Cookie instellingen sexjobs.nl

erik123

Toogplakker
15 jan 2016
41
4
Ola ik ben van NL,wetgeving recent aangescherpt tav cookies/privacynu geef ik accordeon voor cookies,druk op doorgaan,maar kom niet op de site,pop up cookie screen blijft staan,meer mensen dergelijke ervaring?

Forsale

Toogplakker
21 dec 2016
201
145
Even via je browser alle cookies verwijderen, dan wordt je automatisch uitgelogd en gaat de melding weg.

josvdd

Toogplakker
23 feb 2019
62
1
Die debiele cookiewetgeving is toch ook om helemaal gek van te worden. Het enige dat ze doen is de volledige internetervaring verkloten. De meesten weten wat cookies zijn en degenen die het niet weten zullen het ook niet te weten komen na het zien van dergelijke meldingen op websites. Daarbij wil je toch gebruik maken van desbetreffende website, dus iedereen gaat er toch gewoon mee akkoord.

Het enige dat ze bereikt hebben is dat ze de privé- of incognitomodus (of hoe je het dan ook wilt noemen) volledige onbruikbaar hebben gemaakt. Ik doe altijd alles in privévensters, juist doordat ik weet wat cookies zijn en dat je constant op allerlei verschillende manieren gevolgd wordt tijdens het internetten. Echter heeft die idiote wetgeving juist alleen maar voor irritaties gezorgd. Je blijft maar cookies accepteren, vele tientallen keren per dag. Om helemaal gek van te worden.

Ik ben namelijk ook iemand die altijd alles in een nieuw tabblad opent. Naar Sexjobs gaan, drie vinkjes zetten en accepteren. Dan bepaalde zoekcriteria opgeven en de zoekresultaten bekijken. De eerste dame die wel wat lijkt openen in een nieuw tabblad, maar vervolgens verder door de zoekresultaten bladeren totdat ik weer iemand tegenkom die ik open in een nieuw tabblad, om vervolgens nog verder naar beneden te scrollen en een derde advertentie te openen in een nieuw tabblad. Pas dan ga ik de verschillende dames bekijken en vergelijken. Kun je dus weer op ieder tabblad die klotevinkjes gaan zetten en akkoord gaan.

Alle websites van Google zijn onlangs ook vele malen irritanter geworden. Ga je naar Google en dan moet je eerst de cookies accepteren voordat je ook maar iets kunt doen. Dan klik je dan op Vertalen en dan moet je alweer die klotecookies accepteren. Ga je daarna naar YouTube, moet je alweer akkoord gaan. Sodemieter toch eens op, man. Achterlijke wetgeving. Hadden ze privévensters niet gewoon kunnen uitsluiten van deze wetgeving? Dan wordt namelijk niets opgeslagen, dus hoef je me ook niet steeds lastig te vallen met die onzin.

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Installeer gewoon een cookie addon in je browser. I don't care about cookies en Cookie AutoDelete zijn goeie. Geen cookie meldingen meer en worden automatisch ook weer opgeruimd als je een tabblad of je browser afsluit.

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
@josvdd Helemaal met je eens. Het zou me niets verbazen als de grote tech bedrijven aan deze regelgeving hebben bijgedragen; minder anonimiteit = meer data, en meer data = meer geld.

Ik vind het heel mooi dat de EU een strenge regelgeving heeft ten op zichte van de rest van de wereld. Maar dat cookie verhaal gaat te ver en draagt niets bij aan de gebruiker. Als ze privacy willen handhaven, dan kan de website dat ook doen volgens de regelgeving zónder dat iedereen een onbegrijpelijk verhaal voorgelegd krijgt dat je móet accepteren om gebruik te kunnen maken van de website.

Voordat deze wetten bestonden waren er exact dezelfde cookies, het is alleen dat je nu toestemming moet geven, voorheen werden ze automatisch op je apparaat geinstalleerd.

Zoals met alles de laatste jaren, zijn we compleet doorgeschoten.

@hagelslag Hoe werkt dat dan? Want je moet eerst de cookies accepteren, of werkt het als een 'auto accept' net als de 'auto delete'?

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
In de beta van MacOS 12 zitten mogelijkheden om auto aan te vinken en auto te verwijderen na sluiten van de site. Veel restricties voor de te plaatsen cookies en dus ook veel problemen..

Geen idee wat er bij de release volgend jaaroverblijft.

josvdd

Toogplakker
23 feb 2019
62
1
Ik ben een Apple-gebruiker, dus dat klinkt heel interessant. Dan hoef ik de door hagelslag genoemde add-ons nog niet eens te installeren. Zou heel mooi zijn als dit bij de volgende release van macOS gewoon standaard is ingebouwd. Echter heb ik nog helemaal niets over deze feature gehoord en kan er helaas ook niets over vinden. Ik neem aan dat het zo moeilijk te Googlen is doordat het woord "cookies" op iedere website wel ergens voorkomt. Hierdoor krijg ik dus allerlei zoekresultaten over macOS Monterey die helemaal niets met cookies te maken hebben.

LXIX

Ervaringsdeskundige
26 jun 2015
403
220
Zelf ben ik geen beta tester meer voor Apple, maar één van de oude contacten kwam met deze informatie. Iets vergelijkbaars heeft het jaren terug niet gehaald, maar omdat privacy en veiligheid belangrijke verkoopargumenten voor Apple zijn zou het me niet verbazen.

josvdd

Toogplakker
23 feb 2019
62
1
Oké, bedankt voor de informatie. Sowieso lijkt het mij volkomen logisch om in privévensters gewoon altijd alle cookies automatisch te laten accepteren. Bij het sluiten van de website wordt toch meteen alles verwijderd, dus waarom zouden gebruikers op de hoogte moeten worden gebracht van de cookies die geplaatst gaan worden? Een minuut later zijn ze toch alweer automatisch verwijderd. Naar mijn mening zouden meldingen over cookies en dergelijke gewoon niet getoond moeten worden in privévensters.

A

Anonymous

Guest
Het zijn niet de cookies meer maar de trackers. Deze trackers staan op miljoenen sites en bij de eerste site krijgt je device een reclame-id. Wanneer je naar de volgende site surft dan wordt daar je id weer gekoppeld. Dus je cookies flushen heeft geen zin meer. Ze volgen je nu dus aan de serverkant.
Je kunt een antitracker zoals ghostery nemen icm firefox (bij chrome/edge kijkt heel google én zn adverteerders mee over je schouder)
Kijk ook uit met de cookie instellingen, de nieuwe cookie instellingen geven de dwalende keuze: opslaan of alles opslaan (deze keuze die dus alle marketing en social media dan AAN zet)
Alles opslaan is ook heel sneaky groen gekleurd alsof dat de beste keuze is.

Bovendien zijn google en microsoft innige vriendjes geworden, de amerikanen willen jouw data...en mog veel meer mensen.

Android en ios zijn spionerende systemen. Ben je technish, duik dan in de wereld vaN Ubuntu Touch voor op je oude phone. Dit is linux en vrij van spyshit. Het meest opvallende is dat mn accu na een paar dagen niet gebruik nog steeds vrijwel vol is omdat er geen audio en camerabeelden geript worden.
Als je telefoon aanstaat zitten er LIVE bedrijven in jouw phone te kijken.

En als de de staat iets wil weten dan kijken zij ook effe op jouw phone. Want zij kopen hun data ook gewoon in...van jouw geld

Terug
Naar boven