Ijsland

Voormalig lid 43761

Snuffelaar
16 apr 2024
20
19
Begin 2026 mag/moet ik twee weken naar Ijsland (Reykjavik). Ik kom na enig speurwerk nog niet echt wat te weten of er NZC mogelijk is aldaar. Is er iemand wel eens wezen wandelen daar?

lieverleffe

Ervaringsdeskundige
7 mei 2015
857
525
Al een paar keer in IJsland geweest. Over Reykjavik kan ik niet veel zeggen. Maar over het noorden en het oosten wél. Je moet er niet veel moeite doen om een lokale schoonheid op te pikken als ze nog vrijgezel is. Zodra ze weten dat je buitenlander bent, bezien ze je met andere ogen...

In IJsland wonen ongeveer 400.000 mensen. Hun hele geschiedenis is neergeschreven: ook hun stambomen. Ze weten perfect wie familie is van wie. Er zijn koppelaars actief die uitpluizen wie je mogelijke partners zijn op basis van die familiegeschiedenis. De keuze is soms beperkt in de kleine gemeenten ver weg van de hoofdstad waar de meeste IJslanders wonen.

En als er dan een niet-IJslander de pub binnenwandelt... alsof je een joker kan inzetten 🙂

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Al een paar keer in IJsland geweest. Over Reykjavik kan ik niet veel zeggen. Maar over het noorden en het oosten wél. Je moet er niet veel moeite doen om een lokale schoonheid op te pikken als ze nog vrijgezel is. Zodra ze weten dat je buitenlander bent, bezien ze je met andere ogen...

In IJsland wonen ongeveer 400.000 mensen. Hun hele geschiedenis is neergeschreven: ook hun stambomen. Ze weten perfect wie familie is van wie. Er zijn koppelaars actief die uitpluizen wie je mogelijke partners zijn op basis van die familiegeschiedenis. De keuze is soms beperkt in de kleine gemeenten ver weg van de hoofdstad waar de meeste IJslanders wonen.

En als er dan een niet-IJslander de pub binnenwandelt... alsof je een joker kan inzetten 🙂
Goeie info maar die weten dan toch ook dat het voor de fun is met een toerist of dat maakt hen niet uit?

lieverleffe

Ervaringsdeskundige
7 mei 2015
857
525
Tip: in de wintermaanden is het er koud en donker. De belangrijkste activiteit is dan boeken lezen... De zeden zijn daar minder preuts als hier als het over relaties gaat. Als ze een one night stand kunnen hebben met een toevallige passant, zijn er genoeg die daar niet lang over twijfelen.

Terug
Naar boven