Mycoplasma genitalium (MG)

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Blijkbaar is dit een nieuwe SOA waar niet veel op getest wordt, maar die wel problemen kan geven.
Geeft zelfde problemen als Chlamydia, maar naar het schijnt moeilijker te behandelen wegens resistentie?
Geeft bij sommigen geen klachten, maar ze geven het wel door... dus kan problematisch worden.

Bareman

Toogplakker
5 dec 2024
224
222
Is geen nieuw soa. Ik heb het 4 jaar geleden gehad. Gewoon paar pilletjes en klaar.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
18 jaar geleden al op onderzocht toen ik heftig last had van pisbuisontsteking maar gon en chla negatief testten. Was het ook niet, dus kreeg plaatje non specifieke uretritus. Klachten maand geduurd waarvan 2 weken heel heftig.
Maar hoe dan ook dus niets nieuws.

Laatst bewerkt:

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Maar schijnt dus wel overdraagbaar te zijn. Dus als er enen het heeft op een bare gb... ?

MarcoKnakkers

Snuffelaar
2 jun 2024
21
40
Is geen nieuw soa. Ik heb het 4 jaar geleden gehad. Gewoon paar pilletjes en klaar.
Nou ik heb het ook gehad 2 jaar geleden en had meerdere antibiotica kuren nodig om er vanaf te komen waarvan de laatste kuur een zware was. Dus zo onschuldig vind ik het niet.
En de klachten lijken op Chlamydia idd.

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Nou ik heb het ook gehad 2 jaar geleden en had meerdere antibiotica kuren nodig om er vanaf te komen waarvan de laatste kuur een zware was. Dus zo onschuldig vind ik het niet.
En de klachten lijken op Chlamydia idd.
Welke kuren heb je gehad? Ik volg het wel en tot op heden nog niet van resistentie gehoord?
5 dagen azitromycine in 21& 22 en opgelost.
Doxycycline helpt inderdaad niet tegen deze.

Ik heb het in 2021 en 2022 gehad:
Eerste keer zonder condoom dus direct prijs....het heeft toen wel 6 weken geduurd eer iemand wist dat het Mycoplasma was dat was geen leuke periode.

De 2de keer had ik een dame voor de 2de keer geneukt met condoom en ik had het ook te pakken.

Chlamydia krijg ik binnen de 3/4 dagen symptomen.
Mycoplasma g zelfde symptomen maar die kwamen pas na 8-10dagen.

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Maar schijnt dus wel overdraagbaar te zijn. Dus als er enen het heeft op een bare gb... ?
Deze krijg je zelfs met condoom soms te pakken. Vrouw vingeren en dan het condoom afrollen zonder de handen te wassen was genoeg om het ook te krijgen...een vriend heeft deze ook al gekregen met condoom.

EEn gewone soa test spoort deze niet op, enkel pcr soa test, kost in. België 60€.

MarcoKnakkers

Snuffelaar
2 jun 2024
21
40
Welke kuren heb je gehad? Ik volg het wel en tot op heden nog niet van resistentie gehoord?
5 dagen azitromycine in 21& 22 en opgelost.
Doxycycline helpt inderdaad niet tegen deze.

Ik heb het in 2021 en 2022 gehad:
Eerste keer zonder condoom dus direct prijs....het heeft toen wel 6 weken geduurd eer iemand wist dat het Mycoplasma was dat was geen leuke periode.

De 2de keer had ik een dame voor de 2de keer geneukt met condoom en ik had het ook te pakken.

Chlamydia krijg ik binnen de 3/4 dagen symptomen.
Mycoplasma g zelfde symptomen maar die kwamen pas na 8-10dagen.
Ik ben begonnen met azitromycine. Dat hielp niet, dus resistentie. Ik ben de naam van de 2e kuur vergeten, maar die viel onder een zware antibiotica kuur (10 dagen). Gelukkig was het toen weg. Ik vind resistentie erg griezelig en daarom doe ik er niet licht over.. Mycoplasma genitalium staat bekend om z'n groeiende resistentie. Is geen broodje aap.

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Volgens Chatgpt moet men afwegen of men antibiotica start, omdat zonder behandeling het lichaam het ook opruimt. Maar ondertussen ben je wel hoog besmettelijk, dus geen seks.

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Volgens Chatgpt moet men afwegen of men antibiotica start, omdat zonder behandeling het lichaam het ook opruimt. Maar ondertussen ben je wel hoog besmettelijk, dus geen seks.
Als jij het leuk vindt om een paar maanden met een lekkende pik te lopen....ik niet!

timtim

Ervaringsdeskundige
26 jan 2016
256
82
Naar het schijnt geeft het geen symptomen, en zeker geen lekkende pik. In Thailand zei men mij waar ik mij liet testen(negatief) dat deze STD in opmars is en dat er velen niet eens wisten dat ze het hadden. En eens je het hebt er weinig antibiotica helpt. Dan maar eens verder gezocht op internet en AI had wel bizarre oplossingen: niets doen indien geen symptomen.

Terug
Naar boven