Mogelijk seropositief

Olivier

Snuffelaar
21 aug 2016
19
0
Woensdag afgesproken met een meid. Overheerlijk gevogeld de woensdag, om dan donderdag een koude douche te krijgen: mejuffrouw heeft HIV.

Haar viral load is ondetecteerbaar, dus ik zou geen risico hebben gelopen, maar toch...

's Avond naar de spoed gegaan, test laten nemen. Eerst ging ik de resultaten direct krijgen, dan van de verpleegster te horen gekregen dat de testresultaten niet meer voor deze avond gaan zijn.

Best contact opnemen met de huisarts, maar het kan een paar dagen duren, want ze zijn aan het overgaan van administratief systeem. Dus de resultaten gaan niet direct beschikbaar zijn digitaal. Verder, als mijn verhaal klopt heb ik bijna geen risico gelopen, dus geen PEP nodig.

Gerust ben ik er niet in, dus de dag er op contact opgenomen met een groter centrum. Die deden hetzelfde verhaal, maar om mijn gemoedsrust wat te kalmeren hebben ze mij toch met PEP opgestart.

Mijn vraag..; iemand hier die weet er gebeurd als ik toch positief test?

* Wordt er achter mijn rug met mensen contact opgenomen?
* Wat wordt er allemaal verwacht?

Ik ben getrouwd, mag er vriendinnetjes op nahouden, alleen was dit een 1ste afspraak en wist zij nog van niets...

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Als haar viral load ondetecteerbaar is, dan heb je echt geen risico gelopen.
Mensen die geen aantoonbare viral load hebben mogen ook sex zonder voorbehoedmiddel hebben.
Dus nee, je hebt geen risico gelopen.
De angst is begrijpelijk maar zit echt tussen je oren.
En als jij geen toestemming geeft dan neemt men met niemand contact op.
Geen partner, geen huisarts, niets of niemand, echt niet.

Olivier

Snuffelaar
21 aug 2016
19
0
Hoi!

Ik weet dat het volledig tussen mijn oren zit, maar het komt zo surreal op me over dat ik me vragen blijf stellen.

Woensdag eiste ze bijna dat ik ze neukte en volspoot.

Een dag later gooit ze zo'n bom...

Ik weet niet meer wat te geloven.

Bedankt voor je antwoord.

Oral69

Ervaringsdeskundige
16 jul 2020
572
298
En wie mag deze HIV dame dan wel zijn? Adverteert ze ergens? Zou wel fijn zijn als deze meid gemeden kan worden door de overige wandelaars.
Daarnaast komt het wel een beetje vreemd over. Eerst neuken en de dag erna melden. Klinkt een beetje als of bangmakerij of chantage.
Maarja voor jou hopen dat het allemaal goed afloopt.

man1969

Toogplakker
17 mei 2016
129
70
Hmmm ... persoonlijk denk ik dat het beter (veiliger) is om bare te neuken met een dame met HIV maar met een niet detecteerbare load, dan met een dame zonder HIV maar die dus telkens in de periodes tussen haar testen door, niet weet of ze wel dan niet positief is. Niet ?

stan

Toogplakker
9 sep 2015
43
4
Het heeft niet veel zin je gelijk te laten testen. Het kan tot 3 maanden duren voordat het uit een test blijkt of je HIV hebt.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Lid sinds 2016, nooit wat geschreven.

Ga hiermee naar je huisarts i.p.v. hier vragen te stellen.

Ik zeg fake, gewoon aandachttrekkerij.

Gegroet,
LD :cool:

Voormalig lid 181

Ervaringsdeskundige
4 apr 2015
270
81
Wat LD zegt idd..

En daarbij, sinds wanneer nemen ze op de spoedafdeling een HIV test af voor een neuk partijtje waarin jij je zorgen maakt dat je iets hebt opgelopen, ze hebben daar wel belangrijkere zaken te doen.

En zoals Stan zegt, heeft het niet heel veel zin om gelijk een test te ondergaan, want je zult er weinig op kunnen zien.
Het feit dat ze dit op de zogenaamde spoed afdeling er niet bij vertellen maakt dit verhaal meer iets voor de verhalen rubriek!

Ricardo74

Ervaringsdeskundige
18 dec 2015
303
239
Lijkt mij een geil wijfie, stuur maar der gegevens, spuit der wel lekker vol.
Maar precies wat er al gezegd is, liever een pozzie die op goede waardes zit dan een junk die nooit laat testen!

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Klopt niet. in Belgie toch. Als je hoog risicocontact hebt gehad kan je naar een spoedafdeling die samenwerkt met een hiv-referentiecentrum. Ze stellen je wat vragen. Aan de hand daarvan schrijven ze je al dan niet PEP voor. Bovendien testen ze je ook.

Zonder moeite zei:
Wat een gekkigheid er is geen een spoed die soa testen afneemt, 6 jaar lid en je komt hiermee olivier?

Voormalig lid 181

Ervaringsdeskundige
4 apr 2015
270
81
Zou kunnen dat het in België anders gaat dan in Nederland..

Echter is het toch een verspilling van moeite om een dag erna te laten testen? Of mijn kennis van besmetting is inmiddels alweer achterhaald

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Het klopt dat op een spoedeisende hulp soms wel hiv test wordt gedaan.
Maar testen heeft idd pas zin na een maand of drie, de incubatietijd.
Vaak doet men toch direct een test en na drie maanden opnieuw.
Is de 1e test negatief en de tweede positief, dan weet je dus zeker dat het van deze besmetting moet zijn geweest.
In Nederland zal men geen Prep geven als de dame in kwestie een niet detecteerbare viral load heeft.
Dat is dan onnodig en ook onnodig duur.
Antibiotica moet je ook pas gebruiken als er aantoonbaar een infectie is, anders werk je resistentie in de hand.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.807
1.483
@dgludo

Ik woon in nederland, wat me opvalt we horen niks meer van topicsrarter

En waarom jezelf een dag later testen terwijl een dag ervoor op de spoed zogenaamd al alles geregeld is

opaanvraag

Snuffelaar
30 aug 2021
4
0
Ik ben wel sero positief, meldt zich vanzelf , dmv van koorts en rode vlekken op lichaam. Na ongeveer 6 weken.
Zaak dat je goed naar je lichaam luistert, ik ben nu dus N en N en weer actief. Elk nadeel heeft zijn voordeel ik kan het niet meer krijgen , ik heb het al .

A

Anonymous

Guest
opaanvraag zei:
Ik ben wel sero positief, meldt zich vanzelf , dmv van koorts en rode vlekken op lichaam. Na ongeveer 6 weken.
Zaak dat je goed naar je lichaam luistert, ik ben nu dus N en N en weer actief. Elk nadeel heeft zijn voordeel ik kan het niet meer krijgen , ik heb het al .

Sterkte man. Neem je remmers rustig aan en je zal een lang leven lijden. We zijn eenmaal zo ver. Komt goed ;)

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.694
1.102
b2pages zei:
opaanvraag zei:

Sterkte man. Neem je remmers rustig aan en je zal een lang leven lijden. We zijn eenmaal zo ver. Komt goed ;)

Lijden = leiden

Terug
Naar boven