Forum Regels

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
In mijn zoektocht naar de Forum-regels, merkte ik dat ik ze niet kon vinden.

Eigenlijk zouden ze niet nodig moeten zijn, maar misschien zijn ze toch wel handig. En dan 'sticky' hier, zodat iedereen ze makkelijk kan vinden.

Nu de moderators het goede voornemen hebben 'actief' en vooral 'rechtvaardig en consequent' te gaan modereren, zou het natuurlijk ook prettig zijn als 'zij en wij' weten op basis van welke regels dat gebeurt.

Dat sommige zaken niet binnen regels te vatten zijn, maar 'naar beste eer en geweten' gewoon door de moderatoren beslist moet worden moge helder zijn. Maar een leidraad voor ons leden en moderatoren zou wat mij betreft welkom zijn.

Misschien kunnen leden hier ook inbrengen die zaken waarvan zij denken dat het gewenst zou zijn ze in de regels te benoemen?

Ik trap vast af:

In zowel gewone forum berichten als in PB's wordt er niet gescholden, verwensingen geuit of gediscrimineerd. De ernst ervan ter beoordeling aan de moderatoren. Bij bewust overtreden een sanctie in de vorm van tijdelijke of permanente BAN.

Wie volgt?

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Uit de losse pols in willekeurige volgorde
  1. Promotie van illegale activiteiten leidt tot een onmiddellijke perm ban
  2. Recensie topics zijn voor recensies/informatie uitwisseling. Niet voor chats en offtopic geneuzel
    1. Het staat leden vrij een algemeen NIET-recensie topic te openen (denk bv "Villa Venus Duisburg de woonkamer")
    2. Roepen dat je volgende week een dame bezoekt is GEEN recensie en ook geen (nuttige) info
  3. Persoonlijke aanvallen en/of onbeschoft taalgebruik is een waarschuwing (hard op de inhoud, zacht op de persoon)
  4. Prive informatie van dames mag sowieso NIET gedeeld worden
    1. Prive fotos van niet werkende dames gaan offline (dit mag dus niet). De ervaring kan gedeeld worden onder "verhalen".
    2. Het topic "fotos van je date" bestaat dus uit fotos van BETAALDE dates
  5. Oproepjes voor dates/gangbangs etc kan ALLEEN nog via @Moderator en/of @Beheer en worden betaald
  6. Quotes? Be my guest. Pas als je een lap tekst quote die erboven staat in zijn geheel grijpen we in maar deze regel wordt dus losser
  7. Bij een recensie post je een LINK indien mogelijk (verplicht als je een topic start). Een screenshot is GEEN vereiste
  8. Er komen niet meer dan 10 "regels"
  9. Regel 8 telt ook mee maar kan gewijzigd worden
  10. Hetzelfde geldt voor regel 9 en 10

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@enola dat is gewoon een default tekst. Dus vind het idee van 10 geboden ofzo wel handig en duidelijk. Los van de "terms"

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Hoe bedoel je dat? Persoonlijke waarschuwing is onbeschoft taalgebruik? Of..? ;)

ShortNick

Ervaringsdeskundige
4 feb 2019
336
191
Sorry, iets teveel mee gekopieerd en geplakt.
Ik doel op het laatste stukje... bedoel je daar niet 'ZACHT op de inhoud, HARD op de persoon'?
Dus degene reageert niet op het geschrevene, maar wordt persoonlijk op een harde manier naar de schrijver (wat dan een waarschuwing/ban oplevert).

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
ja als je hard op de persoon speelt ben je af. En we hanteren dus "hard op de inhoud, zacht kp de persoon"
Maar ik snap je verwarring!

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Serieus!?
Lijkt r meer en meer op een kinderdagverblijf hier.
En laat het dan ook duidelijk zijn, als jullie eerder ging optreden in plaats van excuses zoals "alle moderators zijn op vakantie" waren deze discussies niet erns nodig. Zo het is in zeker zin vreemd dat je nu komt zwaaien met allerlei regels die al een lange tijd niet worden nageleefd vanuit jullie kant.
Zoals leden met meerdere accounts die tussen deze wisselen om het druk op de ketel te laten verdwijnen op de ene of de andere account. Weet niet goe vaak ik dit ging aankaarten bij het gebruik van rapporteren, zonder enige maatregel.
Wij zijn "alleen" leden van jullie forum, die jullie hoort te runnen. Het is zeker niet gek dat het uit de hand liep als r niemand was die r voor ging zorgen dat de regels werd nageleefd. En nu worden wij daarop aangesproken alsof jullie r helemaal niets mee te maken had.
Maar goed, morgen is een nieuwe dag.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
Ik snap je reactie @Sexisleuk en ben het deels met je eens. Tegelijkertijd ben ik van mening dat ieder lid van het forum ook een eigen verantwoordelijkheid heeft, als een volwassen vent.

Er is gewoon een aantal leden dat niet volwassen reageert, onbeschoft is, scheldt en al wat niet meer. Ik denk dat daar om te beginnen strak op moet worden gehandhaafd. Dit verziekt de sfeer op het forum, wat nergens voor nodig is. Dat we anders zijn, denken, andere voorkeuren hebben is allemaal prima. Maar we hoeven mekaar niet op een onbeschofte manier te bejegenen of erger.

Voorbeeld: Onlangs is er een lid die mij van alles toedicht, wat ik -als ik het terug las- helemaal niet geschreven had. Toen dat een discussie werd nadat ik hem daarop wees, besloten de mods (geheel terecht naar mijn mening) deze discussie te verplaatsen naar zijn en mijn inbox. Het lid dacht dat ik dat gedaan had (dat kan je niet eens als lid) en begon daar met scheldpartijen en doodsverwensingen. Ik ben dat op een gegeven moment zat en meld het dan maar aan de mods. Die sturen hem met vakantie en melden mij "opgelost en ban tot na kerst". Die ban blijkt vandaag niet meer daar te zijn (maakt mij persoonlijk niets uit, heb niets tegen het lid, maar hij moet zich wel normaal gedragen tegen mij en anderen). Het lid meent nu op elke post van mij te moeten reageren met ":mad:". Sja....... Hoe onvolwassen kan je zijn.

Hebben we hier een kinderdagverblijf of niet? Jullie mogen het zelf invullen.

Buiten gedrag wat echt helemaal niet kan naar anderen toe, is het best lekker als er voor de leesbaarheid van het forum ook regels zijn en dat die worden nageleefd. Prima om de hoofdtopics -recensie-gerelateerd te houden. Eventueel een 'gezwam-deel' ernaast waar lekker kan worden gekeuveld zonder dat het vertroebeling van het recensie-gedeelte veroorzaakt.

En natuurlijk gewoon posts plaatsen waar ze horen. Niet vragen wie ervaring heeft met een dame op de verkeerde plek en ook niet als je heel eenvoudig met een zoekopdracht als kan zien dat de dame reeds werd beschreven.

Ik denk dat wat goede regels best fijn zijn zodat iedereen weet -zonder verongelijkt te hoeven zijn bij ingrijpen door de mods- waar hij aan toe is.

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
B-2/clitlover weer terug met een nieuwe account. Nu als @Draaideurneuker
Zijn B-2 account is waarschijnlijk met vakantie sinds 23 september, want 24 september ging hij dus weer op het forum als @Draaideurneuker
Mijn punt word dus hier duidelijk gemaakt. Het kan keer op keer een nieuwe account worden gemaakt.

Laatst bewerkt:

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Als iemand 400 e mailadressen heeft dan kan deze ook 400 accounts aanmaken ja. Dat kan op ELK forum. Daar doe je nix aan.
Als iemand na een ban opnieuw een account maakt kan je dit melden.
We kunnen geen duizenden leden handmatig in de gaten houden..

hou er trouwens rekening mee dat moderatie vrijwilligerswerk is. Wij "moeten" daarom niets wij "willen" echter .....

Voormalig lid 14804

Ervaringsdeskundige
28 nov 2019
748
461
Ja hoor lekker opgelost zo.
Nu spreek je jezelf tegen wat betreft de forum regels. Top 👍
En dit is zeer zeker on topic, want het laat zien dat het toegestaan is om meerdere accounts te mogen gebruiken. Wat gaat tegen de forum regels in.

Laatst bewerkt:

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@Sexisleuk zie PM die je al hebt gehad. JOUW veronderstelling kunnen wij niet zien. Einde discussie.
Als iemand een account heeft op PC1 op locatieA en een account maakt op PC2 op locatieB kunne wij dit lastig "matchen" en ja dan geldt het voordeel van de twijfel en zal het nieuwe account (net als elk account) zich aan de forumregels moeten houden.

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Meldingen over dubbele account omzeilers mogen gewoon naar mij ge pb't worden of gerapporteerd. dan zullen we dat onderzoeken en als we het kunnen staven, volgen uiteraard maatregelen.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Persoonlijke aanvallen en/of onbeschoft taalgebruik is een waarschuwing (hard op de inhoud, zacht op de persoon)

Wat met de term 'wappie'? Het is vaak gebruikt als belediging of om leden mee weg te zetten. Onlangs nog om een (off topic) discussie uit te lokken.

Aansluitend. Hoe gaan jullie om met kritiek op het gevoerde klimaatbeleid en de duurzame maatregelen? En wat als hierbij discussies over des- of misinformatie ontstaan?

Laatst bewerkt:

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Wat met de term 'wappie'? Het is vaak gebruikt als belediging of om leden mee weg te zetten. Onlangs nog om een (off topic) discussie uit te lokken.

Aansluitend. Hoe gaan jullie om met kritiek op het gevoerde klimaatbeleid en de duurzame maatregelen? En wat als hierbij discussies over des- of misinformatie ontstaan?
Een gezonde inhoudelijke discussie mag. Maar een discussie voer je op basis van argumenten. En ja dat is (logisch) en grijs gebied ook soms. Nu is het zo dat in dit soort off-topic post we echt wel veel meer toestaan dan in een recensie topic.

uit de losse pols roepen dat je geen SOA krijgt van spruitjes eten is natuurlijk een kansloos argument. HIV ontkennen in een SOA topic? Dito..
Als iemand denkt dat HIV niet bestaat (ja ze bestaan) dan is DAT Het topic en kan daar inhoudelijk over dat thema worden gepraat. De openingspost verwacht ik dan wel dat deze bestaat uit links naar de bron waarop dit gebaseerd is.

Kritiek op klimaatbeleid en duurzame maatregelen? Be my guest in het passende topic dus! Gaat er vooral om dat het topic niet ontspoord en het dus geen persoonlijke aanvallen worden. Agree to disagree soms scheelt zoveel ellende!

Terug
Naar boven