Hoe vaak laten jullie je testen?

mrichter81

Toogplakker
7 jul 2015
25
5
Zou mijn voorganger een like willen geven. Wellicht een idee voor het forum?
Best handig om te zien als iemand veel likes krijgt bij het recenseren van een dame of andere zaken.
Voor mij ook weer tijd om een check te gaan laten doen. Ik heb (niet door een dame van plezier) ooit genitale wratten opgelopen.
Was een korte relatie die ik had.Dame bleek borderline te hebben. Had daarvoor nooit erover gehoord. Genitale wratten op zich niet heel vervelend.
Maar wel opletten of ze niet terug komen. Soms zijn ze klein en heb je het niet door. Paar weken terug kwamen ze terug. Kan je ze weer aanstippen en geen sex hebben. Paar dagen wel even irritant met het branderige gevoel (plek waar de wrat/wratjes zitten) Mensen hier die het ook hebben gehad?
Maar ga me ook weer laten testen, laatste keer was in April. Ook wel handig om een bewijs mee te krijgen.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Meestal twee maal per jaar... Januari en augustus... Tenzij ik actiever ben geweest, maar dat is al een tijdje geleden.

Gelukkig al jaren geleden dat ik een soa had.

alain101

Snuffelaar
11 apr 2016
16
2
Mijn eerste soa dat ik opgelopen heb was jaren geleden door een club in duitsland, bochum , freude nog iets. Wist toen niet dat het een nzc club was en heb niet eens nzc gedaan,wel pussysliding. Kreeg opeens afschijding, bleek gonorroe te zijn en voor zekerheid ook maar iets gekregen voor chlamydia.

Daarna nog eens 3x nzc gedaan. Elke keer als ik nzc deed in duitsland kreeg ik iets. 2x een soa gekregen door 3x nzc... what are the odds.. ga daarom ook niet meer naar duitsland.

Heb het idee dat als je eenmaal een soa hebt gehad je makkelijker weer een nieuwe soa krijgt, ook al is die eerder behandend.. vandaar dat ik heel voorzichtig ben met nzc en heel selectief ben nu nadien. Wil wel weer actiever zijn nu dus ga nu 3-4x per jaar laten testen ook als er verschijnselen zijn.

alain101

Snuffelaar
11 apr 2016
16
2
Hier een tabelletje met de geschatte kansen op besmetting:

Kan zijn dat postimg het afsnijdt, in dat geval is het van boven naar beneden als volgt: vaginaal man, anaal man, vaginaal vrouw, anaal vrouw zijnde.
Acute hiv is als diegene in de eerste 2-4 weken zit van de hiv besmetting.

Als je naar de nummers kijkt, zou ik als vrouw nooit anaal doen. In het uiterste geval is de kans op besmetting zelfs hoger dan 50%. Verder is het ontzettend belangrijk om vaak te testen en de SOA's te laten behandelen en geen onveilige sex als je een soa hebt. Een SOA vergroot de kans op hiv namelijk behoorlijk!

A

Anonymous

Guest
Dat maakt niet uit, vooral veel en vaak informeren. In your face.

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Ik laat me elke 3 maanden testen en bij twijfel ga ik meteen langs mijn huisarts. Dan maar een preek maar mijn leven is me lief...

sandstorm

Toogplakker
11 feb 2019
181
36
Klinkt maybe raar, maar anaal zonder bij een vrouw doe ik nooit, daar ben ik best conservatief in. Al klinkt dat tegenstrijdig als je ook neukt zonder om de zoveel tijd.

fastcarsnl

Snuffelaar
13 aug 2016
20
0
Ik laat me nooit testen. Zonde van tijd en geld. Ik hou van de extra spanning tijdens en erna. Beetje russisch roulette zeg maar :D

Nee, effe zonder gekheid.
Ik ben zelf wel een bangerik en heb in totaal 3x bare gehad en ook 3x laten testen...

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Beste mensen,

Advies aan klanten van sekswerkers is om zich in ieder geval één keer per jaar te laten testen. Dat is voldoende om de vinger aan de pols te houden. Mocht je een keer een soa hebben opgelopen, dan ben je er over het algemeen op tijd bij om deze te laten behandelen.
Lees meer op : Weet jij wanneer je een soa-test moet doen? Soa's geven vaak geen klachten.
Als je frequent seks tegen betaling hebt, laat dan tenminste twee keer per jaar een soa-onderzoek doen.

De kans op hiv voor een man via vaginale seks is klein.
Aangezien dit het NZC forum is en ik het niet over condooms 'mag' hebben, raad ik drie dingen aan wanneer je het zonder doet:
* Neuk niet zonder als de vrouw ongesteld is
* Neuk niet zonder als zij duidelijk een vaginale ontsteking heeft / een soa heeft
* Kom niet klaar in de vagina.

De meeste soa's kun je niet zien.
Maar wanneer je merkt dat er blaasjes, wratjes, wondjes, zweertjes zijn of er is veel afscheiding, het ruikt niet lekker, het ziet erg rood van irritatie, loop dan een deur verder.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

A

Anonymous

Guest
Dat vraag ik me ook af. Want als klaarkomen in kut het verschil gaat maken tussen wel of niet soa dan kan je in principe altijd zonder condoom neuken als je maar optijd eruit trekt🤔

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Lijkt mij dat Thirsa bedoeld dat de dame grotere kans heeft op een soa (als de man er mee rondloopt) als ze het zaad ontvangt in dr poes.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
pieter1989 zei:
Wat is het verschil als je klaarkomt in het kutje of niet?

Beste pieter1989,

Het is wel zo aardig om niet alleen aan je eigen risico te denken, maar ook mee te nemen dat de dame in kwestie risico loopt. En meer dan de man!
In het kader van 'harmreduction' - zoals dat wordt genoemd - is het advies dat ik gaf bedoeld voor zowel de vrouw als de man.

Voor vrouw maakt het uit in risico (beroepsrisico) als de man klaarkomt.
Reden zat om daar rekening mee te houden.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Bareneuker

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
764
118
Vraag me af of nog steeds zoveel mensen een SOA test doen nu de meeste groepen bij hun huisarts langs moeten gaan. :?

pieter1989

Toogplakker
29 apr 2016
185
9
Bedankt voor het antwoord Thirza.
Inderdaad. Je moet aan beide denken maar als je clean bent is het dus niet erg om in de dame klaar te komen. Regelmatig testen is echter voor iedereen de boodschap.

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Bareneuker zei:
Vraag me af of nog steeds zoveel mensen een SOA test doen nu de meeste groepen bij hun huisarts langs moeten gaan. :?

Persoonlijk heb ik hier geen problemen mee. De huisarts kent me ondertussen en krijg er geen preken meer van. Heb dan ook al vaak testen laten doen. Ik kan me wel voorstellen dat dit anders ligt voor personen die getrouwd zijn of vaste partner hebben en deze ook gekend is door de huisarts.

Terug
Naar boven