De ergste SOA's?

befaap

Ervaringsdeskundige
22 apr 2015
487
157
ach timbo,
Je immuunsysteem werkt beter dan bij anderen.
Als je ouder wordt kan het minder worden,maar als je verder gezond blijft ,kun je niet worden besmet.
Als soa s besmettelijk waren ,was iedereen op dit forum ziek geweest.En nu even de rode lap pakken.
Ziekte bv kanker is een symptoom van een vervuild lichaam.Omgeving,voeding zijn de oorzaken van ziekte.
Bacterien zijn het gevolg te veel toxines in het lichaam.
Gooi een stuk brood in de tuin en je hebt vogels.De vogels/bacterien zijn een gevolg en geen oorzaak.
Serrato kan dit niet begrijpen,je bijt immers n iet de hand die je voedt
Daarom ben ik ook zo'n fan van accupunctuur en homeopathie😉wat mij betreft kan alle medicinale zorg uit het basispakket en drinken we alleen nog duur water en zeten naaldjes.

NZC_Addict

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
389
364
accupunctuur? stop je dan naalden in een Accu ??

;) 🤣

Bijlagen

• Scherm­afbeelding 2023-09-21 om 07.13.31.png
    Scherm­afbeelding 2023-09-21 om 07.13.31.png
    296,3 KB · Weergaven: 43

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
@raddelider lees eerst wat Janus zei en waarop ik reageerde, soa's zijn uiteraard real (duh), ik had het over zijn wappie geleuter aan Cerato.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
nee befaap, homeopatie acupunctuur geloof ik net zo min in.
Als ik ziek word,wil ik beter worden en de alternatieven zijn net zo onzinnig als de reguliere zorg.

Voormalig lid 5934

Toogplakker
28 jun 2017
110
71
nee nzc addict,er is niets genetisch aan kanker.
Helaas zijn er geen geen wetensch.bewijzen voor jouw beweringen.
En:*het begrijpen...gezondheidsprofesionals,*
Je zwetst maar een eind heen hoor.
Een diepgaande studie van genetica,biologie enz. alleen is kanker sinds 50 jaar nog steeds niet te genezen.Is die diepgaande studie nog niet diep genoeg gegaan ,denk ik.

NZC_Addict

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
389
364
idd de juiste benaming, Wappies. zag gister de Forum wappie ook weer los gaan op z'n 911 en de maan landing. man man man

DaveA

Toogplakker
25 sep 2022
65
20
Ergste dat ik tot nu toe had was HPV, omdat het me m'n huwelijk kostte. M'n vrouw had het opgelopen door mij, dokter had haar verteld dat dat alleen van overspel kon zijn, en huwelijk was voorbij.

Uiteraard 100% m'n eigen schuld, gewoon dom en egoïstisch, sex hebben ZC met DVP's én tegelijk ook mijn vrouw... Ik ben er zeker van dat er nog wandelaars in dezelfde situatie zitten, dus wees bij deze gewaarschuwd.

Ik ben nu single, en heb me voorgenomen nooit nog een serieuze relatie te combineren met deze hobby, maar goed, dat moet ieder voor zich bepalen.

Verder al gonorroe en chlamydia gehad, stelde niet veel voor, beetje last bij het plassen. Pilletjes en een spuit gekregen en was er op een week ofzo vanaf, heeft niet zo'n indruk achter gelaten.

Ik maak me wel zorgen over syfilis, enge ziekte met (op termijn) serieuze symptomen.

Ik neem ook PREP, ik begrijp dat dat uitzonderlijk is bij heteroseksuele mannen, maar de dokter vond dat - gezien mijn levensstijl - wel opportuun. Daardoor laat ik me elke 6 maanden wel testen, op HIV, maar de meeste andere SOA's worden ineens meegenomen.

deghuvo@

Toogplakker
7 sep 2021
143
131
Ik reeds enkele malen SOA opgelopen, bij hier een hier veelbesproken DVP.
Altijd steevast op consultatie geweest bij mijn huisarts...en maakt daar geen probleem van, blijft altijd discreet.
Wat ik hier totaal niet begrijp, is dat sommigen weten dat ze een SOA hebben, en toch pillen online bestellen.
1) je weet nooit wat er in die pillen zit, en of ze effectief daadwerkelijk helpen.
2) als je een SOA hebt, dan gaat je huisarts je screenen en op meerdere SOA's ( bloedcontrole en urinecontrole ).
Sommige SOA's zijn niet direct zichtbaar en sluimeren soms nog weken en maanden rond in je lichaam voordat deze uitbreken.
Als je SOA hebt of een vermoeden, laat je dan controleren bij je arts...daarvoor zijn ze er !!! SIMPEL TOCH ??
Niet met je eens.
Als je bij je huisarts test komt het in je medisch dossier terecht en zit daar voor altijd in, niet iedereen wilt dat.

Ik bestel vrolijk online en de plek waar ik bestel is zeer zeker wel te vertrouwen. Uiteraard neem ik niet lukraak pillen in en uiteraard test ik me regelmatig, maar wel anoniem zoals het hoort. Vroeger bij de GGD en tegenwoordig bij prive organisaties die binnen 2 dagen anoniem je uitslag hebben, ipv een arts en al zijn assistentes….

Artsen zijn zeer overrated. Als jij klachten hebt en er komt niet gelijk een bekende soa uit, weten ze het vaak niet meer en gooien ze het op dat het tussen je oren zit en je maar een paracetamolletje moet nemen.

Het is enkel via forums als deze dat ik zelf überhaupt heb geleerd wat mycocyplasma en ureaplasma zijn en door vervolgens research te doen online weet je zo welke antbiotica je moet hebben en hoe je die moet innemen. Daar heb je verder totaal geen arts voor nodig!!!

Ik kijk soms mijn ogen uit hoe artsen van jullie bij jullie schilles etc ontdekken want mijn arts en artsen die ik ben tegengekomen van huis tot aan gerenommeerde urologen in ziekenhuizen konden als ik last had magischerwijs nooit wat vinden.

Heb ooit een jaar lang naar mijn idee met een zeer vervelende urineweg/blaas/prostaat infectie rondgelopen. Volgens de artsen was het allemaal niks en was het normaal dat zoveel last had ineens en zoveel moest pissen de hele tijd. Nauwlijks aangeboden om me te testen nauwlijks hulp geboden. Toen maar zelf op onderzoek uit en toen kwam ik op een heel vervelende nare bacterie uit die wellicht ik de ergste vind: staffylokokken/ streptokokken. Die laatste komt idd in de keel voor als iemand ziek is en keelpijn heeft, komt het in je bloedbaan dan gaat je lichaam in shock en kan het je organen aantasten. Stafylokokken kan je oplopen door dames die bijv ongesteld zijn en te lang tampons gebruiken of sponjes. Het is een bloed infectie en je lichaam raakt in shock.

Gekeken naar de symptomen die ik had en die kwamen 1 op 1 overeen met deze 2. Geen enkele arts die me geloofde of wat eraan wilde doen. 2 keer door me eigen risico heen gegaan omdat ik allerlei testen opeiste om er maar achter te komen wat ik had. De symptomen deden namelijk denken aan hele ernstige ziektes dienongeneeslijk zijn. Nachtelijk zweet, hoofdpijn, griepachtig, koortsig de hele dag door, hartkloppingen. Voor mij het aller ergste wat ik ooit heb mee gemaakt. Elke nacht je bed helemaal doorweekt. Overdag heb je het constant warm en je moet ook nog wens pissen als een gek. Hartkloppingen erbij en constant moe.

Maar nu komt het, mee gelukkig kunnen inlezen over deze heftige infectie en de grap is artsen wisten maar niet wat het was maar ik hoefde enkel maar me symptomen in te typen en dit kwam boven. Ik weet ook van wie ik het heb opgelopen, een bekende dame hier op het forum. Maargoed, ik heb toen 2 zeer intensieve antibiotica kuren gedaan , achter elkaar , in totaal 5 weken met ertussen een tussen poos van 2 weken rust voor me darmen, want die haddne het zwaar. En warempel, na die beide kuren waren al mijn klachten weg!!!

Maar die bacterien hebben wel een jaar lang onherstelbare schade kunnen aanrichten aan mijn lichaam dankzij deze flutartsen.

Dus nee bestel juist vooral online je anti biotica. Ik heb er dusdanig veel van verschillen soorten liggen (azitro, doxy, amox etc.) dat ik als het de mist in gaat, ik altijd snel kan schakelen en mezelf en ook anderen kan beschermen. Uiteraard test ik altijd eerst om te weten wat ik heb. Nooit gonnoroe opgelopen gelukkig maar ik weet idd dat een spuit dan het best is dus die zou ik dan ook gewoon nemen. Maar als ik netjes tot aan 3 weken wacht na mijn sexuele contact, ik een test doe, en daar komt of chlamidia of niks uit en ik heb klachten. Nee dan gooi ik er onmiddelijk 2 pilletjes in. Hoe sneller je het aanpakt, hoe minder schade het doet. Wij onderschatten als mannen de schade denk ik. Je prostaat is supergevoelig voor al die infecties en bacteriën/virussen.

Hoe veel antibiotica je ook slikt, het schijnt ook zo te zijn met name met chlamydia, dat je het makkelijker oploopt nadat je het al een keer hebt opgelopen. Wssl blijft het dus rondsluimeren in je lichaam, tot je weer een nieuwe infectie oploopt.

Maargoed, vertrouw op jezelf en je eigen intelligentie, als je die hebt. Voor artsen ben jij niks meer dan een nummer. Het is een baan die zij uitvoeren, thats it. Over 50 jaar zijn alle huisartsen vervangen door scan apparatuur icm A.I.

Johan321

Legende
8 sep 2020
1.150
1.050
@manaarunca waar ben jij uit gekropen? 😂🤣🤣
Nog maar 2 berichten van jou, alle twee dum dum antwoorden op mij 🙈

uh oh er is er weer een terug onder een nieuw alter ego 🤦🏻‍♂️🫣💩

raddelider

Toogplakker
3 aug 2023
73
61
Artsen zijn zeer overrated.
Het is enkel via forums als deze dat ik zelf überhaupt heb geleerd wat mycocyplasma en ureaplasma zijn en door vervolgens research te doen online weet je zo welke antbiotica je moet hebben en hoe je die moet innemen. Daar heb je verder totaal geen arts voor nodig!!!
Dus, de plaatsen waar je je laat testen en onderzoeken, worden bemand door leken, want artsen zijn zeer overrated.

Ik heb zelden zo een zelfingenomen betoog gelezen van iemand die denkt alles te kunnen leren aan de internetuniversiteit. Kan jij ook nog andere domme gediplomeerde mensen vervangen, deghuvo@, of is het alleen in de geneeskunde dat je een nobelprijs hebt?

toontje

Toogplakker
27 okt 2016
122
68
" in de geneeskunde dat je een nobelprijs "
Merk op dat de Nobelprijs voor geneeskunde juist is gegaan naar ontwikkeling van het corona vaccin

raddelider

Toogplakker
3 aug 2023
73
61
Dat klopt, die nobelprijs ging dacht ik naar een Hongaar en een Amerikaan samen. Wie van die twee zou dan hier schrijven onder de naam deghuvo@? :ROFLMAO:

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
Dus, de plaatsen waar je je laat testen en onderzoeken, worden bemand door leken, want artsen zijn zeer overrated.

Ik heb zelden zo een zelfingenomen betoog gelezen van iemand die denkt alles te kunnen leren aan de internetuniversiteit. Kan jij ook nog andere domme gediplomeerde mensen vervangen, deghuvo@, of is het alleen in de geneeskunde dat je een nobelprijs hebt?
Ik snap zijn reactie eigenlijk wel, want ze zoeken tegenwoordig niet ver meer.

Toen ik Mycoplasma had gingen ze mij testen op chlamydia en gonnorea. Ik vroeg myco erbij en Rara 2x negatief omdat ze verkeerde testen deden. 3de meer wel + door een student arts die zn job goed deed.

Arts weigerde een bloed staal af te nemen het was vorig jaar allemaal ok...ja en dit jaar niet meer dus nieuwe testen is dat nu zo moeilijk.

Ik heb ook het gevoel als je zelf niet precies zegt wat je nodig hebt er niet te veel uitkomt.

raddelider

Toogplakker
3 aug 2023
73
61
Ik heb ook het gevoel als je zelf niet precies zegt wat je nodig hebt er niet te veel uitkomt.
Ik heb dan weer het gevoel dat veel mensen tegenwoordig denken dat je op het internet in 1-2-3 zelf arts kan worden, diagnoses kan stellen, medicatie kan bedenken enz. En als ze dan bij een echte dokter niet te horen krijgen wat ze willen, ligt de fout bij de dokter. Iets van deze tijd, waarschijnlijk.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Nu is de ene arts de andere ook niet.
Helaas komt door drukte vaak voor dat arts weinig tijd neemt en ook niet altijd goed
luistert naar wat patiënt zegt.
Dus: sta erop dat arts goed naar je luistert en omschrijf je klachten zo goed mogelijk
met alle details, hoe onbelangrijk het soms ook lijkt.
Geef ook aan waar je zelf aan denkt en waarom je dat denkt.
Als arts en patiënt samen meedenken en goed luisteren naar elkaar komt het wel goed.
Helaas vaak zo dat één van de partijen dit niet doet, kan zowel arts als patiënt zijn.
En je kan altijd nog een andere arts om mening vragen of arts voorstellen om een
andere arts te vragen wat die ervan denkt. Volhardend zijn en wel rustig blijven, dan kom je er wel.

Voormalig lid 1013

Ervaringsdeskundige
18 jun 2015
930
1.102
@Cerato : Helemaal eens!

Alleen is dan soms de praktijk dat als de arts een patiënt ziet 'die nog net niet te dom is om te poepen' (Nederlands, niet Vlaams!), die arts niet veel goede bijval krijgt van zijn patiënt. Die denkt immers nergens aan, nou ja, misschien 'wanneer die weer kan poepen neuken dan'.

We vragen dus eigenlijk naar een beetje slimme patiënten in dit soort situaties.

Terug
Naar boven