Help heb ik een Soa?

PrinceCharming

Toogplakker
23 mei 2016
111
46
Ik weet niet welke testen ze allemaal hebben uitgevoerd, maar op urine wordt er soms ook een dipstick gedaan waarop er suiker, eiwit en andere zaken te zien zijn welke vaak niet zo dringend zijn als een infectie.

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Ik kan mij niet voortellen dat Chlamydia of gonorroe niet dringend is om te behandelen. Tegen mij wordt altijd gezegd om dat zo spoedig mogelijk te doen, ivm met verergering van klachten en/of blijvende schade.

Kan mij wel indenken dat ze iets anders dan een soa hebben gevonden. Met urine kunnen ze namelijk onder andere ook je lever en/of nieren controleren. Als de dokter zegt dat het niet ernstig is zou ik daar maar op vertrouwen.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Ik heb ondertussen achterhaald wat het is.
Voor Belgie heb je de website: www.cozo.be
Daar kan je inloggen (token, electronische ID, itsme-app) en zie je uw medisch dossier. En daar kon ik dus de resultaten zien van het onderzoek.

Ik teste positief op: Mycoplasma hominis

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Wordt veel gevonden bij zowel mannen als vrouwen.
Is lastig te detecteren en men test er specifiek op als niets anders wordt gevonden
en klachten blijven aanhouden.
Hoe meer sexuele partners men heeft gehad, hoe groter de kans dat je dit hebt.
Urethritis achtige klachten, verder niet schadelijk maar wel lastig (vaak plassen, kleine beetjes enz.)

Vichel

Toogplakker
20 dec 2016
26
2
Laatst voor het eerst aan nzc gedaan ivm een filmopname in Duitsland. Aan het begin een test moeten doen hiv/syfilis. Worden de betaalde dames/actrices ook verplicht om deze test te doen?
Dit geeft mij wat meer rust om hiv uit te sluiten..

A

Anonymous

Guest
Ook de dames doen de test. Bedenk wel dat er alleen naar hiv wordt gekeken ivm de vele false positives op mensen die in het verleden syfilis hebben gehad. Alert blijven op symptomen dus.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
@ecbo: heb je klachten dan?
Anders heeft je erop laten testen weinig zin.
Klachten lijken op urithritis, branderig gevoel bij plassen of vaker plassen met kleine beetjes.
De behandeling is gelijk aan deze aandoening maar je moet de antibiotica wel langer gebruiken.
Er zijn meerdere opties voor antibiotica, je arts zal iets kiezen, die weet ook zaken als de juiste stand van zaken wat betreft resistentie enz.
Beter niet zelf met antibiotica gaan rommelen.
Heb je niet de goede, dan ontwikkel je juist resistentie.

Exbo

Snuffelaar
10 apr 2018
18
1
@Cerato
Ik heb pas chlamydia gehad en ik ben in december behandeld met antibiotica. Voor de zekerheid wil ik een hercontrole om te kijken of het weg is.
Tijdens de kuur heb ik 2 keer afgetrokken. Ik zag later nog in de kuur dat je dat beter niet kan doen in de kuur.
De klachten van toen ik chlamydia had, heb ik nu niet meer, maar nog wel soms een heel licht brandend gevoel.
Stadskliniek zegt dat klachten die niet door chlamydia of gonorroe veroorzaakt zijn, 10 tot 35% van de gevallen Mycoplasma genitalium is.
Ook als je geen klachten hebt kan je dit dragen en verspreiden. Een test kan nooit kwaad.
Zelf ga ik niet rommelen met antibiotica, ik ga naar Stadskliniek of Onedayclinic.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
@Exbo: begrijp het, goed dat je bij kliniek bent.
Beter dan al dat zelf rommelen, geeft juist meer problemen als je pech hebt.
Succes.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Exbo zei:
dgludo zei:
Ik teste positief op: Mycoplasma hominis
Welke antibiotica heb je er voor gekregen? Ik ga me er ook op laten testen.

Ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Was wel een kuur van 10 dagen. Heeft even geduurd. ik heb niets van klachten meer. Of het daarmee weg is, weet ik niet.

Joyseeker

Toogplakker
26 mrt 2015
47
4
Volgens mij krijg je dezelfde antobiotica als bij Chlamydia, alleen dan langer. 10 dagen is dan weer erg lang.

Exbo

Snuffelaar
10 apr 2018
18
1
Azitromycine kreeg ik voor chlamydia voor 1 dag. Ik moest het meteen inslikken bij de behandelaar.
Als er op een mycoplasma wordt getest, is het meestal Mycoplasma genitalium bij soa poli klinieken. De Mycoplasma hominis van Dgludo heb ik niet gevonden helaas. Dus als ik op Mycoplasma genitalium kan het zijn dat Mycoplasma hominis niet gedetecteerd wordt?
https://www.infectiousdiseaseadviso...talium-challenges-in-diagnosis-and-treatment/ zegt dat Azitromycine minstens 5 dagen genomen moet worden als het genomen wordt. En tot zo'n 50% van Mycoplasma genitalium is resistant tegen Azitromycine.

Antibiotic treatment of Mycoplasma genitalium infection - The Pharmaceutical Journal zegt dat resistence komt door overmatig gebruik van 1g azithromycin voor urineweg infecties terwijl 1g te weinig is voor M. genitalium. Dus door te testen en te behandelen op Chlamydia zonder daarbij te letten op M. genitalium, krijg je zelf sneller resistente M. genitalium. Dus het bestaan van standaard soa testen verergert dit resistentie probleem omdat de testen niet compleet genoeg zijn. Veel nzc prostituees zullen hier niet op testen en dus drager zijn.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Was 10 dagen azitromycine. Weet wel dosis niet meer. 2 pillen per dag

beach1986

Snuffelaar
29 mrt 2020
6
0
Hallo iedereen,
ik heb 3 weken geleden nzc gedaan(vaginaal en geen anaal) met een dame tegen betaling.Achteraf bleek dat ze hier specifiek mee adverteert,wat ik vooraf niet wist.Ze doet soms ook Gb.
Dit is de eerste keer dat ik dit gedaan heb.
Precies 2 weken nadien ben ik redelijk ziek geworden(dit was afgelopen maandag)Ik voelde me uitgeput, deed de hele dag niks anders dan slapen en had enorme hoofdpijn(nog steeds) en af en toe keelpijn(niet constant)gelukkig geen enkele dag koorts gehad(niet dat dat een garantie is om het niet te hebben)en s'nachts ook niet zweten.
Nu zou ik me zo snel mogelijk willen laten testen want hier word je gek van.
Ik heb veel gelezen over de zgn 4e generatietest en/of duo/combotest.
Heeft hier iemand dit al laten doen?Is zo'n 4e generatietest betrouwbaar na 4 weken?
Als ik 6 weken moet wachten(nog 3 te gaan dan)dan kan je me bij mekaar vegen.
Alvast bedankt voor de info

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Ik zou maar is langs de huisarts gaan en je op Corona laten testen.

Symptomen corona
Koorts en een droge hoest zijn verreweg de meest voorkomende symptomen bij een besmetting van het COVID-19 virus. Corona zonder koorts komt voor, maar gemiddeld in slechts iets meer dan 10 procent van de gevallen.

De klachten bij het coronavirus beginnen gemiddeld 5 tot 6 dagen na besmetting, met soms uitlopers tussen de 1 en 14 dagen.

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft onderzocht welke verschijnselen het meeste voorkomen bij patiënten die zijn besmet met het coronavirus:

Klacht / symptoom Percentage gevallen aanwezig
Koorts (> 38 graden) 87,9%
Droge hoest 67,7%
Vermoeidheid 38,1%
Opgehoest (kleverig) slijm 33,4%
Benauwdheid en kortademigheid 18,6%
Gewrichtspijn 14,8%
Keelpijn 13,9%
Hoofdpijn 13,6%
Koude rillingen 11,4%
Misselijkheid of overgeven 5,0%
Verstopte neus 4,8%
Diarree 3,7%
Bloed ophoesten 0,9%

beach1986

Snuffelaar
29 mrt 2020
6
0
Bedankt voor de tip, ik had idd naar de huisarts gebeld(je mag niet meer langsgaan)en die wou me niet doorsturen aangezien het was geen Corona is omdat ik geen koorts heb en niet hoest of kortademig ben.Dus Corona zo goed als uitgesloten.
Het is de potentiële HIV besmetting die me de gordijnen injaagt.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Hiv van een vrouw... ik zeg 99% niet, en Corona 99% wel. maar goed ik ben geen arts,...

beach1986

Snuffelaar
29 mrt 2020
6
0
CWP zei:
Hiv van een vrouw... ik zeg 99% niet, en Corona 99% wel. maar goed ik ben geen arts,...
Ik hoop het.Het verbaasd me wel dat u zegt,"van een vrouw"...Het is wel een risicogeval achteraf bekeken.
Ik ben een leek in dit soort dingen...
mvg

Terug
Naar boven