Help... In paniek om risico op HIV

leon10293847

Snuffelaar
17 nov 2022
4
1
Hoi allen,

Ik heb zondag een trio gedaan met een stel (lisa en frans uit tilburg, mocht iemand ze kennen? Ik had ze gevonden op sexjobs onder 'neuken zonder condoom', maar hun profiel is nu weg). Ze zeggen een week voor onze trio getest te zijn (maar of dat zo is, is altijd maar afwachten. Ik weet ook niet of ze op HIV getest zijn). Nu heb ik haar zonder condoom geneukt, waarna we nog een tweede rond gedaan hebben waarin ik en de man haar een vaginale DP hebben gegeven. Hij is daarbij klaargekomen, waarna ik haar nog even door hebt geneukt (met zijn zaad in haar kutje). Ze zeggen dat ze maar 'af en toe' seks zonder condoom hadden met andere mannen, maar ik weet niet hoe vaak, wanneer, met wie, etc. Ik heb op google en op deze site verder niks over ze kunnen vinden, dus op zich geloof ik wel dat ze maar kort actief waren.

Echter werd ik woensdag (3 dagen na de trio) ineens heel ziek. Koorts, opgezette lymfeklieren, extreem vermoeid, ontstoken keelamandelen (met witte plekjes), soms lichte hoofdpijn, nachtzweet. Dit zijn allemaal symptomen die ook bij acute HIV horen, dus nu ben ik plotseling extreem angstig dat ik HIV heb opgelopen. Ik ben nu de hele dag wetenschappelijke artikelen aan het googlen over HIV, maar het neemt m'n zorgen niet weg. Ik kan letterlijk nergens anders meer aan denken en zit nu dag- en nacht in een soort paniekaanval waardoor ik zelfs nauwelijks meer kan slapen.

Ik heb voor volgende week vrijdag (dag 11 na de trio) een afspraak staan bij onedayclinic voor een RNA HIV test, en 4 weken na de trio wil ik ook nog een normale HIV test doen. Echter is het nog een hele week voor ik m'n RNA test kan doen, en ik ben zo in paniek...

Kan iemand iets zeggen wat me enigszins geruststelt ofzo? Volgens de statistieken is de kans klein dat je iemand tegenkomt die (onbehandelde) HIV heeft, en is de kans bij vaginale penetratie ook maar 0.04% om HIV op te lopen, maar als er sperma van een andere man in de vagina zit lijkt me dat een heel ander verhaal? Daar kan ik dan weer geen statistieken vinden. Weet iemand bijvoorbeeld hoe vaak het voorkomt dat iemand HIV oploopt bij van die barebangs waarin iedereen zonder condoom neukt en in de vagina klaarkomt?

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Ik denk niet dat wij hier iets zinnigs over kunnen zeggen, behalve dan dat we allemaal (met enkele Superman personen uitgezonderd) wel eens wat hebben opgelopen. HIV kan je oplopen, maar er zijn te veel factoren in het spel om daar iets over te kunnen zeggen in welke situatie dan ook. Ook hebben wij geen glazen bol.

De eerste keer dat ik het zonder condoom deed met een sekswerker was ik ook in een soort van paniek. Dat komt heel veel voor.

Ik vraag me af waarom je niet naar de huisarts bent gegaan. Die kunnen je sneller behandelen en meer aandacht geven lijkt me. Je zou deze nog kunnen bellen. Ook is onedayclinic volgens mij best duur, het is dan ook een bedrijf.

Ik denk dat een aantal van je 'symptomen' zoiezo te maken hebben met de grote paniek die je ervaart. Ook lijken je lichamelijke klachten dan veel erger. Hoe weet je dat je keelamandelen onstoken zijn eigenlijk? Ik wist niet dat je kon zien? Als je in paniek bent begin je overigens ook snel allerlei dingen te 'zien' waar je eerder nooit op gelet had en nu dus ineens opvallen terwijl dat misschien niets te maken heeft met je recente ervaring.

Google vertelt mij dat opgezette lymfeklieren wijzen op chlamydia of gonorroe. Ik weet niet of je afscheiding hebt of brandend gevoel bij het plassen? Maar dit zijn vragen die je beter aan de huisarts kan stellen.

Bel deze nu nog even zou ik zeggen en als ze tijd hebben en alles kunnen bieden wat de onedayclinic biedt zeg de afspraak bij deze laatste af want volgens mij scheelt dat een hoop geld.

leon10293847

Snuffelaar
17 nov 2022
4
1
Quote verwijderd.

Hey, dank voor je reactie. Geld is geen probleem. Bij de dokter heb ik nare ervaringen uit het verleden, omdat die heel veroordelend zijn en zich met dingen bemoeien waar ze als dokter niks mee te maken hebben. Keelamandelen ontstoken kun je zien: ze zijn rood, opgezwollen en hebben witte plekken. Afscheiding of pijn bij plassen heb ik niet, maar ik ga daar volgende week zeker ook tests voor doen. Daar maak ik me echter niet druk om, dat zijn ziektes waar ik wel vanaf kom... Ik ben vooral echt helemaal in paniek over de impact van HIV op de toekomst van m'n leven.

De huisarts kan helaas ook niet meer voor me doen op dit moment dan zeggen dat ik moet wachten en me moet laten testen zodra de window period over is.

• Like
Waarderingen: ZIZI

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Paniek om niks. HIV doet niks. Is gebruikt om zinloze 'medicijnen' te verkopen.
Er nog nog nooit aangetoond dat HIV tot AIDS leidt.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Wat wil je dan horen? Dat je de laatste paar maanden van je leven de meest vreselijke lijdensweg zult ondergaan? Kan ook hoor :lol:

dapsbsc

Toogplakker
9 sep 2022
132
12
Als je aan Google of op een forum gaat vragen wat je mankeert ben je volgens Google al terminaal of bijna dood.

Er is maar een advies, en dat is go see the dokter..

Banana

Ervaringsdeskundige
16 sep 2015
368
89
Een trio doen met onbekenden en dan bij de eerste de beste griepklachten in de stress schieten om HIV is echt iets voor een beginner. Berouw komt weer eens na de zonde, moet vaak lachen om dit soort topics. Maak je niet te druk en de helft van je klachten zijn morgen over. Waarom direct aan het ergste te denken? Ben je een typisch gevalletje glas altijd halfvol? De kans dat je grieperig bent of een simpele druiper hebt opgelopen is veel groter. En dan nog, wat als het HIV is? Dan doe je er niks meer aan en gaan medicijnen je leven redden. Dus feitelijk heeft zorgen maken geen enkele zin. Je kunt je lot toch niet veranderen. Neem de dag zoals hij komt, dan neuk je veel lekkerder zonder condoom.

leon10293847

Snuffelaar
17 nov 2022
4
1
Quote verwijderd.

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben een newbie op het gebied van NZC, en ik laat dit dan ook meteen een leerzame les zijn om het nooit van z'n leven meer te doen. Mocht God bestaan en hij heeft genade voor me deze keer, dan zweer ik de dames van plezier voor eeuwig af.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Gelieve niet te quoten als je direct onder het bedoelde bericht reageert.
Diverse quotes verwijderd.

Mvg Moderatorteam

Jan-v

Toogplakker
15 sep 2017
230
55
Ik stel mezelf op dit vlak altijd gerust door te denken aan de woorden van mijn huisarts die me ooit eens vertelde dat hij geen enkele patiënt is tegengekomen in zijn praktijk met HIV. Heeft best een grote praktijk en is bijna op pensioenleeftijd. Daarmee wil ik de ziekte zeker niet onder de mat vegen, maar bij hetero's komt deze ziekte zeer zeer zeer zelden voor. Des te exotischer je gaat in de ene of andere richting (zwart Afrika, Oost-Europa, mannen, ...), des te groter de kans.

Gezien ik een partner heb zijn er echter nog tig andere ziektes om van wakker te liggen. :D

DriverT

Ervaringsdeskundige
21 apr 2015
513
324
Hoe achterlijk kan je zijn.....

Symptomen van AIDS enkel dagen na onveilige sex! Man, man, man.....

En dan is het nog een trol die gisteren een account heeft aangemaakt.

slash4y

Toogplakker
9 jun 2018
108
48
Jongens, als je bang bent om een ​​paar dingen te vangen, neuk dan niet zonder condoom...

jordylove

Ervaringsdeskundige
15 okt 2022
316
424
Blijkbaar heeft Leon een heel groot gedeelte van de wijze google over het hoofd gezien ?? Namelijk INCUBATIE TIJD na een HIV besmetting ?? Volgens mij is het ergste wat je kan opgelopen hebben door je date, is een beetje hersenschade. Want jah als je als man eens flink moet presteren moet er wel genoeg bloed naar je lul stromen. En dat kan natuurlijk er voor zorgen dat op dat moment de hersenen te weinig zuurstof krijgen.

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Jan-v zei:
Des te exotischer je gaat in de ene of andere richting (zwart Afrika, Oost-Europa, mannen, ...), des te groter de kans.
Wat is er exotisch aan Oosteuropese mensen? De meeste oosteuropese meisjes zijn op het vlak van hygiëne minstens even secuur dan de eerste de beste inlandse.

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Stoere Jef uithangen en neuken als een konijntje zonder condoom, en dan paniek paniek paniek als hij een griepje heeft.

Bareneuker

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
764
118
In zo'n geval kan je toch het beste PEP gebruiken.

PEP is een vierweekse kuur met hiv-remmers. Je gebruikt PEP alleen als er een grote kans is dat je hiv hebt opgelopen. Bijvoorbeeld omdat je onveilige seks hebt gehad met iemand waarvan je niet weet of diegene hiv heeft.

Het is belangrijk om zo snel mogelijk met de kuur te starten, in ieder geval binnen 72 uur. Je kunt PEP alleen krijgen bij de GGD en de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.

https://www.ggd.amsterdam.nl/infectieziekten/soa-hiv-en-sense/pep-behandeling/
Volgens mij was dat zinniger om naar te googlen.

Terug
Naar boven