Bijzondere band

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Ook vandaag weer voor werk op pad geweest. Nu het coronaspook wat minder eng is, meer naar kantoor en meer onderweg voor werk. Dus ook nu even tijd voor een bezoekje. Vorige week haalde dame wat herinneringen op over ons vroegere samenzijn met nzc. Dat beloofde iet. Ik heb geappt dat ik zou komen, dus ze hield even tijd voor me vrij. Toen ik bij haar kwam gaf ze aan wat buikpijn de te hebben. Oei, geen goed voorteken. Wat gekletst, geknuffeld en vervolgens moest ik opstaan en naar de wastafel. Werd daar even grondig gewassen, heel grondig. En ze wastte zich zelf ook heel uitgebreid. Ik wist toen wel hoe laat het was. Op bed nog even gekletst, maar dat werd al snel zoenen, tongen, pijpen, beffen en neuken zonder condoom. Omdat ze de dag verder nog moest werken wilde ze liever geen interne donatie. Alles lekker op haar buik gespoten. Kreeg nog uitgebreide massage na. Al met al goed 90 minuten binnen geweest. Kosten? bloemetje en wat fruit. En tevreden weer naar huis

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Afgelopen week weer bij deze dame geweest. Eigenlijk veel te warm, maar was in de buurt en kon het niet laten. Kreeg bij binnenkomst direct wat te drinken. Helaas was dame net ongesteld geworden. Na wat kletsen wilde ze over gaan tot een blowjob zc. Ik mag nooit met volle zak naar buiten als ik haar bezoek. Tijdens de blowjob werd ze gebeld. Ze mopperde en zei dat ze de telefoon echt even moest beantwoorden. Een dame aan de andere kant van de lijn (familie? Vriendin?) Kletste aan 1 stuk door. Dame besloot langzaam aan me wat af te trekken, zette kort daarna de telefoon op hands free, legde hem op bed en ging verder met pijpen terwijl de dame aan de telefoon maar doorkletste. Nu en dan stopte het pijpen heel even voor een kort antwoord of reactie en daarna werd mn lul weer zonder condoom in haar mond genomen. Dit ging minuut of 5 zo door. Nadat gesprek was beëindigd ben ik professioneel naar hoogtepunt gebracht. Gekke ervaring, wel grappig. Binnenkort weer langs om haar zc te neuken. Het is nu soort fwb relatie. Buiten vervoerskosten en een bloemetje kost me dit niks.

Inktvlek

Toogplakker
19 apr 2023
67
53
Wat een mooi verhaal. Ik ben het met HoekerLoeker eens dat het emotioneel, integer en geil is maar wat het meeste registreert is de relatie die er ergens is. Het is bijzonder als er een wederzijdse connectie is en doet terugdenken aan een bijzondere tijd met een dame die met tussenpozen, ze was niet altijd in Nederland. drie jaar heeft geduurd. Koester wat je nu hebt met haar.

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Ben recentelijk weer bij deze dame geweest. Had van te voren appje gestuurt dat ik zou langskomen. Ik kreeg geen reactie. Vreemd, want meestal reageert ze vrij snel. Toen ik aankwam bleek ze net wakker te zijn. Had daardoor mijn appjes niet gelezen. Ze oogde moe en had duidelijk haar dag niet. Jammer want ik had eigenlijk wel zin in haar. Bij het laatste bezoek niet geneukt, maar tussen haar tieten klaargekomen. Nu had ik echt wel zin in haar kutje. Maar dat leek er niet in te zitten. Daar legde ik me bij neer en we hebben gewoon rustig wat op bed gelegen en gekletst.

Het werk viel tegen, thuis liep het niet helemaal lekker dus ze was niet helemaal haar zelf. Maar langzaam aan, pratende weg, ontdooide ze. Er werd langzaam aan wat gestreeld en geknuffeld. Vervolgens wat kusjes en de melding Take off your clothes. Dus lagen we kort daarna naakt op bed, heerlijk lang zoenen en langzaam naar beneden haar heerlijk lang gebeft totdat ze kwam. Er op gekropen en hem er bare ingeschoven.

Het gekke is dat in het begin, toen ik betalende klant was, ze niet bare wilde. Toen vervolgens wel. Toen kwam de tijd dat ik haar niet meer hoefde te betalen en het ook vaker voorkwam dat er geen bare sex was. Niet zo lang geleden haalde ze herinneringen op. Ging over 1 van de keren dat we heftige sex zonder condoom hadden. Vanaf het moment dat ze daar over begon ook geen condoom meer gezien. Behalve op het nachtkastje dan. Ze vind het dus nu blijkbaar ook veel leuker om het altijd bare te doen.

Nu dus ook weer lekker bare bezig. Ik liet me berijden en ze voerde het tempo flink op. Ik gaf aan dat ik klaar ging komen. Intern doneren wil ze namelijk eigenlijk nooit. Ze ging heel lang door. Daardoor kwam de eerste straal in haar kutje, de rest op haar kutje, buik en mijn eigen buik. Heerlijke smeerboel. A little bit inside zei ze lachend. Vervolgens alles schoongemaakt met een aantal schoonmaakdoekjes In december vertrekt ze weer voor een tijdje. Ik hoop dat ze voor die tijd nog een keer CIP toelaat. Het is een wat ingewikkelde vriendschap, maar ik geniet er van zo lang het kan

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Laatste bezoekje van 2023 deze week. Of misschien helemaal laatste bezoekje. Echt niks aan. Al tijden klaagt ze dat het werk slecht is. Deze week helemaal....

Ik probeer haar hier mee te helpen door bijvoorbeeld via sites als sexjobs afspraken voor haar te plannen. In verband met de taal gaat haar dat niet altijd goed af, dus regel ik dat wel voor haar. Maar er komen weinig reacties. Deze sites staan zo overvol met dames dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er zijn dagen dat ze dus alleen haar vaste lasten van de kamer kan betalen en er niets over blijft voor het thuis front. Ook wordt ze erg paranoia van andere dames. Die pikken haar klanten in zegt ze. En ze begint dan over voodoo achtige dingen. Nou daar pas ik voor. Wat een flauwe kul.

Sex had ze geen zin in. Prima, niets moet. Ze heeft me met haar mond en handen klaargemaakt. Ook niet fantastisch deze keer, maar goed de stemming was ook niet geweldig. Lag niet helemaal aan haar. Ze heeft nog wel een hele tijd tegen me aan gelegen. Geen idee wat er op die momenten door haar hoofd is gegaan.

Heb haar gevraagd of ze misschien niet in een andere stad moet gaan werken of sowieso ander werk zoekt? Nee wil ik niet, kan ik niet etc. etc. Ik kan er niks mee. Afscheid voelde ook anders deze keer. Weet zeker dat ze dat ook wel heeft gemerkt.

Ze gaat dus voor kerst naar het buitenland, naar haar familie. Waarschijnlijk komt ze 1e helft januari dan weer terug. Tegen die tijd verandert er ook van alles wat mijn werk betreft wat het minder gemakkelijk maakt haar op te zoeken. Andere werktijden, locatie etc. Het komt me niet eens zo slecht uit. Ik hou me wat afzijdig. Reageer nu korter en zakelijker op appjes en misschien dat het dan zo langzaam aan ophoudt. Misschien wel beter voor zowel haar als mij.... We zien wel...

Laatst bewerkt:

Voormalig lid 38208

Toogplakker
21 jun 2023
189
99
Altijd lastig een vriendschap of relatie met een buitenlandse dvp.
Je weet eigenlijk op voorhand al dat het nooit wat kan worden maar toch ga je er in mee.. Heb het zelf ook al 2x mee mogen maken, dus weet er alles van.

Bema*

Toogplakker
5 okt 2023
211
226
Altijd lastig een vriendschap of relatie met een buitenlandse dvp.
Je weet eigenlijk op voorhand al dat het nooit wat kan worden maar toch ga je er in mee.. Heb het zelf ook al 2x mee mogen maken, dus weet er alles van.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Dat is helemaal niet lastig, als je de termen in hun juiste betekenis ziet.

Het hangt er gewoon van af wat jij ziet als vriendschap om nog te zwijgen van wat je als een relatie ziet. Vergeet niet dat je een dvp (buitenlands of niet - maakt niets uit hoor) ontmoet in een biotoop die seks uitademt. Je kent haar niet eens echt, je weet alleen enkele dingen die zij je vertelt, mogelijk gewoon als klantenbinding als zij jou geen vervelende klant vindt. Want het gaat om de centen, maar vervelende klanten hebben ze liever niet. Om over bv een soort vriendschap te kunnen praten, zal je eerst tientallen keren samen moeten zijn zonder seks en zonder betaling. Al de rest is het verlangen van een man met een bobbel in zijn broek en een dvp die een leuke klant wil aanhouden.

Voormalig lid 38208

Toogplakker
21 jun 2023
189
99
Dat dus, altijd lastig.
Is ze aardig tegen je alleen om je geld? In geval van een buitenlandse dvp gaan ze meestal na een tijdje weer weg, naar hun eigen huis, familie, vrienden, en of ze ooit weer terug komen is altijd maar de vraag.
Ook blijft het idee lastig dat ze de hele dag door andere mannen over de vloer hebben.. concurrentie is dus enorm. Als deze factoren maken een vriendschap en zeker een relatie meestal mission impossible.

FWB kan leuk zijn, maar meestal maar een tijdelijk iets.

Bema*

Toogplakker
5 okt 2023
211
226
Een FWB is heel dikwijls ook in het 'gewone leven' iets tijdelijks. Meestal eindigt het als één van beiden een nieuwe partner treft die daar niet mee kan leven.

Bij dvp's moet je inderdaad liefst rekening houden met het tijdelijke karakter van je band met haar. Het klopt wat Ted.DenHaag daarover schrijft.

Waar ik het niet mee eens ben, is dat een relatie of zelfs nog maar gewone vriendschap met een dvp een onmogelijke zaak zou zijn. Ik ken persoonlijk verschillende dvp's die gewoon tot mijn vriendenkring behoren, en waar dat beroep dat zij uitoefenen totaal niets aan verandert. Ook ken ik enkele mannen die al verschillende jaren samenleven/getrouwd zijn met een dame die dvp is, of was. Ook waarbij dat betekende dat de dvp haar thuisland verliet en hier kwam wonen, en ook omgekeerd waarbij de man mee naar haar thuisland trok.

Een relatie met een nog actieve dvp betekent inderdaad dat er dagelijks seks is met tal van mannen, maar dat is nu eenmaal de job. Als je daar niet mee kan leven, moet je er niet aan beginnen. Als je een relatie wil met een dvp vooral omwille van de fijne seks met haar, moet je er ook niet aan beginnen. Kom dat gewoon als klant, en betaal.

Een relatie is een vonk die overslaat tussen twee mensen, ongeacht hun beroep. Seks van een dvp met een klant is totaal iets anders dan seks in een liefdesrelatie. Zijn klanten van een dvp concurrenten voor de partner? Ik wil niemand overtuigen van mijn mening, maar als een kinesiste klanten masseert, is dat dan ook concurrentie voor haar man? Veruit de meeste dvp's die een echte relatie hebben, zullen overigens heel voorzichtig zijn en in de regel altijd met een condoom neuken.

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Deze FWB is dus al wat jaartjes gaande. Ik vraag me af waarom ze me ten eerste toeliet haar zonder condoom te neuken en vervolgens daar nu al wat jaartjes helemaal geen geld meer voor te vragen. Okay, ik help haar met wat kleine dingen, zoals haar advertentie bijhouden en nu en dan afspraken plannen voor haar. Maar verder? Eigenlijk niks. Ik zie haar ook niet buiten haar werk. Altijd als ik bij haar kom zit ze dus in sexy kleding. Ik heb haar maar weinig met gewone kleding aan gezien. En iedere keer als ik bij haar kom, zorgt ze er voor dat de zak leeg is, De zak die tussen de benen hangt welteverstaan. Dat ze het doet met heel veel verschillende mannen boeit me niet. Ik lees soms berichtjes die klanten zg naar haar sturen na een bezoekje wat ik had ingepland. Hoe fijn de klant het vond om gepijpt te worden etc. etc. Het is haar werk. Heb daar verder niet echt een gevoel bij.

Maar op 1 of andere manier heb ik het nu wel gezien. Ze had al jaren geleden moeten stoppen met dit werk. Het valt haar steeds zwaarder en het aantal klanten loopt terug. Daar zoekt ze dan de meest idiote dingen achter. Het begint nu geestelijk zijn tol te eisen vrees ik. Ik wil haar niet in de steek laten ofzo maar weet ook niet hoe ik haar verder kan helpen. Een relatie wil ik niet met haar. Ik zit al jaren in een relatie en als die voorbij is, wil ik ook geen relaties meer. Ze heeft haar familie in het buitenland, wil niet in Nederland komen wonen en ik wil niet naar haar land, dus we weten beide dat een relatie kansloos is. Nu al kleine week radiostilte, Vind het wel even lekker zo.

Bema*

Toogplakker
5 okt 2023
211
226
Maar verder? Eigenlijk niks. Ik zie haar ook niet buiten haar werk. Altijd als ik bij haar kom zit ze dus in sexy kleding. Ik heb haar maar weinig met gewone kleding aan gezien. En iedere keer als ik bij haar kom, zorgt ze er voor dat de zak leeg is,
Als ik dat zo lees, gaat het over het heel vaak voorkomende scenario van een klant en zijn favoriete dvp, waar de klant wat extra aanbiedt en in dit geval blijkbaar dan de dvp bereid was om die klant hiervoor financieel voordeel toe te kennen. Zolang je een dvp alleen maar ontmoet in de werkomgeving, in een kader waar seks en erotiek de bovenhand heeft, vind ik dat persoonlijk niets dat ook maar enigszins op een 'relatie' of op een 'vriendschap' lijkt.

Misschien dus een bijzonder soort FWB, dat zou ik nog enigszins kunnen begrijpen, alhoewel ik persoonlijk een FWB niet zo direct zie als een man die op bezoek gaat in een bordeel of bij een dvp en daar eens gratis 'mag' als hij voor de dvp wat klussen klaart. Voor mij blijft dat meer een transactie.

Het zal wel een 'bijzondere band' zijn, zoals de titel van dit topic. Dat wel. Maar je moet altijd goed beseffen dat dit soort banden met een dvp geen duurzame verbintenis is. Als de dvp bij wijze van spreken vandaag stopt met de job en naar haar thuisland gaat, is de kans groot dat je morgen zelfs niet eens meer contactgegevens gaat overhouden. Een telefoonkaartje is zo weggegooid en de kans is groot dat de 'speciale klant' zelfs niet eens veel echt persoonlijke gegevens over de dame heeft.

Heel begrijpelijk ook dat een gebrek aan toekomstperspectief niemand motiveert om verder te gaan, zeker al niet als ik ook lees dat bv in dit geval Borus zegt dat hij 'als zijn huidige relatie stopt' geen nieuwe relatie wil. Ik vind het al een bepaalde tendens uitstralen om te spreken over een mogelijk einde van een relatie die je hebt met iemand. Ik vind betaalde seks een leuke hobby maar ik heb geen enkele denkpiste waarin ik mijn levenspartner weg zou willen uit mijn leven. No way. Meisjes neuken is best heel leuk, maar geen enkele vind ik beter dan mijn vaste partner. Noch als mens, noch voor de seks.

Ik denk dat we hier gewoon aan Borus (en aan iedere wandelaar) kunnen zeggen:

treur nooit om een dvp, want een dvp is als een tram. Als je eentje misloopt, komt er altijd wel dadelijk een andere.

Je kan met een dvp wel een wat speciale band opbouwen, maar blijf haar bezoeken in haar beroep. Heb er seks mee, en geniet van haar aanbod en service, maar ga je niet inbeelden dat je daar de liefde of de Grote Vriendschap gaat vinden. Betaalde seks is er precies om mannen de kans te geven om makkelijk aan "fucking around" te doen zonder complicaties, zonder problemen, zonder tijdverlies met versieringspogingen enz. Doe wat de natuur in elke man ingelegd heeft: zaai.

Ja, een echte relatie met een dvp is perfect mogelijk hoor, maar dat heeft niets met het beroep te maken. Je kan ook compleet uit het niets dolverliefd worden op de cassière van de supermarkt en ermee trouwen en kindjes op de wereld zetten. Maar dat wil nog niet zeggen dat mannen naar de supermarkt gaan om een lief te zoeken :)

Voormalig lid 35364

Toogplakker
18 jan 2023
80
41
Ja is dat allemaal wel zo? Ikzelf ben destijds ook verliefd geworden op een meisje uit de geleenstraat en inmiddels al weer 17 jaar getrouwd. Dus ja zo zwart wit zoals alles hier voorgespiegeld word is dus ook niet waar.
Maar het zal ook vaak zat anders zijn daar ben ik ook van overtuigd.

Bema*

Toogplakker
5 okt 2023
211
226
Ik dacht dat ik het net NIET zwart/wit voorstelde.

Ik geef wel een eerlijk beeld over wat er in veruit de meeste gevallen gebeurt bij een klant en een dvp die zogenaamd een bijzondere band hebben of menen te hebben. Anderzijds kan je in mijn bericht #31 van dit topic lezen dat een relatie een vonk is die overslaat tussen 2 mensen los van hun hun beroep.

Merk tevens ook op in dat bericht #31, dat ik stel "dat ik niemand wil overtuigen van mijn mening" en ik denk dat de oplettende lezer geen moeite had met dit in de juiste zin te interpreteren. Om het duidelijk te stellen: ik wil niemand overtuigen van de kans op succes bij een échte relatie tussen een dvp en een klant. Net zoals bij elke andere relatie is de kans zeer reëel dat het ooit fout loopt. Of dat aan haar beroep ligt, zou ik ten stelligste niet willen zeggen. Je weet van tevoren waar je aan begint, en als je het een correcte plaats kan geven, is niets onmogelijk. Als een relatie misloopt "omdat een dame sekswerk doet", waarom lopen er dan duizenden anderen relaties fout, met dames die totaal géén sekswerk doen?

Ik ben zelf nog niet aan jouw 17 jaar toe, maar wel al een héél eind op weg. En dat nog steeds zonder problemen.

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
soms krijg ik vragen waarom ik zo gek ben op Marokkaanse dames ik zal een antwoordt geven,

In 2008 ging ik scheiden en mijn ex en mijn dochter bleven in het toenmalige huis wonen er zat geen hypotheek meer op toch een mooi cadeau lijkt me. Een vriend van me is makelaar die zorgde voor mooie woonruimte nou op papier alles geregeld met mijn ex en weer door.

Hdc toentertijd had altijd toppers zitten in van der valk hotels op een dag Diana gedate een zeer mooi Marokkaans meisje met de beroemde Marokkaanse ogen zoiets als de foto.( screenshot til tok ik wilde een idee geven) Diana en ik klikten wel gebruikten nooit condooms en privé gingen we ook met elkaar om en we hadden het gezellig.

Op een dag zei ze ik wil stoppen met dit werk( let wel zoals zoveel dvp's ook beschadigd door een misbruikt verleden)

Ik was met mijn vriend de makelaar bezig om weer een huis te kopen en zei tegen Diana ik geef er hoogstwaarschijnlijk deze week een klap op dan kom je bij mij wonen en dan doe je de inrichting van het huis dat vind je leuk en daarna kom je bij mij in de zaak werken dan heb je een inkomen en kun je iets opbouwen en je leven op de rit krijgen.

Zo gezegd zo gedaan en natuurlijk toen ze bij mij in de zaak kwam waren er woede uitbarstingen van haar kant want alle shit wat ze onderdrukt had kwam eruit en het knalde ooit ontzettend.

Diana was administratief onderlegd die liet ik de inkoop doen en gaf haar 30 klanten die ze moest onderhouden! Kortom thuis hadden we het gezellig iedereen zag ons als stel maar beiden wisten we dit is niet voor eeuwig. Paar keer naar Marokko op vakantie geweest en ondanks het leeftijdsverschil ( ik ben 15 jaar ouder) waren we 2 handen op 1 buik.

Zakelijk, privé ging alles in goede harmonie en de sex ga ik niet beschrijven hier maar jullie kunnen het wel voorstellen wat er gebeurde overal en nergens.

Dat is de enigste periode in mijn leven dat ik geen een dag vreemd ben geweest zo bevredigend was alles in onze verstandhouding

In 2012 zegt ze ik wil verder in mijn leven en kan ergens anders gaan werken ook dichter waarbij mijn moeder woont. Ze had een zoon uit een eerdere relatie die bij haar moeder woonde zo gaat dat vaker en niet veroordelen die dingen gebeuren gewoon.

Ik ben blij dat ik haar leven de goede richting heb opgeduwd en de geweldige tijd die we gehad hebben en alle avonturen en trips die we gemaakt hebben.

Het mooie is vanaf het moment dat we elkaar zagen klikte het zij wist natuurlijk ook dat ik haar uit die wereld kon trekken. Ze was een cashcow voor hdc en die hebben van alles geprobeerd om haar terug te halen daar moet je tegen bestand zijn en dat was ik

Enfin Diana had ook goed gespaard kocht een huisje ging in de buurt werken bij haar moeder en het gaat goed met haar ze is in goeden doen en we spreken elkaar nog af en toe en eten nog af en toe wat en ja dan wordt er ook geneukt( haar man moest eens weten)

Let wel als je aan dit traject begint de meiden hebben vaak niet eens een bankrekening paspoort had ze al jaren niet meer etc.

Dat zijn dingen die ook allemaal geregeld moeten eorden

Marokkaanse meiden zijn gewoon de Max ze zijn lief, knap, als je goed voor hun bent kunnen ze iemand helemaal bijwerken voor je zo zijn ze gewoon fel, soms agressief maar ze gaan wel voor je en hun schoonheid is ontegenzeggelijk altijd daar.

En daarom hebben Marokkaanse ladies een soft spot bij mij.

bare-addict

Ervaringsdeskundige
14 mei 2018
912
897
@Zonder moeite hier ook al 3 keer (korte) relatie gehad met Marokkaanse. Ik kan dit beamen, knap, lief, een attitude van jewelste maar dat krijg je dan ook op diezelfde manier terug in bed. Weet niet of alle Marokkaanse vrouwen zo goed zijn in bed, maar mijn drie waren TOP!
Zou echt graag eens naar Marokko op reis gaan.

Voormalig lid 14701

Ervaringsdeskundige
19 nov 2019
639
301
Deze week de knoop door gehakt. Ik verbreek het contact met deze dame. Recentelijk nog een keer bij haar geweest, Wederom sex gehad. Prima. Maar ik geloof het wel nu. Als een vriend heb ik haar vaak gezegd dat ze uit dit wereldje moet stappen. Ze houd het al jaren geheim voor haar familie. De inkomsten drogen op, ze is al veel langer door gegaan dan wat ze van plan was en het doel is nog lang niet bereikt. Stoppen stelt ze maar uit want ik moet nog dit en dat. Maar vervolgens dit werk niet meer aankunnen. Ik kan haar problemen niet oplossen en wil er ook niet in meegezogen worden. Krijg meer het idee dat ze de gratis sex aanbiedt vanwege een dubbele agenda ofzo. Ik heb mn prepaidkaart die ik gebruikte weggegooid. Ze kan me dus zo niet meer bereiken. Ze kan het proberen via socials maar dat gaat em niet worden. Aan alles komt een einde. Bij deze.

Voormalig lid 39308

Snuffelaar
23 aug 2023
7
3
Deze week de knoop door gehakt. Ik verbreek het contact met deze dame. Recentelijk nog een keer bij haar geweest, Wederom sex gehad. Prima. Maar ik geloof het wel nu. Als een vriend heb ik haar vaak gezegd dat ze uit dit wereldje moet stappen. Ze houd het al jaren geheim voor haar familie. De inkomsten drogen op, ze is al veel langer door gegaan dan wat ze van plan was en het doel is nog lang niet bereikt. Stoppen stelt ze maar uit want ik moet nog dit en dat. Maar vervolgens dit werk niet meer aankunnen. Ik kan haar problemen niet oplossen en wil er ook niet in meegezogen worden. Krijg meer het idee dat ze de gratis sex aanbiedt vanwege een dubbele agenda ofzo. Ik heb mn prepaidkaart die ik gebruikte weggegooid. Ze kan me dus zo niet meer bereiken. Ze kan het proberen via socials maar dat gaat em niet worden. Aan alles komt een einde. Bij deze.
Het vlees is zwak. Kijk nu al uit naar je volgende bericht 😉

Terug
Naar boven