Meer soa's door Corona?

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Gisteren de diagnose Syfilis ontvangen :shock:. Maar twee prikken in de bil moeten mij gaan helpen. Laatste 12 maanden ook al 2x chlamydia en 1x Gonorroe opgelopen :!: . Eerlijk gezegt ben ik wel klaar met het NZC nu. Vooral van de antibiotica van gisteren koorts en brak.

Is NZC meer risicovoller geworden door Corona? Door minder mogelijkheden tot testen door drukte bij de GGD? Minder testen door de dames omdat werken illegaal was tijdens de lockdown. Ik kon in elk geval niet eenvoudig een afspraak maken, lange wachttijden ontmoedigen testen toch naar mijn idee. Daarnaast verwijst de GGD daarom sneller naar de huisarts, waardoor preventief testen bij geen klachten toch achterwege blijft.

In elk geval blijf ik voorlopig even weg van het NZC. Ik wil jullie niet ontmoedigen, maar heb sterk de indruk dat het veel meer risico met zich meebrengt dan pak hem weg 1.5 jaar geleden. Ter vergelijking heb ik de afgelopen 10 jaar 3x een chlamydia opgelopen. De frequentie was ook veel hoger voor corona. Ik was wekelijks in saunaclubs door heel NRW. Van de bekende RTC's tot het hogere segment als Goldentime. Overal wekelijks ZC en 3x raak in tien jaar. Nu kan het vette pech zijn, maar heb toch sterk het idee dat Corona een streng test regime bij veel heren en dames heeft verzwakt.

A

Anonymous

Guest
oh bah sorry om dit te lezen.
Alleen misschien handig om dan wel te vermelden WIE je waar de laatste tijd bare geneukt hebt?
Niet om de dames in een daglicht te stellen... maar gewoon dat mensen HIER een soort alert hebben of even een extra test handig kan zijn.

Kwam je Syfilys puur uit regulier onderzoek of had je specifieke klachten?

sterkte!

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Het probleem met Syfilis is dat het 12 weken kan duren alvorens je de sjanker (harde zweer) ziet. Ik heb in tussentijd vele verschillende dames bezocht. Dus van wie ik het heb ontvangen en wie besmet is door mijn bezoek is een raadsel. Ik wil niet onterecht dames in diskrediet brengen. Daar het hier om een serieuze ziekte gaat heb ik zover mogelijk alle dames ingelicht. Maar verschillende dames heb ik vandaag gewoon zien adverteren. Dus of ze veel met mij waarschuwing doen is maar de vraag. Het bevestigd mij extra in mijn overtuiging dat veel dames zich zelden laten testen en de risico's domweg negeren. De drang naar euro's is sterker.

Drommels

Toogplakker
24 okt 2015
37
0
Sinds de zomer ben ik weer begonnen met wandelen en ik dacht dat het even wat veiliger zou zijn omdat er toch minder activiteit was op sites als redlights en sexjobs. Twee weken geleden me voor wat jeuk laten testen omdat ik aan chlamydia dacht en die test was idd positief, uit de complete test kwam helaas ook syfilis, de arts zei nog dat ze het weer wat vaker zag. Gelukkig nog geen syfilis symptomen en dus door de chlamydia op tijd bij die toch wat serieuzere ziekte.

Ik ben ook een paar keer in NRW geweest, toeval? Helaas daarna ook actief geweest in Vlaanderen, een paar meiden heb ik op de hoogte kunnen brengen en zij zouden erop letten.

Geen idee of het toeval is, of komt door het kleine aanbod tijdens de lockdown met onverminderde vraag? De tijd zal het leren maar ik hou me ook even rustig.

Joyseeker

Toogplakker
26 mrt 2015
47
4
2x syfillis, terwijl dit toch een redelijk zeldzame SOA is en dan ook nog eens voornamelijk in de gay-scene voor komt. En dan ook nog eens dames die blijven door werken. :eek:

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Joyseeker zei:
2x syfillis ........ En dan ook nog eens dames die blijven door werken. :eek:

Het viel mij op dat de dames defensief reageerden toen ik ze informeerde. Het was niet hun schuld of ik had het ergens anders opgelopen. Sommigen begonnen te schelden en mij voor viespeuk uit te maken. Enkele telefoonnummers heb ik aan de GGD gegeven voor contact. Maar idd het ergste is dat de meeste dames zich niet extra laten testen en kijkende naar de recensies hier gewoon ZC doorwerken. Geld is de drijfveer en daar moet gezondheid voor wijken. Ik stop voorlopig ook met NZC, zeker in een tijdsperiode dat de GGD erg druk bezet is en testen op SOA 's er veel minder van komt. Veel dames hebben tijdens de lockdown illegaal doorgewerkt en daarbij zeker een test achterstand. Zolang dit speelt neem ik het risico niet meer.

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Bedankt voor je melding. Zal mij binnenkort nog eens laten testen op alles, gezien je naar de zelfde dames gaat als ik. Het wordt er zo niet leuker op idd.

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Bij Chlamydia kan je nog denken van: "verdorie, maar oké, twee keer 500mg antibiotica en ik ben ervanaf".

syfillis en gonorroe zijn toch al andere koek vind ik.

Joyseeker

Toogplakker
26 mrt 2015
47
4
Genoemde SOA's zijn nog steeds goed te behandelen met antibiotica. Alleen je moet je afvragen hoe goed het voor je lichaam is als je vaak antibiotica behandelingen krijgt.

Ergens op dit forum las ik dat iemand adviseerde dat je moet proberen met 2 of 3 vaste dames af te spreken, waardoor de wisselende contacten beperkt blijven (al zullen die dames ook zo hun contacten hebben) en je daardoor ook minder risico loopt. Dit is, door schade en schande, ook mijn ervaring.

Wellicht geldt ook hierbij: geniet, maar geniet met mate....................................

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Ik ben onlangs ook getroffen door een chlamydia besmetting en bij de test was gonorroe ontdekt. Dit is het risico van onze romige hobby. Blij dat ik al een tijdje vanaf bent, maar ik wil van een deskundige ook wel duidelijk krijgen over het verband van deze klote pandemie en de soa's. Waar ik enorm van baal is dat mijn geliefde ook getroffen was en dat ik het rustiger aan deed. En dat heeft te maken met de hoge werkdruk op mijn werk. Maar ik baal ook dat de behandeling van chlamydia een kuur van een week is van doxycycline die je in water moet oplossen. Voorheen was het een kwestie van 2 tabletten nemen. Wat betreft de hobby laat ik het zo zeggen, gas terug nemen en kritisch zijn met fundates.

Ik ben fel tegen complot denken, politiek Nederland blijft een aantal maatregelen aanhouden. Want ik sta voor vaccinatie om de oorlog tegen de onzichtbare alien achtige virus te winnen. Iedereen mag natuurlijk zijn mening hebben, wordt dan ook geconfronteerd met beelden van armere landen. Mijn mening is als je totaal niet geloofd dat deze virus bestaat en je niet vaccineert dan mag je van mij beperkingen respecteren die de overheid als maatregel hanteert. Dan geloof je zeker ook Bob Lazar, lachen is die man en die denkt dat iedereen daar in gelooft: reversed engineering van een ufo op zwaartekracht golven -Alcuiberre had het idee in wiskundige berekeningen in de jaren 90 opgesteld-, het is gewoon een afkijker die daar een sensatie van gemaakt heeft. Zo stom vind ik het complot denken van virus wappies.

Nee even terug op het onderwerp, ik zie graag meer vragen van het verband tussen de pandemie en de soa's:
* Zijn er stijgende cijfers in de opgelopen soa's?
* Aanvullend wordt er rekening gehouden van die cijfers met beperkingen zoals de avondklok en de sluiting van straten en clubs?
* Zijn we na de vaccinatie kwetsbaarder geworden jegens de soa's?
* Zijn de behandelingen daarop aangepast?

Ik zie graag antwoorden van een deskundige tegemoet en geen Lazariaanse onzin. Verder wil ik alle forum leden om vragen aan te vullen. En voor de andere door sos getroffen leden wens ik jullie veel sterkte toe.

Cumgiver

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Ik heb aanvullende vragen:

* Is er daadwerkelijk minder getest op SOA's en wat is de verhouding man / vrouw hierin.
* Hebben prostituees tijdens de lockdown voldoende toegang gehad tot preventief testen terwijl prostitutie verboden was?

De vraag van Gumgiver aangaande het stijgend aantal besmettingen zou ik graag in perspectief zien van het aantal afgenomen testen in vergelijking met voorgaande jaren.

Ik heb uiteindelijk doordat ik serieuze klachten had een afspraak kunnen maken bij de GGD. Bij eerdere pogingen daarvoor was testen in mijn regio bij de GGD niet mogelijk wegens anderen prioriteit van de medewerkers. Lees testen en vaccineren rondom Covid.

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Ik stop er even mee tenzij ik een heel recente test zie van de andere partij.
SInds begin corona misschien een date of 4 betaald en 5 onbetaald en 2x chlamydia op 9 dates vind ik er wat te veel aan, doxicycline kuur van 7dagen...

Met rubber nu, zeker als ik hier al 2x lees dat syfilis rondgaat. EN dat zijn 2 mensen die het neerschrijven maar er zullen er nog positief testen die zwijgen voor dood...

Wanneer is syfilis zichtbaar in het bloed? 6weken dacht ik?

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Wees maar zeker dat de meesten niet gaan zeggen als ze een soa hebben.
Er is daar nog steeds taboe over.
Ook als men het ook maar waagt (en zelfs al is men zeker want Bv maar 1 date gedaan) om een dvp aan te duiden waar men deze opliep, schiet er een heel verdedigingsleger in actie om de dvp te beschermen.
Het gaat dan net niet zo ver nog dat men de wandelaar beschuldigt de dvp met de soa te hebben opgezadeld.

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Ik heb inmiddels geen vaste relatie meer, dus hoef thuis niks uit te leggen. 2x getrouwd en inmiddels geleerd dat ik gemaakt ben voor het vrijgezellen leven. Bevalt me meer dan prima, lekker daten elk weekend :D. Bij Syfilis kun je niet anders dan met de billen bloot thuis. Dat niet melden gaat veel verder dan een Chlamydia verzwijgen. Al is Chlamydia ook schadelijk op de lange termijn. Zo kan Chlamydia tot bijvoorbeeld onvruchtbaarheid leiden, hetgeen je niet op je geweten wil hebben. Syfilis daarintegen is dodelijk! Dus thuis melden en de gevolgen onder ogen zien. Persoonlijk zou ik elk Soa gewoon melden, risico van het vak voor de getrouwde man.

Het kan bij Syfilis tot drie maanden duren alvorens het zichbaar is in het bloed. Bij mij was het in het bloed niet zichbaar! Maar een uitstrijkje van de zweer gaf mij na dik 1.5 week wachten een positieve uitslag.

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
@vrdk, het risico bij nzc bij een dvp blijft soieso altijd groot. Best wat je kan doen is je regelmatig laten testen bij je huisdokter, dit 3 weken na je sexcontact. Tijdens die 3 weken best geen sex met je vrouw of vriendin hebben. Als blijkt dat deze ook soa oploopt en er last van begint te krijgen, dan heb je een groot probleem. Een soa kan hierin een grote spelbreker spelen. Ik kan ervan meespreken. Regelmatig laten testen, en mocht je iets oplopen, dit best hier melden zodat medecollegas hiervan ook op de hoogte zijn. Dit kan je een hoop miserie besparen.

barecock

Ervaringsdeskundige
12 apr 2015
461
113
@vrdk, het risico bij nzc bij een dvp blijft soieso altijd groot. Best wat je kan doen is je regelmatig laten testen bij je huisdokter, dit 3 weken na je sexcontact. Tijdens die 3 weken best geen sex met je vrouw of vriendin hebben. Als blijkt dat deze ook soa oploopt en er last van begint te krijgen, dan heb je een groot probleem. Een soa kan hierin een grote spelbreker spelen. Ik kan ervan meespreken. Regelmatig laten testen, en mocht je iets oplopen, dit best hier melden zodat medecollegas hiervan ook op de hoogte zijn. Dit kan je een hoop miserie besparen.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
barecock zei:

Hou er wel rekening mee dat als je bij je huisarts test, dat dit dan allemaal voor altijd in je medisch dossier blijft staan. Ik vind dit zelf totaal geen prettig idee, dus ik test anoniem. Kost misschien wat, maar je hebt sneller de uitslag en het resultaat is enkel en alleen voor jou.

Terug
Naar boven