Help... In paniek om risico op HIV

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Sja, frikadel of frikandel .... iedereen kan zelf naar wens dat soort personen 'muten' dacht ik. Naar het profiel gaan en 'negeer' aanklikken.

Voormalig lid 24316

Toogplakker
7 okt 2021
122
160
Als we alle onzin zouden kunnen uitbannen, wat zou de wereld weer paradijselijk stil zijn ...

Het probleem met het verbieden van het uiten van welke opvatting dan ook, of een gedane uiting verwijderen, is dat dit het bestrijden van symptomen is: de opinie op zichzelf beschouwd wordt niet "verwijderd" uit degene die deze kond doet.

Dus of negeren (nee, wokies, ik zeg niet: négeren) of "rechtzetten" - al geef ik in het laatste geval toe dat sommige visies zo ridicuul zijn dat dit a priori zinloos lijkt.

En ja, geen van de meer dan 40. 000.000 (*) gestorvenen sinds het begin van de AIDS-pandemie was uiteraard te vinden "op deze site" (# 40).

U bent dus veilig. Gefeliciteerd.

(*) Cijfer van UNAIDS.

Laatst bewerkt:

Herne

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
403
152
Het preventieve middel wordt PrEP genoemd. Voorafgaande aan het gebeuren innemen en twee dagen daarna. Het tijdstip van innemen luistert vrij nauw. Zoek onder de aidsstichting. Als je HIV eenmaal hebt opgelopen kom je er niet meer vanaf.
Je bedoelt gedurende de twee dagen erna.
Dit geldt trouwens alleen voor mannen.
Meer informatie vind je hier.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Ach......ik heb ze in het ziekenhuis ook meegemaakt, die mannen die dachten
dat Hiv en AIDS niet bestaan of verzonnen zijn of volkomen onschuldig.
Vooropgesteld: Hiv is mits vroeg diagnose gesteld, prima behandelbaar en onder controle te houden.
Vaak kan zelfs de viral load tot 0 gereduceerd worden, dus ook niet besmettelijk meer dan.
Maar.......niet iedereen verdraagt de medicatie en bij niet iedereen slaat medicatie aan, ofwel het werkt
niet, dan toch een serieus probleem.
Wie te laat wacht en het tot AIDS laat komen heeft natuurlijk nog minder kansen op een normaal lang leven.
En echt, er komen nog steeds mensen binnen omdat ze dachten: het gaat wel over na een poosje.
Klachten verdwijnen ook inderdaad vanzelf vaak maar komen heviger en ook in andere organen weer terug.
Echt, heb genoeg mannen (vrouwen ook wel) zien huilen als kleine kinderen omdat ze dachten dat het hun niet
kon overkomen of dat het allemaal een verzinsel of onzin was of door pharma bedrijven bedacht om geld te
verdienen.
Men mag geloven of denken wat men wil.....ik weet beroepshalve er wel wat van en heb mijn bedenkingen bij
al die onzin verhalen hier neergezet door dezelfde lieden als ik ben tegengekomen, allemaal onzin dat Hiv/aids verhaal.
Tja, jullie denken maar, maar hopelijk laten verstandiger mensen hier zich niet door jullie overhalen om het niet
serieus te nemen, het is echt en helaas geen fake verhaal, was het maar waar.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
@GeertKeiman

Ik heb je filmpje gerapporteerd en gevraagd om te verwijderen, kom op geen onzin plaatsen hier recenseer maar een lekker wijf maar geen achterlijke filmpjes plaatsen

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
@GeertKeiman

Ik heb je filmpje gerapporteerd en gevraagd om te verwijderen, kom op geen onzin plaatsen hier recenseer maar een lekker wijf maar geen achterlijke filmpjes plaatsen
En maar 'verbieden'........

U bent nog schuldiger, want JIJ neukt zonder condoom rond terwijl je je bewust bent van de gevaren..... In tegenstelling tot mensen die er niets in zien en niet geloven in HIV

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Censuur gaat te ver lijkt mij maar pertinente onzin verspreiden is ook verre van netjes.
Ik nodig de ontkenners bij deze uit om eens te komen kijken op het Hiv spreekuur en dan
eens zien wat je er dan van denkt.
Die mensen zijn soms echt ziek en bij sommigen geen behandeling mogelijk.
Maar ontken het vooral en steek je kop maar in het zand.
Genoeg mensen gezien die ook dachten dat het met vitamines, gezond leven en een
goede weerstand hen niet zou overkomen.
Helaas werkt dat slechts tot het moment dat men wel klachten krijgt en ziek wordt.
Dan rest paniek en ongeloof.
Dus u ontkent maar maar ik zal tegengeluid laten horen.

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
@ Cerato. Even een vraag.
Jij hebt dus zelf gezien dat er mensen zijn die Hiv positief waren en zonder behandeling ziek werden? En niet Hiv positief en met behandeling (waarop zij niet goed op reageren) ziek werden?

En niet sarcastisch, maar serieuze vragen van mijn kant.

toontje

Toogplakker
27 okt 2016
122
68
Sinds 2010 doet de GGD Amsterdam ism de hiv-polikliniek van het Academisch Medisch Centrum onderzoek naar verouderings effecten bij circa 600 HIV patienten, met een controle groep van circa 700 niet met HIV besmette mensen.
https://agehiv.nl/
Kort door de bocht : de HIV patienten klaagden 15 jaar terug dat ze het zo zwaar hadden en dat de dagelijkse medicatie een zware last was. Dus zijn ze gaan onderzoeken of dat echt zo is. Dat blijkt inderdaad zo te zijn. De dagelijkse pillen doen je echt geen goed. Hart/vaat ziekten en nieren springen in het oog.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
@ Cerato. Even een vraag.
Jij hebt dus zelf gezien dat er mensen zijn die Hiv positief waren en zonder behandeling ziek werden? En niet Hiv positief en met behandeling (waarop zij niet goed op reageren) ziek werden?

En niet sarcastisch, maar serieuze vragen van mijn kant.
Nee, mensen die Hiv positief zijn en zich te laat melden komen alsnog in AIDS stadium en dat is echt geen pretje.
Allerlei opportunistische infecties en wat al niet meer.
En mensen die niet Hiv positief zijn die komen niet bij onze werkgreop dus die vraag begrijp ik niet.
Gaat om Hiv positieve mensen die de behandeling niet verdragen of teveel bijwerkingen krijgen of er geheel
niet op reageren en dus alsnog zieker en zieker worden. Die groep is er helaas ook en dat is niet best voor hen.
Met de juiste medicatie kan de grote groep gelukkig lang tot heel lang blijven leven.
Maar inderdaad krijgen ook zij te maken met bijwerkingen die Antoon benoemt waaronder slechte nierfuncties.
Gelukkig ook een groep die geen last heeft en zelfs geen virale load meer aantonen.
Dus het kan alle kanten op, de goede kant gelukkig maar bij pech ook de slechte kant.
We lopen met deze hobby risico en dat voorkom je niet. (ik ook niet hoor!)
Maar daarom niet je kop in het zand steken of denken dat het je niet kan overkomen.

Blof694now

Toogplakker
3 mei 2015
208
44
Oh, dus je krijg alleen mensen te zien die Hiv besmet zijn.
Want heb ook gelezen dat er mensen met AIDS zijn, maar blijven negatief testen voor Hiv. Kan het helaas niet terugvinden.
Maar je krijgt niemand in je werkgroep te zien dat Hiv positief is en symptoomvrij blijft?

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Er zijn mensen die Hiv+ zijn en geen klachten ontwikkelen.
Zonder medicatie is het een kwestie van tijd tot die klachten er komen.
We hebben zeker mensen gezien die medicatie niet willen en sommigen bleven
jaren zonder klachten en ineens toch wel klachten.
Dan blijkt de medicatie ook niet goed meer aan te slaan, is het al te laat.
Helaas blijft uiteindelijk niemand die Hiv+ is zonder klachten, al varieert de tijd veel.
Vroegtijdig aan de medicatie blijkt nog steeds de veiligste en beste strategie.
Kan het ook niet mooier maken.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
zie ik nou staan:40.000.000 gestorven aan aids?
Zelf denk ik veeeel meer.
Uiteindelijk sterven de meeste oude mensen aan aids ,zonder de a dan he,of is het in 2023 vaids?

En cerato..ik zou eens verdiepen in de werking van medicatie...
zou ook een het ziekteproces kunnen versnellen....
eerst nadenken en dan antwoorden .

eens worden zullen we het niet..

hornydog1975

Toogplakker
15 okt 2017
54
15
Ik denk dat @Cerato het gewoon bij het goede eind heeft. Ik ken teveel mensen in de medische wetenschap die aan kunnen tonen dat medicatie werkt. Er is maar een heel klein percentage mensen waarbij HIV (Aids) door het lichaam zelf wordt opgeruimd.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
We hoeven het niet eens te worden hoor, ik weet heus wel dat mensen er
anders over denken en dat mag.
En ik heb genoeg ervaring met de medicatie om te durven stellen dat die
de ziekte of het ziekteproces zeker niet versnellen, integendeel zelfs.
Daar hebben we ook uitgebreide statistieken over bijgehouden hoor.
Maar dat zal ook gewantrouwd worden want de medicijn reuzen zijn altijd de kwade pier.
Soms zeker terecht en de prijsopdrijving die ze in stand houden is ook laakbaar.
Maar dat de medicatie werkt is onomstotelijk bewezen.
Ik meng me verder niet meer in de discussie want dat lijd toch nergens toe.
Mijn standpunt is duidelijk: Hiv en AIDS bestaan en zonder medicatie ben je er slechter
aan toe dan met, dat is in de praktijk toch echt bewezen.

Terug
Naar boven