Hoe vaak laten jullie je testen?

A

Anonymous

Guest
Let op: NZC brengt risicos met zich mee... :mrgreen:

In het verleden liet ik me wel eens testen. Nooit iets aan de hand geweest. Sinds enige tijd de "luxe" gehad dat een dame van plezier die ik zonder deed zich regelmatig liet testen. Had kort lijntje met GGD en liet zich 1x in de 2 a 3 maanden testen. Als ze gezond was, betekende dat voor mij eigenlijk ook dat het wel goed zou zitten. Dus zelf al tijdje geen testen meer laten doen om deze reden.

Maar waar ik benieuwd naar ben: hoe vaak laten mijn collegas op dit forum zich testen op SOA's ?

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Of dat nou zo'n goede graadmeter is. Zo merken de meeste mensen weinig tot niets van een HBV besmetting, maken accuut natuurlijke antistoffen aan en zijn dan de rest van hun leven resistent. Een klein percentage mensen blijkt helaas niet in staat de benodigde 3 antistoffen aan te maken en wordt dan goed ziek en bovendien uitermate besmettelijk voor wie nog niet met HBV in aanraking is geweest (maar niet voor sexpartners die al resistent zijn). Op dezelfde manier zijn er ook mensen die niet vatbaar zijn voor het HIV virus.

Ikzelf laat me ongeveer 2 keer per jaar testen, soms wat vaker, soms wat minder vaak afhankelijk van mijn activiteiten en eventuele klachten die op een soa zouden kunnen duiden.

31 aug 2016
1.194
112
Laat me om de 2maanden checken bij de ggd ook al is er geen indicatie voor .

Met de uit een lopende wisselende sexcontacten .
Is het wel verantwoordelijk dat je je met regelmaat laat checken ...

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
2/3 keer in het jaar.
Tegenwoordig heb ik toch de indruk dat er vrij veel chlamydia op gang is...ik let wel op.

Drommels

Toogplakker
24 okt 2015
37
0
Ook een paar keer per jaar, soms 2 keer soms 4 keer, dat is de keerzijde van deze hobby. Ik probeer ook wel een beetje op te letten maar het blijft riskant. Op de forums lijkt het redelijk rustig wat soa's betreft maar chlamydia heb ik recent idd gehad.

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Elke 3 maanden een test, bij twijfel vaker, maar bij is het feitelijk mijn eigen huisarts die mij daaraan herinnerd.
We kennen elkaar al dik 40 jaar en drinken regelmatig samen een biertje. Mij komt het goed uit dat m'n vriend een huisarts is en mede daardoor heb ik geen probleem met testen.
Hij weet natuurlijk van mijn hobby en heeft al talloze malen gevraagd aan me om ermee te stoppen, zeker daar ik een voorkeur voor transen en travjes heb is het een extra risico.

Meer dan eens de gevleugelde uitspraak moeten aanhoren "Eens ben je nog eens goed de lul..en in jouw geval letterlijk!"

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Tot en met 2016 telkens 1 testje op het einde van het jaar, nooit klachten gehad en testen waren altijd in orde. Voor 2015 deed ik het voornamelijk safe met dvp's, enkele uitzonderingen buiten beschouwing gelaten. In 2015 en 2016 begonnen met op regelmatige basis dvp's zonder te nemen voornamelijk in Duitsland. De eerste 2 jaren zonder problemen en het jaarlijkse testje bleek voldoende.

In 2017 heb ik mij 5 keer laten testen, omdat ik verschillende keren soa verschijnselen had. 3 keer had ik dan ook prijs.

Begin dit jaar had ik ook soa verschijnselen (een beetje afscheiding maar niet super hevig) maar testte ik negatief op soa. Sindsdien het nog maar 2 a 3 keer zonder gedaan. Geen klachten meer. Maar sowieso laat ik mij nog eens testen over enkele maanden.

Voor iemand die af en toe eens het zonder doet bij DVP's lijkt mij jaarlijks testen voldoende, twee keer is uiteraard beter. En uiteraard meteen laten testen moest je iets gewaar worden. Ik zelf ben altijd iets gewaar geworden wanneer er iets mis was, maar het is natuurlijk geen garantie. Ga je vaak naar nzc clubs in Duitsland of naar gekende nzc dames waar men de deur plat loopt dan zou ik toch 3 keer per jaar laten testen.

bareboy

Ervaringsdeskundige
9 apr 2015
878
364
I am tested every 3 to 4 months .As a married guy its very important .Because we are also swingers we get tested sometimes together.
Bareboy

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2199053/meer-mensen-laten-soa-test-doen
DEN HAAG - Steeds meer mensen laten zich testen op seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's), meldt gezondheidsinstituut RIVM.

Ruim 150.000 mensen lieten zich vorig jaar onderzoeken op geslachtsziekten, 5 procent meer dan in het jaar ervoor. Bij bijna een vijfde (ruim 18 procent) van de testen werd een soa gevonden. Dat percentage is onveranderd ten opzichte van het voorgaande jaar. "Hiermee is er een einde gekomen aan een jarenlange stijging van het percentage positieve testen", stelt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

Chlamydia is nog altijd de meest voorkomende geslachtsziekte. Vorig jaar bleken meer dan 20.000 mensen die zich lieten testen deze infectie te hebben. De aandoeningen gonorroe en syfilis kwamen respectievelijk bijna 7000 en 1200 keer voor.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1896225/aantal-geslachtsziekten-in-nederland-stabiliseert
Aantal geslachtsziekten in Nederland stabiliseert

UTRECHT - Het aantal vastgestelde geslachtsziekten lijkt te stabiliseren. De Centra Seksuele Gezondheid krijgen wel steeds meer bezoekers voor een soa-test, maar volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) was het percentage bij wie zo'n aandoening wordt geconstateerd in 2017 zo ongeveer gelijk aan dat van 2016. "Dat is voor het eerst na een jarenlange stijging", aldus het RIVM.

Vorig jaar zijn in totaal 150.593 soa-consulten uitgevoerd bij de centra, 5 procent meer dan in 2016.Ⓒ ANP
Bij heteromannen werd in 19,6 procent van de tests een positieve diagnose gesteld, bij homo- en biseksuele mannen in 20,5 procent van de onderzoeken en bij vrouwen in 16,3 procent van de controles. Alleen chlamydia blijft volgens de Thermometer seksuele gezondheid van het RIVM licht toenemen, vooral bij heteroseksuele mannen, met zo'n 3 procent.

Vorig jaar zijn in totaal 150.593 soa-consulten uitgevoerd bij de centra, 5 procent meer dan in 2016. Vooral homo's en biseksuele mannen laten zich vaker testen, maar door meer doelmatigheid bij de diensten kunnen er in het algemeen ook meer tests worden gedaan.

Soa Aids Nederland wil toch weer een grootschalige vrij veilig-campagne. Dat is " dringend en noodzakelijk." Meer soa's vinden is namelijk minder overdracht, benadrukt de organisatie.

Bern

Toogplakker
7 jun 2018
61
9
Een paar x per jaar. Als ik met een shemale contact heb gehad dan stop ik wel met bare tot ik een hiv test heb gehad

A

Anonymous

Guest
Elke 2 maanden, en dan tussentijds op een feestje nog wel eens zo'n sneltest. Ben de dans steeds ontsprongen. Laatste SOA, chlamydia, nu alweer ongeveer 10 jaar gelden. Als het eenmaal routine is, om ke regelmatig te testen, wordt het gewoon en wacht je niet meer zo nerveus op de uitslag als de eerste keer.

A

Anonymous

Guest
M'n vriendin en ik om en om beide 2x per jaar dus 4 checks per jaar

cedric78

Ervaringsdeskundige
19 mei 2015
332
7
CWP zei:
http://forum.kinky.nl/showthread.php?p=293108&posted=1#post293108
Kom a.s. donderdag 2 augustus van 18-20 uur naar Door2Door voor een GRATIS SOA-test.Inloopspreekuur bij GGD verpleegkundigen.

We zien je graag op Rochussenstraat 30, nabij metrostation Coolhaven.

Nu nog zien of het voor ons ook gratis is.... ff in de gaten houden dat topic.

Deze SOA-test zou enkel enkel voor de sekswerkers zijn :

Het Inloopspreekuur is (alleen) bestemd voor sekswerkers. Vanuit de GGD worden de SOA testen gratis aangeboden voor degene die werkzaam zijn in de business.

alain101

Snuffelaar
11 apr 2016
16
2
Waar kun je betaald testen in Nederland op hiv en eventueel andere soa's waar je ook echt een papier meekrijgt als bewijs? Ik heb me in verleden wel is bij de GGD laten testen en enige wat ik kreeg is een SMS dat alles ok is.

A

Anonymous

Guest
alain101 zei:
Waar kun je betaald testen in Nederland op hiv en eventueel andere soa's waar je ook echt een papier meekrijgt als bewijs? Ik heb me in verleden wel is bij de GGD laten testen en enige wat ik kreeg is een SMS dat alles ok is.

Soapoli online en stadskliniek Rotterdam onder andere. Bij stadskliniek Rotterdam doen ze een hiv combo sneltest 4e generatie. Deze is volgens de fabrikant na 4 weken al dusdanig betrouwbaar dat hij nagenoeg 100 procent zeker is. Van de sneltest krijg je geen papier mee en van de reguliere test krijg je een mail. Idem bij soapoli online. Bij stadskliniek kan je overigens het lab formulier ook krijgen per mail

Terug
Naar boven