Keizersnede littekens

Barepussydestructor

Ervaringsdeskundige
14 feb 2021
277
283
Ik merk op dat er zeer veel (vooral oostblok) dames opvallende littekens hebben van een keizersnede o.i.d.

Ook de zeer jonge exemplaren, die duidelijk begin/midden 20 zijn maar er bij hun buik uitzien alsof ze al 5 kinderen gebaard hebben.

Wat is hier de reden achter? Het is me al tig malen opgevallen, vandaar mijn interesse

flapdrol

Toogplakker
13 feb 2023
154
180
Tja, wat zou daar de reden van zijn, denk je. Je moet het me maar niet kwalijk nemen dat ik het geen echt snuggere vraag vind.

mr Sensei

Toogplakker
16 okt 2024
92
84
ik denk dat de ervaring en de kunde van de dokter die de keizersnede uitvoert een rol speelt. normaal bevindt de snede zich onder de bikini lijn net boven het schaambeen. veel vrouwen voelen zich er onzeker door , maar voor mij is een litteken op zich niet erg. ik vind dat striemen meer opvallen dan littekens.

ik kick op jonge gave buikjes die mogen wel wat rondingen hebben ...

Barepussydestructor

Ervaringsdeskundige
14 feb 2021
277
283
@flapdrol het gaat me vooral om het feit dat het veelal oostblokdames betreft, en waarom het daarbij zo veelvoorkomend lijkt te zijn. Dat het komt door zwangerschap, weet ik ook wel.

Het is gewoon zeer opvallend dat het bij deze dames zo frequent voorkomt..

franken

Toogplakker
3 jan 2022
28
81
Hier in het westen wordt het krijgen van kinderen vaak uitgesteld. In het oostblok is het vaak snel aan kinderen beginnen als je een relatie hebt dus vrouwen zijn relatief jong zwanger. Daarnaast is het in sommige landen lastiger anticonceptie te krijgen (bv Polen) waardoor er meer ongelukjes plaatsvinden.
In Nederland was tot zo'n 10 jaar geleden een natuurlijke bevalling normaal. Alleen als er iets niet goed ging werd in het ziekenhuis ingegrepen. In landen om ons heen is een bevalling veel meer gemedicaliseerd - je gaat gelijk naar het ziekenhuis en met een keizersnee hoef je niet te wachten tot de baby komt maar plan je dat gewoon om 10:25. Daarnaast ben je als vrouw platgespoten dus je voelt niets.
Ik denk dat bovenstaande factoren voor een groot deel jouw het antwoord geven.

flapdrol

Toogplakker
13 feb 2023
154
180
Hier in het westen wordt het krijgen van kinderen vaak uitgesteld. In het oostblok is het vaak snel aan kinderen beginnen als je een relatie hebt dus vrouwen zijn relatief jong zwanger. Daarnaast is het in sommige landen lastiger anticonceptie te krijgen (bv Polen) waardoor er meer ongelukjes plaatsvinden.
In Nederland was tot zo'n 10 jaar geleden een natuurlijke bevalling normaal. Alleen als er iets niet goed ging werd in het ziekenhuis ingegrepen. In landen om ons heen is een bevalling veel meer gemedicaliseerd - je gaat gelijk naar het ziekenhuis en met een keizersnee hoef je niet te wachten tot de baby komt maar plan je dat gewoon om 10:25. Daarnaast ben je als vrouw platgespoten dus je voelt niets.
Ik denk dat bovenstaande factoren voor een groot deel jouw het antwoord geven.
Dan moet je er ook bij vertellen dat de babysterfte in Nederland, met al onze thuisbevallingen en al, relatief hoog is. Thuisbevallingen zijn niet zaligmakend, wat de meeste verloskundigen je ook wijs willen maken.

Eertmans

Ervaringsdeskundige
18 okt 2022
478
496
Ze zijn hoer, dus willen ze hun kut strak houden....

Heb net een Tinderdate Ukrainian van 50 geneukt die 3 kinderen natuurlijk gebaard heeft. Ze heeft een kut gelijk ne Action zak. Geen gevoel, uitgeleurd.... ze wou geen anaal

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
Wat een gezwets weer dit is in ieder land ter wereld een keizersnede en niks anders houdt op met die suggestieve kutzooi iedere keer. Een streepje van links naar rechts en verder helemasl
Niks dat gezwets iedere keer

Bijlagen

• c8cd7320-bd0b-4b83-a3b6-9f6685292c4c.jpeg
    c8cd7320-bd0b-4b83-a3b6-9f6685292c4c.jpeg
    51,3 KB · Weergaven: 203

kuttoerist

Ervaringsdeskundige
22 okt 2017
270
161
Waarom zou je als jongedame uit Roemeniē naar Belgiē komen om vreemde mannen trgen betaling te neuken? Zeker niet als je zakenadvocate in Bucharest bent. Dus de meisjes zijn van lager socioeconomische situatie, worden snel (al dan niet ongewenst) zwanger en krijgen helaas geen arts die de tijd neemt een wonde netjesì9 dicht te stikken.

rubbertruck

Toogplakker
19 dec 2019
152
49
Zelf een aantal jaren in Duitsland gewoond
In mijn tijd, eind 70 begin 80 was de 1e geboorte altijd in het ziekenhuis
Zekerheidshalve daar het lichaam toch iets vreemds doet voor de 1e keer

jonathan_sb2

Ervaringsdeskundige
19 jun 2022
286
250
Een van de redenen voor de toename van het aantal keizersneden is het feit dat gynaecologen hogere honoraria kunnen vragen.

Terug
Naar boven