Frenulum (toompje) gescheurd

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Voordat Eliza (https://nzcforum.be/viewtopic.php?f=76&t=1038) mijn voorhuid terugschoof om mij haar bekende pijpkunsten te vertonen vroeg ze of dat mocht. Ze had een paar dagen ervoor een klant waarbij dit terugschuiven resulteerde in een bloedbad.

Gelukkig vertelde ze er ook meteen bij dat ze deze heer uitsluitend met condoom had behandeld, maar het maakte de sessie toch even iets minder leuk.

Is iemand bekend met dit fenomeen en de oorzaak?

13 mei 2015
1.163
462
Ik zit met een pijnlijke situatie die sommige wel zullen herkennen.
Mijn frenulum is gescheurd, wat een zeer pijnlijke situatie is.
Wanneer en hoe het precies gebeurd is weet ik niet maar ik heb een vermoeden.
Hoe verzorg ik dit het best en hoe kan ik de pijn verzachten?

Dank voor jullie hulp.

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Google is op frenulum gescheurd. 't Internet staat er vol
mee.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
Hoi,

Ik heb het ook gehad, nu alweer ruim tien jaar geleden. Het begon met een klein wondje omdat ik nogal onhandig van de racefiets donderde.

Verzorging is heel moeilijk als je nog een voorhuid hebt.

Het bedekken van de wond zorgde bij mij voor een constante vochtige omgeving van het toompje. Nog los van een overproductie van sega.

Ik heb uiteindelijk een besnijdenis laten doen.

chico123

Ervaringsdeskundige
20 dec 2015
292
117
Idem probleem gehad ettelijke jaren geleden...je kan zalf proberen maar uiteindelijk zal dat nog scheuren. Beste is naar de uroloog gaan en je opties met hem bespreken. Je kan je frenulum laten losmaken van je eikel bijvoorbeeld, besnijdenis, misschien nog wel andere mogelijkheden?

vanlaerke

Toogplakker
11 apr 2017
32
7
kan ook een schimmelinfectie zijn, die krijg je weg met medicatie heb je bang van de docter neem dan voetspray tegen schimmel en na 2 dagen is het weg, als je bloed gaat het wel even pikken ;-)

A

Anonymous

Guest
Of even een half uurtje in een milde Chlorix/soda oplossing hangen, dat zal ook wel helpen denk ik :lol:
Als je dat hebt dan moet je gewoon naar de dokter...

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
Misschien was het toompje gewoon gescheurd, en ja uit ervaring weet ik dat dat flink kan bloeden :shock: . :lol:

amazing

Ervaringsdeskundige
26 jul 2015
274
12
Ik heb zelf eens een, aan de binnenzijde, gescheurde voorhuis gehad. Het bloeden viel nogal mee maar het prikte als de hel bij het plassen.
Natuurlijk een bezoekje aan de huisarts gebracht en het is schijnbaar een veel voorkomend gebrek, het kan zelf uitdraaien op het krimpen van de voorhuid. Als dat aan de hand is dan gaan ze je besnijden zei hij.

Dat laatste was gelukkig niet nodig, het zalfje werkte en het is nooit meer voorgekomen. Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat ze gaan snijden in m'n voorhuid.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
amazing zei:
Ik heb zelf eens een, aan de binnenzijde, gescheurde voorhuis gehad. Het bloeden viel nogal mee maar het prikte als de hel bij het plassen.
Natuurlijk een bezoekje aan de huisarts gebracht en het is schijnbaar een veel voorkomend gebrek, het kan zelf uitdraaien op het krimpen van de voorhuid. Als dat aan de hand is dan gaan ze je besnijden zei hij.

Dat laatste was gelukkig niet nodig, het zalfje werkte en het is nooit meer voorgekomen. Gelukkig maar, ik moet er niet aan denken dat ze gaan snijden in m'n voorhuid.

Ik heb mij wel laten besnijden...vond dat een verademing. Scheelt ook onder de douche en zo...

enjoyerik

Toogplakker
27 mrt 2015
141
2
Kan ook gewoon en strakke voorhuid zijn geweest. De eerste keer dat ik me af trok scheurde mijn frenulum (het peesje onder je eikel) ook een beetje in met bloeding als gevolg (dit wordt ook wel eens de ontmaagding van de man genoemd). Het advies bij een te strakke voorhuid is operatief ingrijpen maar menig man die dat na laat of niet weet loopt nog op hoge leeftijd rond met een voorhuid die niet geheel (of totaal niet) over de eikel naar achteren geschoven kan worden. Als dat dan geforceerd een keer wel gebeurd (bijv. door iets te wild naar achteren trekken van de voorhuid door een derde) kan ik me voorstellen dat ook dan het frenulum een stukje in scheurt met bloeding als gevolg.

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
CWP zei:
Scheelt ook onder de douche en zo...

:lol: :lol: 't is nogal een werk om je eikel te wassen he :roll:

Ik doelde ook op smega... En echt prettig is het niet om je voorhuid terug te trekken indien je een gescheurde toompje hebt...maar dat kon je vast niet bedenken... :roll:

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
Er staat dat jij je hebt laten besnijden.... dus dat is nadat je voorhuid gescheurd was.
M.a.w: lezen is ook een vak.

Janneman

Ervaringsdeskundige
28 apr 2016
914
275
Bij mij beginnen scheuren door te ruwe sex. Ik ben meteen naar de uroloog geweest die het losknimte van mijn eikel. 3 draadjes en 2 weken later was ik niet meer bang om een erectie te krijgen. Als ik eraan terug denk doet het terug pijn....

frankypanky

Ervaringsdeskundige
15 sep 2015
308
103
CWP zei:
Er staat dat jij je hebt laten besnijden.... dus dat is nadat je voorhuid gescheurd was.
M.a.w: lezen is ook een vak.
Lezen is inderdaad een vak..toompje, en dus niet mijn voorhuid...

Terug
Naar boven