Chantage

piet

Ervaringsdeskundige
12 dec 2015
849
800
Dit zijn gewoon een paar kut marrokaantjes. Eentje belde me op om door te geven dat ik een bericht had. Ik belde daarna terug en zei: kom het maar hier oplossen en gaf mijn adres. Niet meer gehoord natuurlijk. Echte pooiers komen gewoon langs en dreigen niet met social media

Walker2

Ervaringsdeskundige
26 aug 2022
367
280
Je kan facebook wel degelijk opzeggen, even googelen hoe dat moet. En dan .... 2 weken niet meer naar facebook gaan en je account verdwijnt dan vanzelf.

Pietje@home

Toogplakker
7 mei 2016
56
9
Alles goed bewaren en doorgeven bij de politie. Ze zijn er tegenwoordig veel beter in en met de ip-adressen in combinatie met de telefoongegevens zijn dan de grapjassen snel opgespoord. Ze worden echt wel aan en opgepakt.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Dat is een Lebara prepaid nummer. Is niet te traceren tenzij de politie de plaats van de telefoon weet vast te stellen. Dat gaan ze niet doen voor dit soort zaken. Met een moord maak je meer kans.

Een aparte telefoon/nummer is heel verstandig.
Er lopen helaas wel wat kneus adverteerders rond die het nummer op een zwarte lijst zetten zonder goede reden.
Met een nieuw goedkoop prepaid nummer heb je dat meteen opgelost.
SOA Sandra voorheen Utrecht/Houten is er zo een. Blijf uit haar buurt, is veel gezonder en veiliger.

Knuffeltje

Toogplakker
2 aug 2018
107
21
Gewoon niet op reageren. Ook terug dreigen wil soms helpen. Zoals dat je de politie anoniem in zal lichten over de werkplek van zijn dames. Vervolgens hoor je niets meer.

Hansvh

Ervaringsdeskundige
8 jan 2022
380
343
Ik ging laatst mee in het verhaal omdat ik wilde weten wat ze willen.
Ook geen antwoord meer.
Ik vermoed dat het niet om afpersing of chantage gaat maar om het vaststellen van een werkend nummer.

Voormalig lid 38208

Toogplakker
21 jun 2023
189
99
Ik zit op een Whatsapp groep waar allemaal hoeren en verhuurders op zitten. Daar zitten ook lui tussen die de hoeren geld bieden voor telefoonnummers. Ze betalen dus €50 voor €200 telefoonnummers van klanten zag ik. Blijkbaar zijn er hoeren die de nummers dus doorverkopen.

Johan61

Toogplakker
15 feb 2020
77
55
Gisteren ook weer ns bedreigd via whatsapp.
Hij was n grote stoute jongen waar je absoluut geen problemen mee wil.
Ff later bericht van ander nummer of hij duidelijk was.
Bericht gestuurd naar eerste nummer dat hij dan maar ff langs moest komen.
Tweede nummer gevraagd of ik duidelijk was. Geen reactie meer

Voormalig lid 38208

Toogplakker
21 jun 2023
189
99
Allemaal van die zolderkamertoetsenbordridders, die gaan al huilen als je boe zegt.
Negeren en ze gaan door naar het volgende nummer.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Die lui weten echt niks van je, zonde om je accounts te verwijderen.
"ik zet het op je Facebook" bijvoorbeeld: leuk maar dat heb ik niet eens!
Ze proberen maar wat, je denkt toch niet dat die echt checken of jij ergens op zit of niet?
Dat kost teveel tijd en ze willen slechts snel geld cashen.
Al trapt er maar 1 per dag in, toch meegenomen voor ze.
Net als bankfraude: krijg je een mail met: uw Rabo rekening moet geverifieerd worden.
Heb niet eens een Rabo rekening, ze proberen maar wat.
Negeren en eventueel blokkeren. Je hoort niks meer verder.

Johan61

Toogplakker
15 feb 2020
77
55
Heb vd week appje gekregen van zoals hij zelf zegd, de pooier van de hoer waar ik mee zit te klooien.
Hij gaat mijn leven zuur maken .
Heb hem uitgenodigd, om dat te doen, en ff uitgelgd dat ik geen probleem heb zoals hij zegt. Maar dat hij n probleem heeft. Niks meer gehoord.

bigpapa

Ervaringsdeskundige
1 jun 2021
431
80
Ik een paar dagen geleden ook , en had afgelopen nog een herinnering na hem gestuurd maar helaas geen antwoord gekregen als je belt staat het nummer uit

Bijlagen

• Screenshot_20240121_085444_Messages.jpg
    Screenshot_20240121_085444_Messages.jpg
    777,9 KB · Weergaven: 90
  • Screenshot_20240121_085458_Messages.jpg
    Screenshot_20240121_085458_Messages.jpg
    757,2 KB · Weergaven: 94
Terug
Naar boven