets oploopt.
Wanneer je met DVP's omgaat die veel bare neuken kun je er van uit gaan dat zij zich regelmatig laten testen.

Door regelmatig te testen wordt de kans dat je bij hen wat oploopt kleiner.
Dat geldt ook voor jou. Laat je regelmatig testen ook wanneer je geen klachten hebt.
Daarmee is de kans dat jij wat overdraagt ook kleiner. Vier keer per jaar is een goede begin.

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
Ik neuk al zeker 30 jaar heel regelmatig zonder condoom.
Tot een paar jaar geleden waren er geen tests nodig om aan GB deel te nemen.
Dus ik heb sneltesten gedaan, deze waren negatief!
Heb ik geluk, ben ik resistent tegen ziekten als HIV en andere?
Moeilijk te zeggen en te weten.

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
Ja zeker, ik zeg niet het tegenovergestelde. Om daar achter te komen, zou ik een vrouw moeten neuken waarvan ik weet dat ze HIV-positief is... 🙃

Victor59

Ervaringsdeskundige
25 mrt 2024
260
282
Brovo Janus. Volgens de Soapoli wordt de gemiddelde besmettingskans bij een éénmalig heteroseksueel vaginale seks met iemand die HIV besmet is inderdaad geschat op 0.014%.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Dat geeft aan dat er verschillende methodes zijn om statistieken vast te leggen.
Alle statistieken zijn gebaseerd op informatie die door betrokkenen gegeven wordt nadat zij besmet zijn.
Vrouwen geven informatie over het aantal mannen waarmee zij onbeschermd contact hebben gehad.

Een getal van 0,014 % (schatting) suggereert een nauwkeurigheid die niet kan bestaan.

Dit soort onderzoeken is door hun aard verre van betrouwbaar.

Terug
Naar boven