Enquête door student ( oproep )

Anoniem2

Snuffelaar
25 jan 2017
2
0
Hallo allemaal,

Ik wil me hier even voorstellen zodat jullie allemaal weten wie ik ben en wat ik hier doe. Ik ben een student SPH (sociaal pedagogische hulpverlening) en ben bezig met een verdieping over prostitutie/sekswerkers. Door iemand (medewandelaar) werd ik geadviseerd om mijn bericht hier te plaatsen. Ik hoopte dat jullie me zouden kunnen helpen met het beantwoorden van wat vragen.

Ik vraag me af of je als klant melding zou doen als je vermoed dat een meisje/vrouw gedwongen wordt? Weet je wat signalen zijn? Of hoe je een melding kan doen? Heb je wel eens een melding gedaan?

Maar wat het belangrijkste is wat ik eigenlijk wil weten. Wat denk jij dat zou helpen om klanten aan te sporen of te overtuigen om melding te maken als ze een vermoeden hebben dat een meisje/gedwongen wordt?

In een onderzoek wat in Amsterdam is gedaan door de GGD ("In gesprek met de klant"), bleek dat klanten namelijk niet altijd melding maken omdat ze de signalen niet herkennen. Wat zou volgens jou, vanuit jouw perspectief als klant (ik ga er eigenlijk van uit dat je dat bent, corrigeer me als dat niet zo is) bijv. helpen om deze signalen wel te herkennen? Voorlichting, of ....?

Ik hoop echt dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik doe dit uit mijn interesse in het onderwerp en ben nieuwsgierig naar de mening van de klant, in mijn ogen een onderbelichte mening!

Je zou me erg helpen als je mijn vragen wil beantwoorden.

Groetjes

CWP: topic titel gefixt en verplaatst naar "van alles wat"

CWP

Smeerlap
28 mrt 2015
5.167
82
90% van de dvp's wordt toch gedwongen.... is het niet door een pooier dan is het wel door de deurwaarder / schuldeiser die een dvp dit beroep in duwt omdat er betaald moet worden en de kinderen anders niet te eten hebben...
Echte dwang waar jij op doelt zoals het uitbuiten in de Valkenburgse zaak kom je niet vaak tegen.

Die 10% die overblijft en het doet omdat het zo geil
Is zijn niet vaak te vinden...

En zou ik het melden, jazeker, pas geleden nog een mailwisseling gehad met een meisje wat uiteindelijk vertelde dat ze 17 was. ( maar kan ook Alberto Stegeman geweest zijn die weer aan het vissen is op Sexjobs...)
"Z'n adje had ik iedergeval zo uit :lol:

A

Anonymous

Guest
Echt fysisch gedwongen ben ik nog niet tegengekomen denk ik. Het is wel zo dat het merendeel financieel door hun pooier wordt afgezet. Gisteren nog in Brussel met een dvp afgesproken die zei dat ze voorheen 7 maanden in Kontich bij Antwerpen hard gewerkt had en daar 30000 euro gespaard had. Al dit geld is echter door haar pimp weg genomen zodat ze nu vanaf nul terug kan beginnen. Was een albanese. Dergelijke verhalen hoor ik frekwent. Dat wordt beter ook eens onderzocht.... Ik sluit me dus aan bij vorige post

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
Beste Anoniem2, ik denk dat er tussen wit en zwart heel wat grijs zit. Er zijn er die inderdaad gedwongen worden met bedreiging voor henzelf of hun familie of in het buitenland gedumpt zijn zonder papieren, maar dat zijn er allicht niet zoveel. Maar er zijn er zeker vele die, zoals Bruintje45 zegt, schulden hebben, of aan de drugs zitten, of na een ongelukkige jeugd aan lager wal geraakt zijn. Neem bv. mijn verhaal over Maggy
https://nzcforum.be/viewtopic.php?f=196&t=3150

A

Anonymous

Guest
Nog een voorbeeld van gisterenavond brussel tippelzone. Een heel knap bulgaartje van 24 meegenomen. Ze zag er echt goed uit, helemaal niet hookie. Had al gezien dat ze sinds september er altijd stond. Heb haar zelf op kerstdag gespot wat ik heel zielig vond... mee op rendez vous hotelletje en een goede babbel gehad. Ze werkt inderdazd 7 op 7 nob stop in brussel al sinds augustus. Ze werkt elke dag van 11 am tot 11 pm en in weekend tot 3 am. Hoe ze het volhoudt, heb gepolst naar drugs maar een echt gemeend "no no I am not stupid". Ze heeft in Bulgarije business administration gestudeerd een soort hbo. Op kantoor kon ze 600 eur per maand verdienen in Sofia. Heeft haar via een vriendin laten overhalen om in Italie milaan 3 maanden te tippelen om dan zo gezegd genoeg geld voor een appartementje in Sofia te verdienen 40000 eur. In milaan viel het echt niet mee gezien repressie beleid van de stad. Dus veel geweld en weinig klanten. Ze wou weg maar haar pooier daar zei dat ze zich moest vrijkopen voor 70000 euro. Die kon ze verdienen door in brussel te tippelen. Ze verkaste naar hier een nieuwe pimp en nu werkt ze gelijk een slavin om de 70000 euro terug te betalen. Ze moest ook steeds smsen en na wat aandringen zei ze dat haar brusselse pooier 60 pct vraagt. Had haar 50 eur gegeven dus daar houd ze 30 eur aan over. Ze hoopt eind augustus te vertrekken. Heb gevraagd of dan terug een vertrekpremie aan de brusselse pimp verschukdigd was en haar mond viel open " i hope not but you could be right". Vond dit echt schrijnend, het is een ongelooflijk leuk meisje. Heb voorgesteld om naar de brussrlsr politie met haar te gaan maar ze wou niet: "I love my mother and my2 little sisters who are still in Skiven....". Dat is nu het voorbeeld van gisteren van dwang. Wel een belgisch voorbeeld maar ik hoop dat de student dit ook eens echt onderzocht. Vermoed dat die pooierbendes ook ik NL zitten. Heb door dit verhaal deze nacht slecht geslapen.....

Anoniem2

Snuffelaar
25 jan 2017
2
0
Bruintje45 zei:
Nog een voorbeeld van gisterenavond brussel tippelzone. Een heel knap bulgaartje van 24 meegenomen. Ze zag er echt goed uit, helemaal niet hookie. Had al gezien dat ze sinds september er altijd stond. Heb haar zelf op kerstdag gespot wat ik heel zielig vond... mee op rendez vous hotelletje en een goede babbel gehad. Ze werkt inderdazd 7 op 7 nob stop in brussel al sinds augustus. Ze werkt elke dag van 11 am tot 11 pm en in weekend tot 3 am. Hoe ze het volhoudt, heb gepolst naar drugs maar een echt gemeend "no no I am not stupid". Ze heeft in Bulgarije business administration gestudeerd een soort hbo. Op kantoor kon ze 600 eur per maand verdienen in Sofia. Heeft haar via een vriendin laten overhalen om in Italie milaan 3 maanden te tippelen om dan zo gezegd genoeg geld voor een appartementje in Sofia te verdienen 40000 eur. In milaan viel het echt niet mee gezien repressie beleid van de stad. Dus veel geweld en weinig klanten. Ze wou weg maar haar pooier daar zei dat ze zich moest vrijkopen voor 70000 euro. Die kon ze verdienen door in brussel te tippelen. Ze verkaste naar hier een nieuwe pimp en nu werkt ze gelijk een slavin om de 70000 euro terug te betalen. Ze moest ook steeds smsen en na wat aandringen zei ze dat haar brusselse pooier 60 pct vraagt. Had haar 50 eur gegeven dus daar houd ze 30 eur aan over. Ze hoopt eind augustus te vertrekken. Heb gevraagd of dan terug een vertrekpremie aan de brusselse pimp verschukdigd was en haar mond viel open " i hope not but you could be right". Vond dit echt schrijnend, het is een ongelooflijk leuk meisje. Heb voorgesteld om naar de brussrlsr politie met haar te gaan maar ze wou niet: "I love my mother and my2 little sisters who are still in Skiven....". Dat is nu het voorbeeld van gisteren van dwang. Wel een belgisch voorbeeld maar ik hoop dat de student dit ook eens echt onderzocht. Vermoed dat die pooierbendes ook ik NL zitten. Heb door dit verhaal deze nacht slecht geslapen.....

Dankje voor je reactie! Dit klink zeker niet oké, helaas heb ik nu niet de tijd om dit te onderzoeken. Is ook lastig en ook wel gevaarlijk (voor mij) om me hier in te storten. Je komt natuurlijk wel in een schimmige wereld als je dit verder onderzoekt. En het gaat over de grenzen, wat het ook erg alstig maakt. Maar het heeft zeker mijn belangstelling.

Is er in België ook zoiets als een anonieme tiplijn? In Nederland is er bijv. Meld Misdaad Anoniem, hier kan je naar toe bellen om melding te maken van situaties als deze, zonder dat je identiteit te achterhalen is. Ze slaan geen gegevens oid van je op (dus ook niet telefoonnummer).

Groetjes anonieme student :)

A

Anonymous

Guest
Neen., in belgie zijn dit zogenaamde klachtmisdrijven. Justitie start bij een klacht van de betrokkene. Andere klacht misdrijven zijn bijv. Stalking, verkrachti g. Klacht van een derde telt hier niet.....

Terug
Naar boven