De stress na een Bare date

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
@Cerato Dank voor de antwoorden. Dit bedoelde ik Ed-de-bef
Je kan dan gewoon schrijven wat je bedoelt hoor @Lekkerbare .

Je schrijft immers "bizar wat Ed-de-bef doet"
En dat als reactie op wat ik erboven plaatste:
"Net precies waarom we inmiddels een resistente gonorroe variant hebben (y)

Goed bezig. Als we dat allemaal deden dan was er straks niets meer te behandelen met antibiotica."

Ik zie nog steeds niet wat er bizar was aan wat ik deed?

Cerato zijn reactie ging over een post daarna. Waarin hij overigens terecht opmerkt dat het gaat om het HIV-virus en de ziekte Aids die daarop kan volgen.
In de beginjaren sprak men regelmatig (onterecht) ook nog wel over het Aids-virus. De strekking van mijn verhaal wordt er niet anders van.

baremexico

Toogplakker
11 nov 2016
34
7
Stress nee, heb ook nog nooit een soa gehad dus maak we weinig zorgen. Gewoon regelmatig testen en have fun 😏

tiffany

Toogplakker
12 aug 2020
83
96
Het maakt uit of je een partner hebt of niet. Als je een partner hebt kun je haar besmetten. Het kan zelfs zo zijn dat je zelf geen symptomen hebt maar je partner wel. Als je single bent dan gewoon er voor gaan en mocht je iets oplopen dan kun je altijd naar de dokter. Maar als je in een relatie bent en dan wat op loopt dan weet je partner het natuurlijk. Dat geeft dan wel weer stress.

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
Je kan dan gewoon schrijven wat je bedoelt hoor @Lekkerbare .

Je schrijft immers "bizar wat Ed-de-bef doet"
En dat als reactie op wat ik erboven plaatste:
"Net precies waarom we inmiddels een resistente gonorroe variant hebben (y)

Goed bezig. Als we dat allemaal deden dan was er straks niets meer te behandelen met antibiotica."

Ik zie nog steeds niet wat er bizar was aan wat ik deed?

Cerato zijn reactie ging over een post daarna. Waarin hij overigens terecht opmerkt dat het gaat om het HIV-virus en de ziekte Aids die daarop kan volgen.
In de beginjaren sprak men regelmatig (onterecht) ook nog wel over het Aids-virus. De strekking van mijn verhaal wordt er niet anders van.
Bizar is de keuze om door preventief te slikken resistente stammen te laten ontstaan volgens het adagium: wat goed is voor een individu is niet goed voor het collectief...vergaand egoisme onder het motto Ich habe es nicht gewusst.

Jones

Ervaringsdeskundige
30 okt 2021
489
353
wat goed is voor een individu is niet goed voor het collectief.
Het is zelfs sterker, het is ook niet goed voor jezelf. Mocht je een keer antibioticum voor iets anders heel hard nodig hebben dan werkt het ook niet bij jezelf meer. Is dus heel gevaarlijk om dit te doen.

Als dit de manier was dan raden alle huisartsen wel aan om preventief antibiotica te nemen. En geslachtsziekte was zo de wereld uit. Niet dus!

PulaSigur

Toogplakker
27 jun 2024
168
233
Het maakt uit of je een partner hebt of niet. Als je een partner hebt kun je haar besmetten.
Merkwaardige uitspraak. Iedereen die bare gaat neuken bij dvp's heeft toch een partner of meerdere partners. Of tellen die dvp's niet mee? Of is het besmetten van je eigen vaste partner erger dan het besmetten van eenmalige sekspartner?

spermadouche001

Toogplakker
19 mei 2023
122
113
Wat een hoofdpijn dossier. Niet zonder condoom neuken als je je er niet gemakkelijk bij voelt. Niemand mee vermoeien. Sorry, maar deze website gaat gaat over genieten van neuken zonder condoom en niet andersom. Ik voel me zalig na een goede wip zonder condoom.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Wat een rare lijn om steeds Ed de Bef het preventief slikken in de schoenen te schuiven. Het is toch duidelijk dat hij preventief slikken juist afkeurde? Lekker bare las niet goed en schoof ed de bef de uitspraak die hij citeerde (en juist afkeurde, in een cynisch ja dat moeten we doen om te zorgen dat straks niets meer werkt). Dat zo'n verwisseling gebeurt kan ik begrijpen. Maar dat dat vervolgens herhaald wordt en ook nog een "uitgelegd" waarom zijn uitspraak bizar was ??? Voor mij een bizarre discussie. Voor alle duidelijkheid, net als cerato en dus ook ed de bef vind ik het achterlijk om preventief antibiotica te gaan slikken om "risicoloos" bare te gaan vanwege dat resistentiegevaar voor een iedereen.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Merkwaardige uitspraak. Iedereen die bare gaat neuken bij dvp's heeft toch een partner of meerdere partners. Of tellen die dvp's niet mee? Of is het besmetten van je eigen vaste partner erger dan het besmetten van eenmalige sekspartner?
Het zou misschien idealiter niet zo moeten zijn, maar helaas inderdaad ja, voor vrijwel iedereen die bare neukt zal de angst de eigen vaste partner te besmetten groter zijn dan de angst een dvp te besmetten. Dat begrijp je of dat begrijp je niet… Allerlei redenen: angst de vaste partner kwijt te raken (waar je misschien ondanks je overspel toch erg veel van houdt of veel mee deelt). Of misschien het gegeven dat een dvp zeker als zij bare neukt nu eenmaal bewust een risico neemt, zeg maar risico van het vak dat een van haar klanten iets overdraagt -eventueel zonder het zelf te weten. Een vaste partner neemt dat risico niet bewust, tenzij ze weet een avontuurlijk ingestelde partner te hebben.
Wat naief ( of "woke"?) om dat verschil dvp/vaste partner te willen negeren… Vast zelf geen vaste partner of nog nooit gehad…

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
@69lover : Dank je wel dat er nog iemand gewoon wel kan lezen (y)

Bizar dat er gewoon meerdere 'lazen' dat ik het was -die voorstander is van preventief aan de antibiotica- terwijl ik er juist tegen reageerde.

Nou ja, lezen zal wel moeilijker zijn dan neuken, hoop ik dan maar ;)

PulaSigur

Toogplakker
27 jun 2024
168
233
Het zou misschien idealiter niet zo moeten zijn, maar helaas inderdaad ja, voor vrijwel iedereen die bare neukt zal de angst de eigen vaste partner te besmetten groter zijn dan de angst een dvp te besmetten. Dat begrijp je of dat begrijp je niet… Allerlei redenen: angst de vaste partner kwijt te raken (waar je misschien ondanks je overspel toch erg veel van houdt of veel mee deelt). Of misschien het gegeven dat een dvp zeker als zij bare neukt nu eenmaal bewust een risico neemt, zeg maar risico van het vak dat een van haar klanten iets overdraagt -eventueel zonder het zelf te weten. Een vaste partner neemt dat risico niet bewust, tenzij ze weet een avontuurlijk ingestelde partner te hebben.
En waar plaats je dan jezelf als bare neuker met een vaste partner? De dvp neemt bewust het risico, zeg je, maar jij neemt ook bewust het risico. Alleen verzwijg je dat bewust tegenover je vaste partner om een duidelijke reden.
Wat naief ( of "woke"?) om dat verschil dvp/vaste partner te willen negeren… Vast zelf geen vaste partner of nog nooit gehad…
Daar is niks woke aan. Gewoon effe logisch doordenken, meer niet. Of 't moest zijn dat het besef dat een dvp ook gewoon een mens is, tegenwoordig al woke genoemd wordt. O ja, ik heb een vaste partner, ja. Liever en knapper dan de meeste dvp's. Maar een man houdt bijna altijd van wat afwisseling. Eerlijk toegegeven, maar ook eerlijk over nagedacht. Enkel een marmot kruipt altijd in dezelfde pijp.

NickMolen

Toogplakker
24 okt 2016
59
21
Voor mij is bare seks met andere dames net als motorrijden of wintersport. Er is altijd risico, zelfs met bescherming.
Als je de risico's controleert en een beetje gezond verstand gebruikt gaat het eigenlijk altijd wel goed.

En dat gedoe over je partner of andere dames. Niemand verdient een SOA. Een andere vrouw net zo min als je eigen vrouw.
Moet wel zeggen dat in mijn geval mijn vrouw weet en accepteert dat ik buiten de deur speel en we goede afspraken over alle mogelijkheden en risico's hebben gehad. Vertrouwen en eerlijkheid is erg belangrijk. Geniet maar neem je verantwoordelijkheid wanneer dat nodig is.

69lover

Ervaringsdeskundige
30 mrt 2015
658
510
Als de vaste partner het weet is het natuurlijk een ander verhaal. Verder geldt natuurlijk een verschil niet voor HIV. Dat moet je gewoon aan niemand willen doorgeven, vaste partner noch dvp. Als 1e schrijver dat bedoelt kan ik hem volgen.. Daarvan moet je zorgen dat je regelmatig checkt. En/of met je vaste partner veilig(er) (blijven) vrijen. Die laatste optie had ik gelukkig, maar is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd zonder dat het opvalt.
Gelukkig gaat het in met afstand verreweg de meeste gevallen niet om HIV. Voor die andere ziektes vind ik als mensen een verschil maken tussen dvp en vaste partner dus al met al niet zo vreemd.. En anders is de consequentie dus gewoon niet vreemd gaan en al zeker niet bare.

En weet die begripvolle vaste partner ook dat haar man/vriend het onveilig doet?

Terug
Naar boven