gonnorroe - hoel lang klachten na behandeling?

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Hallo,

Ik heb tijdens mijn hobby deze opgelopen. Ik heb vrijdag 2 pilletjes gekregen via de dokter. De witachtige / gele afscheiding was eigenlijk de dag erna al verdwenen. maar het wat tintelende, ene keer wat pijnlijke, andere keer meer jeukend gevoel bij bv plassen is er nog. Blijft dit lang aanhouden? Of zou dat eerder wijzen op resitentie?

Ik ga sowieso de huisarts nog eens raadplegen, maar wou eens horen bij jullie :)

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Morguh Ludo
Wat vervelend. Ik had het laatst 4 jaar geleden gehad. Onderbroeken werden voorzien van landkaarten en had eerder die rotjeuk tijdens zeiken en soms die jeuk.

Ik had een injectie en bij mij verdween ook snel die jeuk en die andere klachten duurde het 3 dagen. 2 tabletten lijken mij een kuur voor chlamydia.

Na mijn bericht hoop ik dat je een reactie krijg van iemand met medische kennis of beter van Thirza.
Ik hoop dat je er snel van af komt, dus heel veel beterschap.

Cumgiver

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Ondertussen huisarts gehoord. Hij had me die twee pillen voorgeschreven als eerste behandeling, maar wou verder de uitslag afwachten. Die is ondertussen bekend (idd gonorroe) en moet nog eens terug voor injectie en ook wat pillen.

Joopie 2

Toogplakker
23 feb 2019
155
25
Paar jaar geleden voor gonorroe behandeld. Ik kreeg een spuit in de bil. Voor chlamydia krijg je tabletten btw. Klachten werden zo rond 1 dag minder, en na 2 dagen helemaal weg.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
dgludo zei:
(...) wou eens horen bij jullie (...)

Beste dgludo,

Als je naast de betaalde seks ook seks zonder te betalen hebt (inclusief een eventuele vaste partner) dan kun je niet met zekerheid stellen dat je de gonorroe van de sekswerker hebt opgelopen.
Sowieso is het advies om na de diagnose al je sekscontacten te waarschuwen tot zes weken terug.

Wat ik begrijp uit je posts is dat je 'blind' bent behandeld nadat er getest is op zowel chlamydia als gonorroe. Dat is geen rare gang van zaken.
Die pillen zijn inderdaad de behandeling tegen chlamydia. Vooralsnog kent deze soa geen resistentie tegen de antibiotica, dus is het niet erg dat je arts voor nop die pillen heeft voorgeschreven.

Nu blijkt dat je gonorroe hebt, is inderdaad een eenmalige injectie met een specifiek antibioticum de eerste keus behandeling. Dat is afdoende.
Een nacontrole is niet nodig, tenzij je klachten blijft houden.

Advies na het innemen van de pillen én na de injectie is om een week lang helemaal geen seks te hebben. Niet betaald en niet onbetaaald. Niet met en niet zonder condoom, niet oraal, geen handwerk en niet masturberen.

In jouw geval betekent dat dus rekenen vanaf de dag dat je de pillen innam tot en met een week ná de injectie even volkomen onthouding.
Na die periode ben je genezen en niet meer besmettelijk.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
Thirza soaaids zei:
Beste dgludo,

Nu blijkt dat je gonorroe hebt, is inderdaad een eenmalige injectie met een specifiek antibioticum de eerste keus behandeling. Dat is afdoende.
Een nacontrole is niet nodig, tenzij je klachten blijft houden.

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Ik heb zonet de injectie gehad en nu moet ik 2 x2 pillen Azithromycine nemen van 500 gram. Zo heeft dokter het me voorgeschreven. DUs 2 keer 1 gram, eens smiddags en eens savonds. Klopt dat? Want op laboresultaat staat dat ik na inspuiting 2g azithromycine moet innemen na injectie, eenmalig, met maaltijd.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Vaak geeft men éénmalig 1 gram azythromycine mee oraal.
Dat is omdat er vaak ook een chlamydia is opgelopen naast de gonorroe.
Daarom geven artsen wel vaker deze combi, eigenlijk zou dat op geleide van
kweekresultaat moeten maar dat duurt wel langer dan.
Dus kiest men voor deze gecombineerde behandeling.
Dat jouw arts 2x 1 gram geeft is wel wat overdreven, dat is niet standaard hoor.
1 gram is afdoende.

Pastore

Legende
20 feb 2017
1.695
1.107
Ik heb toch nog een weekje last gehad na behandeling, was een injectie en twee pillen.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Dat is heel normaal, men raad ook aan om na behandeling twee weken even geen sex
te hebben, ook niet met je linker- of rechter hand.
Even alles laten rusten en op orde laten komen.

dgludo

Ervaringsdeskundige
26 aug 2018
588
250
uiteindelijk zijn de klachten na 2 dagen verdwenen. Misschien beelde ik ze me ook nog eventjes in.
De eerste keer dat ik een SOA opliep. Sindsdien geen dame meer bezocht, al kriebelt het. maar wou sowieso eerst nog een maand wachten en bv een de HIV uitslag afwachten, die nu gelukkig negatief is. De twijfel om nog bare te gaan is er wel, of laat me zeggen, de schrik. Misschien dacht ik: mij overkomt dat niet.

Ik denk toch dat ik de hobbie op lager pitje ga proberen te houden en enkel misschien eens afwijk van het pad als ik een lekkere, jonge dame tegenkom... kans is bijna nihil, dus ik zit wel safe dan :)

Terug
Naar boven