Geschoren? Hoe doe jij dat?

Voormalig lid 20650

Toogplakker
6 apr 2021
142
82
Ik ben jaren geleden begonnen met creme. Maar dat was toch niet fijn. Ik kreeg last van mijn huid. Nu doe ik het met een tondeuse met het kleinste opzetstukje. Wel goed oppassen want je kunt jezelf verwonden.

Timbo

Ervaringsdeskundige
21 aug 2015
551
188
Met scheermesjes haal ik me altijd open , ook met scher3nnvan het gelaat . Ik zweer bij de bodygroom en een scheerapperaat

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
Scheerschuim skincare en roze scheermesjes, 3 maal per week. Zeer warm water gebruiken en de bilnaad niet vergeten. Ik vraag Chineesjes altijd om me 10 minuten intens te rimmen.

Goed resultaat.

Rumba

Ervaringsdeskundige
25 okt 2017
930
419
De roze scheermesjes in Colruyt van het merk Boni kan ik aanbevelen, alsook de spuitbussen Nivea Skincare met Aloa Vera. Deze laatste is nu in black friday promotie bij Kruidvat.

Hou het glad 😏👍

Voormalig lid 876

Ervaringsdeskundige
6 jun 2015
277
66
Ik koop mijne in de action, bijna 2 euro voor een pakje van 20 ongeveer waar ik lang mee kan gaan. Ik scheer me minstens 3 keer per week en telkens met nieuw mesje want zware haargroei. Vroeger gilette en andere merken maar werd me wat te duur. Goede schuurschuim gebruiken, best met aloe-vera, genoeg insmeren en zeer belangrijk: heet tot zelfs bijna kokend water gebruiken want dan scheert het vlotter en gemakkelijker en minder pijnlijk, je huid wordt soepeler en zachter door de warmte (zoals bij een bad of douche). Rustig doen en niks forceren, misschien soms enkele plekken dubbel. Daarna afspoelen met (zeer) koud water en direct insmeren met scheerbalsem of speciale lotion, deze best zonder alcohol: Nivea of goedkopere merken bv. Lidl huismerk. Dit is zeer nodig om je huid geen irritaties en het voelt lekker. Ook als je stugge haren of sterke groei hebt, op voorhand bijknippen met een schaartje want anders lukt scheren niet zo goed en worden je mesjes snel bot haha wat ik al ken. Na een paar keren weet je waar het gemakkelijkst is en wat je zelf het beste vindt om te doen. Trouwens voor je gezicht is dezelfde werkwijze ook goed te volgen. Succes

Oral69

Ervaringsdeskundige
16 jul 2020
572
298
Boyzilian wax 1x per 2 maand, tussendoor zelf bijscheren. Na verloop van tijd wordt het steeds minder en blijft het langer weg.

220mm

Ervaringsdeskundige
11 sep 2021
400
479
Als ik mij scheer met veel water en scheerschuim enz is dat geen probleem, alleen ongeveer twee dagen zit ik onder de bulten die ook ontzettend irriteren. Heeft iemand daar een tip voor ?

franken

Toogplakker
3 jan 2022
28
81
10 jaar geleden laten laseren. Komt intussen wel langzaam terug maar dat doe ik met scheergel en een mesje (1x per week).

Wandering-stranger

Toogplakker
26 jul 2023
105
28
in mijn jonge jaren begonnen met onder de douch scheren met goedkope huismerk weg werp mesjes . enkele keren vlak voor het douchen een onteharings crème geprobeerd , maar vond dat toch wel tegen vallen . en eigenlijk altijd wel bij de goedkope huismerk wegwerp mesjes gebleven .

king007

Ervaringsdeskundige
3 dec 2015
286
14
10 jaar geleden laten laseren. Komt intussen wel langzaam terug maar dat doe ik met scheergel en een mesje (1x per week).
Oei, ik wist niet dat het na het laseren de haartjes na enige tijd terugkomen?
Dat is niet de bedoeling, toch?

franken

Toogplakker
3 jan 2022
28
81
Wat terugkomt zijn "'slapende haren". Deze zijn niet actief in de periode van laseren. En sommige haarzakjes krijgen wel een "tik" maar herstellen zich. Zie laseren als extreem uitdunnen. Ik ben zo'n 85% van wat er zat kwijt.

Terug
Naar boven