Meer SOA's

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Duidelijke trend : Geslachtsziekten nemen toe.
Is dat het succes van dit forum of zijn er andere oorzaken?

Er zijn nogal wat variabelen zoals minder mogelijkheden om anoniem te testen in Nederland.
Forse toename van het aantal buitenlandse vrouwen al dan niet DVP.
Meer preventieve bescherming tegen HIV.

Testen weghalen bij de GGD heeft laagdrempelig testen onmogelijk gemaakt.
Daarmee neemt de kans op besmetting toe. Minder mensen laten zich preventief testen.

Dit is een domme bezuiniging die nooit had moeten worden genomen.
Wel begrijpelijk omdat veel gemeenten geld tekort komen.
Laat de GGD die taak blijven uitvoeren maar zorg voor financiering door de rijksoverheid.

Boobslover

Toogplakker
4 jul 2020
65
37
Luid getoeter in de media ja, maar ze weigeren er wel bewust bij te zetten waar of bij welke groep(en) die stijging vooral te merken is.

Als het (naar alle waarschijnlijkheid) in dezelfde hoek zit waarin ook opnieuw TBC, de pest, enz opduiken, dan is het weer duidelijk dat het niet aan ons (ik bedoel het westen) ligt maar een geimporteerd probleem is...

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ik schreef dit al eerder maar de toename komt voornamelijk door jongeren en met name
de studenten. Waren die voorheen te overtuigen van condoomgebruik ofwel veilige sex, dat
is inmiddels niet meer zo en juist bij hen komt onveilige sex veel voor, maar ook jongeren
die geen student zijn, de boodschap over veilig vrijen doet het gewoon niet meer bij hen.
Ook de minder traditionele relatie vormen spelen mee: ze hebben steeds vaker relaties met
meerdere personen, zowel mannen als vrouwen. Er zijn studentes die zeggen dat ze het doen
met 4 mannen en ook nog 2 vrouwen, al dan niet gecombineerd.
Dus de lossere moraal speelt een grote rol en dat is niet alleen in Nederland zo.
Dus toename door buitenlandse vrouwen klopt niet: de toename komt door iedereen maar met
name de jongere generatie in heel Europa en ja, die geeft het door en veel klachten heb je soms
niet bij Chlamydia. Dus zo gaat het door en door, en gonorroe ook, daar is zelfs al een resistente
vorm van. We worden gewoon losser in alles: gedrag, omgangsvormen, relaties enz.
Dus zo gek is het ook weer niet, wel vervelend als je het treft.
Maar als je deze hobby hebt dan kan het je overkomen, dat weet je ook best lijkt mij.
En als de samenleving losser wordt, dan meer risico, is niet de schuld van iets of iemand.
Andere tijden zeg maar.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
Europeanen?Dacht dat er miillioenen hele echte vluchtelingen jaarlijks europa ingestuurd worden...
Europeanen zijn mensen die hier minimaal 20 jaar wonen.In het artiekel wordt dit onderscheid niet gemaakt.

Boobslover

Toogplakker
4 jul 2020
65
37
Ik schreef dit al eerder maar de toename komt voornamelijk door jongeren en met name
de studenten. Waren die voorheen te overtuigen van condoomgebruik ofwel veilige sex, dat
is inmiddels niet meer zo en juist bij hen komt onveilige sex veel voor, maar ook jongeren
die geen student zijn, de boodschap over veilig vrijen doet het gewoon niet meer bij hen.
Ook de minder traditionele relatie vormen spelen mee: ze hebben steeds vaker relaties met
meerdere personen, zowel mannen als vrouwen. Er zijn studentes die zeggen dat ze het doen
met 4 mannen en ook nog 2 vrouwen, al dan niet gecombineerd.
Dus de lossere moraal speelt een grote rol en dat is niet alleen in Nederland zo.
Dus toename door buitenlandse vrouwen klopt niet: de toename komt door iedereen maar met
name de jongere generatie in heel Europa en ja, die geeft het door en veel klachten heb je soms
niet bij Chlamydia. Dus zo gaat het door en door, en gonorroe ook, daar is zelfs al een resistente
vorm van. We worden gewoon losser in alles: gedrag, omgangsvormen, relaties enz.
Dus zo gek is het ook weer niet, wel vervelend als je het treft.
Maar als je deze hobby hebt dan kan het je overkomen, dat weet je ook best lijkt mij.
En als de samenleving losser wordt, dan meer risico, is niet de schuld van iets of iemand.
Andere tijden zeg maar.

Mooi verhaaltje maar ik hoor toch heel andere geluiden van mensen die bij het tropisch instituut in Antwerpen werken...

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Dat is dan vreemd want daar werken wij ook mee samen en mijn verhaal is gewoon
het verhaal wat Europese universiteiten gezamelijk concluderen. Ik verzin het niet zelf :D

Slagroombakker

Toogplakker
28 dec 2022
72
60
Weeral de typische oogkleppen zoals verwacht ondertussen op dit forum.....

Nee het ligt niet aan de forse toename van elke week! Meerdere rubberloze neuk feestjes waar de laatste 2 jaar meer en meer volk op blijft afkomen... nee da kan niet.

Nee het komt ook niet door de groeiende groep idioten op dit forum die gelove dat een stuk fruit en een gebedje hun SOA's geneest, zich nooit laat testen tenzij het met een inacurate sneltest is en als kers op de taart hier adressen zit uit te wissele + op alles kruipt dat geen nee zegt + het liefst zo goedkoop mogelijk houdt want OEI!... anders kunne ze geen vers fruit kopen.
Nee dat kan het ook niet zijn.... neen.

Nee het komt ook niet door de apps en het feit dat iedereen elkaar ligt te delen en in circulatie met meerdere sex contacten zit of beter gezegd onze westerse slet cultuur waar gewillige dames 10 wanhopige lullen per vinger draaien 😆
Nee,nee....

"Het zijn de buitelanders natuurlijk"

Jezus, pffffffff.....

dit forum...... man toch.
Niet alleen een groot percentage aan domme idioten maar de vergrijzing van leden die hun fruitpapje in een WZC behoren te eten is..... VOELBAAR!

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
De toename is te wijten aan meer rubberloze contacten zonder dat daar meer testen tegenover staat.
Alleen regelmatig en preventief testen kan de toename afremmen.

Nieuwe liefhebbers van nzc zullen eerst een paar keer wat moeten oplopen voor ze het belang van testen inzien.
Dan is de keus testen of weer terug naar condoomgebruik. Wie het genot van nzc kent zal dat niet makkelijk opgeven.

Nederland zou er goed aan doen anoniem onderzoek en bestrijding weer mogelijk te maken.
Dat er nu een gonorroe variant bestaat die resistent is voor antibiotica zegt genoeg.

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Gisteren in vandaag inside werd ook kort gesproken over het aantal soas. Johan Derksen vertelde gewoon dat hij een condoom maar niks vind. Held

Boobslover

Toogplakker
4 jul 2020
65
37
Weeral de typische oogkleppen zoals verwacht ondertussen op dit forum.....

Nee het ligt niet aan de forse toename van elke week! Meerdere rubberloze neuk feestjes waar de laatste 2 jaar meer en meer volk op blijft afkomen... nee da kan niet.

Nee het komt ook niet door de groeiende groep idioten op dit forum die gelove dat een stuk fruit en een gebedje hun SOA's geneest, zich nooit laat testen tenzij het met een inacurate sneltest is en als kers op de taart hier adressen zit uit te wissele + op alles kruipt dat geen nee zegt + het liefst zo goedkoop mogelijk houdt want OEI!... anders kunne ze geen vers fruit kopen.
Nee dat kan het ook niet zijn.... neen.

Nee het komt ook niet door de apps en het feit dat iedereen elkaar ligt te delen en in circulatie met meerdere sex contacten zit of beter gezegd onze westerse slet cultuur waar gewillige dames 10 wanhopige lullen per vinger draaien 😆
Nee,nee....

"Het zijn de buitelanders natuurlijk"

Jezus, pffffffff.....

dit forum...... man toch.
Niet alleen een groot percentage aan domme idioten maar de vergrijzing van leden die hun fruitpapje in een WZC behoren te eten is..... VOELBAAR!

Nadat ik uw reactie zag heb ik mijn kennis bij het ITG daarnet eens opgebeld en u haar reactie voorgelezen. Ze weet dat ik wandel en in de swingerswereld heb gezeten.

Ik zal zo goed mogelijk haar reactie (1.5 uur telefoon gesprek) weergeven hier, ze heeft er op haar laptop even wat interne verslagen bijgenomen...

De resultaten moet je zien in grofweg 4 groepen:

1 - gewone mensen en swingers met wisselende contacten, subgroep daarin zijn diegene die ook sekswerkers bezoeken.

2 - sekswerkers algemeen

3 - de mannelijke gay gemeenschap inclusief travs, crossdressers, transen, enz...

4 - illegalen en asielzoekers

Van groep 4 hebben ze naast hun eigen cijfers ook cijfers van de meeste ziekenhuizen. Dus van asielzoekers of illegalen die hier in 'opvang' zitten of in een asielcentrum, ziek zijn of klachten hebben, op spoed of opgenomen worden, waar na onderzoek blijkt dat ze met een of meer SOA's of andere besmetting rondlopen. Er wordt nog steeds geen verplichte screening gedaan bij aankomst in Belgie of een asielcentrum.

In alle groepen is het aantal personen dat zich test of getest wordt al jaren stijgend en er worden inderdaad daarom ook meer SOA's ontdekt.

In groep 1 is de positief stijging vrij laag en staat ongeveer in verhouding tot de stijging van het aantal testen. De stijging die er wel is zit echter wel vooral heel opvallend in de subgroep die ook zegt sekswerkers te bezoeken. Op dit detail kom ik wat verder nog terug.

In groep 2 is er sinds corona een sterkere stijging te merken bij de < 25 jarigen welke meestal ook vrij recent sekswerk zijn beginnen uitoefenen.

In groep 3 is er ook stijging maar ook redelijk in verhouding met de stijging van het aantal testen. Ze zien wel dat diegene die positief testen heel vaak mensen zijn die al eerder ooit positief waren voor iets. Dat probleem blijft zich daar wel sterk stellen.

En dan groep 4... die is verantwoordelijk voor de sterke stijging waar men het over heeft. Allerhande import van (ernstige) infecties en besmettingen waar personen soms al jaren mee blijken rond te lopen en nu ontdekt worden. Heel groot probleem hierbij is dat er in asielcentra enorm wordt 'rondgeneukt' (om het woord verkrachting niet te gebruiken) en meestal zonder condoom. Officieel wordt dat natuurlijk nooit gezegd, maar opvang/asielcenta zijn bijna allemaal broeihaarden van allerlei ziektes en besmettingen.

En wat niemand verbaast en ook al langer door 'officiele' sekswerkers wordt gemeld is dat er in het 'parallel' ondergronds prive ontvangst milieu hoe langer hoe meer zonder condoom wordt geneukt door meisjes die hier illegaal of 'tijdelijk in het land' zijn en constant van locatie veranderen.

Die laatste groep staat rechtstreeks in verband met groep 4 en de bijhorende problemen en is tevens een zeer logische verklaring voor de specifieke stijging in de subgroep van groep 2, diegene die ook gebruik van maken van diensten van DVP's. Als die groep vaak gebruik maakt van die illegale dames waar SOA's welig tieren, dan is het uiteraard logisch dat zich dat uit in besmettingen bij die klanten ervan.

Conclusie van het ITG is dan ook dat er eigenlijk niet zozeer een probleem zit bij de clubs, (rubberloze) party's en dergelijke, de mensen in dat wereldje lijken zich vrij goed 'te gedragen'. Ook bij sekswerkers is er niets dramatisch te melden.

Het echte probleem zit in de illegale hoek. Dus zowel op vlak van asielzoekers/illegalen en de daaruit komende illegale dames die (onder dwang) in de prostitutie zitten...

U zal het niet graag horen waarschijnlijk, maar dat is de situatie.

Slagroombakker

Toogplakker
28 dec 2022
72
60
Reactie met logisch en rationeel argument verwijderd.

Haha the game is rigged lol.

Veiligheid en hygiene
Logisch verstand
OUt the window

Ok

Veel plezier in de echokamer
Vergeet het dagelijks fruit en gebedje niet.

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
Ik merk op dat er in de supermarkten minder fruit en groenten verkocht worden

Een causaal verband is onder studie door de universiteit van Maastricht

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
@Boobslover nee hoor ITG heeft bijlange niet dezelfde detail data waar Sensoa over beschikt en rapporteert.

https://www.sensoa.be/seksueel-overdraagbare-aandoeningen-soas-feiten-en-cijfers

De soa stijging is vnl. bij ALLE Vlaamse jongeren en jonge volwassenen die allemaal in jouw groep 1 zitten, want die neuken meer en meer zonder condoom en vaak met meerdere of wisselende partners. 1+1=2 🤦🏻‍♂️

Dat er illegalen zijn met soa's zal zeker kloppen maar die groep is klein tov onze autochtone bevolking zodat dat hun % weinig uitmaakt. En ze worden niet structureel getest dus sowieso niet representatief, niet meetbaar.

Maar ik ben zeker geïnteresseerd in jouw ITG data over de illegalen en asielzoekers dus deel het gerust met ons (als het bestaat 😏)

Boobslover

Toogplakker
4 jul 2020
65
37
Edit moderatorteam: volledige quote verwijderd.

Ik heb zelf die data niet op papier en als ik het haar zou vragen zou ik ze uiteraard ook niet krijgen.

Ik heb hier zo goed mogelijk haar uitleg proberen samenvatten en weergeven. Maar zoals verwacht moet het weer in twijfel getrokken worden en zelfs ontkend.

Dus trek er gewoon jullie plan mee, ik ga me in de toekomst de moeite besparen om nog dergelijk informatie te posten.

Laatst bewerkt door een moderator:

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Johan321 heeft het bij het rechte eind.
Alle jongeren neuken vaker zc en met meerdere partners. (zoals ik ook al schreef)
Dat is in heel Europa de trend dus vandaar het toenemende probleem.
En fijn dat Boobslover ons voortaan zijn onzin bespaard, die informatie die hij geeft
klopt gewoon niet, dus hebben we ook niks aan.

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
Boobslover, het is inderdaad zo dat je geen data van je bron krijgt, want ze bestaan niet, simpel. Er is geen enkele studie, laat staan van het ITG, die aantoont dat de sterke toename in soa's door nota bene de vluchtelingen/illegalen wordt veroorzaakt 🤦🏻‍♂️
De veruit grootste groep die BE afgelopen jaren is binnengekomen zijn Oekraïense vrouwen en kinderen (mannen zitten aan het front), weinig soa's hoor…

Blijf inderdaad bij jouw nzc comments, dan voorkom je zulke wappie onzin uit te kramen 😎

Terug
Naar boven