Flitsboetes uit Duitsland

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
Vandaag toen ik onderweg was naar de Vulkan te Duisburg (Duitsland) zag ik een rode flits op een stuk autobaan waar je maar 100 mag rijden reed ik -+ 120 per uur. Ongeveer een maand geleden in een ander gedeelte in Duisburg ook een rode flits gezien terwijl ik op weg naar huis was na Villa Venus, ook op de autobaan waar de snelheid beperkt geen idee hoe snel ik toen reed maar het zal ook wel +- 20 per uur over de limiet geweest zijn.

in het verleden begin 2016 tot midden 2017 heb ik in de regio Dusseldorg/Ratingen/Velbert ook al verschillende keren zo'n 6 keer op verschillende tijdstippen zo'n rode flits zien afgaan toen ik passeerde zowel of bij vaste toestellen als op wisselende. Op lokale wegen, aan wegenwerken, op de autostrades enzo... Enkele keren passeerde ik toch zeker meer dan 20 per uur te snel. Maar meer dan 30 per uur zal het ook nooit geweest zijn. Nooit heb ik echter een boete in de bus ontvangen. ik vraag me dus af worden de boetes wel verstuurd vanuit Duitsland naar België?

Een collega van het werk werd geflitst in de regio Aken niet zo ver van de Belgische grens (wel met een bedrijfsvoertuig) en hiervoor kwam bij ons op het werk een boete aan. Dit vond ik dan wel vreemd aangezien ik nooit iets ontvangen heb. Zelf prijs ik mij gelukkig nog niets ontvangen te hebben maar ik vind het wel wat vreemd. Ik ben een Belg wonende in Belgisch limburg.

Zijn er nog forumleden die op de Duitse wegen geflitst zijn (al dan niet met zo'n rode flits) en die geen boete ontvangen hebben? Of die wel een boete ontvangen hebben? En hoe zit dit in Nederland daar komen de Duitse boetes wel altijd aan dacht ik?

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
Is geen boete voor te snel rijden want je krijgt ze vanuit Duitsland gewoon thuis. Foto zit erbij en let op in Duitsland nemen ze de foto van de voorkant dus je staat er zelf ook op.

Misschien iets nieuws wegenvignet controle of zo of de belasting die staat te knippen kan ook natuurlijk

Wellens

Ervaringsdeskundige
2 mei 2015
321
5
De boete die een collega heeft gekregen van uit Duitsland (is van enkele jaren geleden) was inderdaad getrokken van aan de voorkant en was met foto. Zijn boete was met voertuig ingeschreven op een firma, ik rij met prive auto misschien nog een verschil.

Op internet vind ik onderstaande terug uit een bericht van de Belgische krant het nieuwsblad van 13 jul. 2017
Vroeger gebeurde het vaak dat je een buitenlandse verkeersboete niet kreeg toegestuurd, gewoon omdat het voor de politie niet gemakkelijk was om aan je gegevens te komen. Die tijd is definitief voorbij. Sinds kort kan België met alle Europese lidstaten gegevens van overtreders onderling uitwisselen", ...

Ik ben nu toch benieuwd of de 2 recentere overtredingen in Duisburg opgestuurd ga krijgen. De andere snelheidsovertredingen waar ik over sprak zijn van voor juli 2017 en daar zal ik wel niets meer van horen.

baremexico

Toogplakker
11 nov 2016
34
7
Hoi

De boetes zal je wel ontvangen :) als je een bedrijfswagen hebt kan het zijn dat het eerst naar de leasing maatschapij gaat vooraleer het wordt verstuurd naar je thuis (of op uw bureau ligt :D).

Boetes in duitsland zijn wel merkelijk goedkoper dan in belgie, had een boete van 15 euro toen ik 57km/u reed waar ik slecht 50km/u mocht. Hier is dit meteen een grapje van 50euro :D

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ik denk dat het heel erg afhangt van de ambtenaar ik ben voor de zomer in nederland geflitst en ik reed echt te snel ik reed rond de 200 a 210 en ik mocht er 100 en ik vreesde het ergste maar nooit iets van gehoord. ik ben in september naar de politie geweest in nederland om te vragen of er nog boetes openstonde. want dat ik niet wou dat ze me langs de kant zouden zetten en ineens afkwamen met ha u hebt al 2 jaar een openstaande boete maar nee niets open geen boetes.

Ivm duitsland soms krijg ik flits boetes wel aan en soms niet. idem voor Oosterijk. Frankrijk krijg je ze tegenwoordig ook allemaal aan. Spanje wisselt wel eens maar meestal zie ik ze niet. tenzij ze je aan de kant zetten. Hongarije die zie ik nooit tenzij ze je aan de kant zetten dan kost het veel geld. idem voor slovakije die krijg ik nooit aan en als ze je aan de kant zetten kan je zeggen dat je geen bon nodig hebt en geen papieren en dat je cash wilt betalen en dan word 500€ ineens 250€ ofzo.

Dus ik denk dat heel veel afhangt van wie er achter het schermpje zit :)

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
Ik kan er dit over zeggen Duitsland heeft zo een grondig systeem dat ze daar kunnen zien of je ooit aangifte hebtvgedaan van verlies/diefstal hebt gedaan van paspoort/rijbewijs.

Ben zelf een keer de pineut geweest met diefstal rijbewijs/paspoort nou grens over werd ik aan de kant gezet ze konden mij precies vertellen wanneer ik aangifte had gedaan en wanneer ik de nieuwe papieren had ontvangen/opgehaald.

Ik krijg ze altijd thuis vanuit Duitsland maar de boetes zijn 1/3 van Nederland dus dat is wel weer schappelijk.

31 aug 2016
1.194
112
Heb jaren terug een hele tijd fanmail uit dat mofrica gekregen altijd gelijk bij het oud papier geflikkert .

Tot op heden geen enkele euro overgemaakt.

Als ze je staande houden okay .pech
Maar op zo'n gluiperige gestapo manier .fuck off

31 aug 2016
1.194
112
lekkerlikkenlassie zei:
Heb jaren terug een hele tijd fanmail uit dat mofrica gekregen altijd gelijk bij het oud papier geflikkert .

Oja om lekker te neuken hoef ik niet naar mofrica om oostblokgeitjes te spietsen

Kan hier met meiden van eigen bodem .

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
lekkerlikkenlassie zei:

Zo wat een stoere kerel ben jij oepsie

A

Anonymous

Guest
Het grote verschil is dat in Duitsland boetes voor snelheidsovertredingen worden uitgereikt aan de bestuurder. Dit in tegenstelling tot Nederland, waar boetes op het kenteken gaan. Daarom wordt je ook altijd zichtbaar geflitst.
Duitsland is wel anders georganiseerd. Als je geflitst wordt op de snelweg, krijg je vaak een boete van regio/deelstaat/stad. In Noordrijn-Westfalen zien de meeste instanties af van het doorsturen van de boete, aangezien het teveel werk voor ze oplevert en er te weinig mogelijkheden voor het innen zijn. De mogelijkheden om boetes te innen wordt sterk beperkt doordat de eigenaar van de auto of de formele berijder (lease auto) moet verklaren wie op de foto achter het stuur zit.

Mijn strategie is dat ik altijd aangeef dat een Russische denkbeeldige vriend achter het stuur zat en geef ze vervolgens de adresgegevens van de FSB (voormalige KGB) in Moskou. Van de laatste 10 boetes in de laatste 2 jaar, 9 keer niets meer van vernomen. Ik gebruik wel de naamgegevens van een echt bestaande Rus (google: hoofd van de FSB) in combinatie met rijbewijs gegevens van een andere Rus (google).

De stad Koln, was echter zeer scherp. Zij hebben mijn rijbewijs opgevraagd en vonden toch echt dat mijn foto op mijn rijbewijs wel leek op de flitsfoto (A3). Rechter doet binnenkort uitspraak.

Aan de andere kant, in 2016 werd ik geflitst met 190 km/uur na correctie waar je 100 mocht. Geen idee of mijn "russische" vriend hier ooit nog een boete voor heeft ontvangen.

A

Anonymous

Guest
Price zei:
Het grote verschil is dat in Duitsland boetes voor snelheidsovertredingen worden uitgereikt aan de bestuurder. Dit in tegenstelling tot Nederland, waar boetes op het kenteken gaan. Daarom wordt je ook altijd zichtbaar geflitst.
Duitsland is wel anders georganiseerd. Als je geflitst wordt op de snelweg, krijg je vaak een boete van regio/deelstaat/stad. In Noordrijn-Westfalen zien de meeste instanties af van het doorsturen van de boete naar buitenlanders, aangezien het teveel werk voor ze oplevert en er te weinig mogelijkheden voor het innen zijn. De mogelijkheden om boetes te innen wordt sterk beperkt doordat de eigenaar van de auto of de formele berijder (lease auto) moet verklaren wie op de foto achter het stuur zit.

Mijn strategie is dat ik altijd aangeef dat een Russische denkbeeldige vriend achter het stuur zat en geef ze vervolgens de adresgegevens van de FSB (voormalige KGB) in Moskou. Van de laatste 10 boetes in de laatste 2 jaar, 9 keer niets meer van vernomen. Ik gebruik wel de naamgegevens van een echt bestaande Rus (google: hoofd van de FSB) in combinatie met rijbewijs gegevens van een andere Rus (google).

De stad Koln, was echter zeer scherp. Zij hebben mijn rijbewijs opgevraagd en vonden toch echt dat mijn foto op mijn rijbewijs wel leek op de flitsfoto (A3). Rechter doet binnenkort uitspraak.

Aan de andere kant, in 2016 werd ik geflitst met 190 km/uur na correctie waar je 100 mocht. Geen idee of mijn "russische" vriend hier ooit nog een boete voor heeft ontvangen.

cedric78

Ervaringsdeskundige
19 mei 2015
332
7
Price zei:
Duitsland is wel anders georganiseerd. Als je geflitst wordt op de snelweg, krijg je vaak een boete van regio/deelstaat/stad. In Noordrijn-Westfalen zien de meeste instanties af van het doorsturen van de boete, aangezien het teveel werk voor ze oplevert en er te weinig mogelijkheden voor het innen zijn. De mogelijkheden om boetes te innen wordt sterk beperkt doordat de eigenaar van de auto of de formele berijder (lease auto) moet verklaren wie op de foto achter het stuur zit.

:mrgreen: Wel leuk gevonden, maar vrees dat als de rechter dit doorziet en ze merken dat je dit al x keer gedaan hebt, dat je dan serieuze problemen zult krijgen. Je kunt beschuldigd worden van valsheid in geschrifte en valse verklaringen. Misschien krijg je ook nog een klacht tegen je van die Rus of van de FSB. En dan vrees ik dat een geldboete niet genoeg zal zijn... Ik hoop alleszins dat dit niet zo ver zal gaan.

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
cedric78 zei:
Price zei:

:mrgreen: Wel leuk gevonden, maar vrees dat als de rechter dit doorziet en ze merken dat je dit al x keer gedaan hebt, dat je dan serieuze problemen zult krijgen. Je kunt beschuldigd worden van valsheid in geschrifte en valse verklaringen. Misschien krijg je ook nog een klacht tegen je van die Rus of van de FSB. En dan vrees ik dat een geldboete niet genoeg zal zijn... Ik hoop alleszins dat dit niet zo ver zal gaan.

Cedric ik hoop echt dat je bovenstaande niet geloofd die Russen zijn niet achterlijk natuurlijk.

Lui die zover zijn dat ze trump in het zadel helpen trappen hier niet in joh.

Die gasten weten wie precies wie in welke wagen rijdt en emena meldt vrolijk dat meneer Boris of Ivan van de FSB in zijn auto rijdt en ja het is gedaan met de boete.in Duitsland waar ze zo grondig en punktlich zijn in alles.

Mooi verhaal emena goeie start voor een nieuwe spionage thriller.

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
Mijn vorige reactie is weggehaald door een moderator.

Cedric geloof nou niet wat emena hierboven zegt het is meer het begin van een spannende thriller.

Een geheime dienst die trump in het zadel helpt die laat zich niet bekeuringen opsturen van autos met verzonnen Russen erin.

Een land wat zo grondig en punktlich is in alles die laat dit niet gebeuren.

Emena zijn harde schijf hapert soms denk ik.

Ransom

Toogplakker
13 jul 2017
87
1
Bovenstaande moet price zijn harde schijf zijn emena heeft dit niet geschreven.

Price lees ff goed wat je schrijft. Geloof je dat zelf allemaal?

EmenA

Ervaringsdeskundige
14 jul 2015
795
4
Ransom zei:
(...) Cedric geloof nou niet wat emena hierboven zegt het is meer het begin van een spannende thriller.
(...) Emena zijn harde schijf hapert soms denk ik.
Dat zei Price hoor, ik stelde slechts een belangstellende vraag.
Wellicht hapert er iets bij jou... :lol:
-

A

Anonymous

Guest
Ransom,

Van 9 van de 10 boetes heb ik nooit meer wat vernomen. Aardige score toch!
M'n vrouw vind het kinderachtig en reageert een beetje net zoals jij. Ik kan er wel om lachen en heb er wel lol in.

Het zou inderdaad kunnen dat de Duitse Justitie ooit nog een keertje langskomt, maar meer dan een geldboete zal het toch niet worden? Ik kon die Duitse brieven ook niet goed lezenin het Duits :?:

In hokjes leven is nooit m'n sterkste punt geweest.

lassie

Toogplakker
12 jun 2015
161
36
Ik heb ergens gelezen dat de Duitse overheid wettelijk gezien drie maanden tijd heeft om de identiteit van de bestuurder te achterhalen. Als die termijn overschreden wordt zal je niets meer horen.
Ff uitzweten dus

Terug
Naar boven