Bedreigingen / Aanhoudingen voor afpersing via seksadvertenties.

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
Aanhoudingen voor afpersing via seksadvertenties

Laatste update: 10-01-2017 | 21:25

Amsterdam/Delft - Na een onderzoek heeft de politie op maandag 12 en dinsdag 13 december 2016 zeven personen aangehouden voor bedreiging en afpersing met behulp van seksadvertenties. De politie vermoedt dat zij tientallen slachtoffers hebben gemaakt en geeft tips om slachtofferschap zoveel mogelijk te voorkomen.

De aanleiding om het onderzoek te starten was een aangifte in september 2016. De aangever had gereageerd op een seksadvertentie via het internet en werd vervolgens bedreigd en afgeperst. De politie startte een onderzoek en ontdekte dat verspreid door Nederland tientallen slachtoffers waren. Ook ontdekten rechercheurs dat er meerdere verdachten met een soortgelijke werkwijze waren.

Afpersing met social media
De groep verdachten maakte gretig gebruik van openbare informatie over slachtoffers. Deze openbare informatie verkregen zij via social media en gebruikten zij als pressiemiddel bij het afpersen van de slachtoffers. Ze legden contact via Whatsapp en zagen zo vaak de naam van hun slachtoffer. Dankzij veelal slecht afgeschermde profielen op social media achterhaalden de verdachten vervolgens foto's en namen van familieleden en dreigden om hen te informeren over de gemaakte seksafspraak. De slachtoffers moesten vervolgens een geldbedrag betalen om dit te voorkomen. Na het betalen van het bedrag eisten de verdachten meer geld. De slachtoffers betaalden tot wel 1000 euro en soms zelfs meer. Het onderzoeksteam heeft nu zicht op tientallen slachtoffers en schat dat de oplichters enkele tienduizenden euro's hebben buit gemaakt.

Aanhoudingen
Na een uitgebreid rechercheonderzoek ging de politie op maandag en dinsdag over tot aanhouding van de verdachten achter deze afpersingen. De groep verdachten bestaat uit zeven jongens en mannen in de leeftijd van 16 tot 22 jaar uit Delft en Den Haag. De politie heeft hun woningen doorzocht en verschillende waardevolle spullen in beslag genomen. Het onderzoeksteam vermoedt dat deze computers, tablets, telefoons en dure merkkleding gekocht zijn met crimineel geld. Het onderzoek is nog niet afgerond. De politie onderzoekt of er meer personen betrokken zijn bij de afpersingen.

Tips
U kunt zelf maatregelen nemen om te voorkomen dat u slachtoffer wordt:

*Scherm al uw social media accounts af voor vreemden. Dit kunt u doen door uw beveiligingsinstellingen van bijvoorbeeld Facebook aan te passen. Zorg daarmee dat vreemden uw foto's en persoonlijke gegevens niet kunnen zien.
*Accepteer op social media geen vriendschapsverzoeken van mensen die u niet kent.
*Controleer regelmatig of de beveiligingsinstellingen nog goed staan.
*Wordt u op dezelfde manier afgeperst? Meld het bij de website waar de advertentie op staat, betaal niet en doe aangifte. De politie gaat discreet met uw aangifte en gegevens om.

AVROTROS Opgelicht?! besteedt binnenkort aandacht aan de zaak om mensen bewust te maken van deze afpersingspraktijken.

Bron: https://www.politie.nl/nieuws/2017/januari/10/05-amsterdam-afpersing-via-seksadvertenties.html

0o0

Toogplakker
25 dec 2015
184
61
In west Vlaanderen zit er ook eentje die u afperst.
Staat veel op afspraakjes ik zoek vanavond 500€ dringend of iets dergelijks.

Ze is al veroordeeld door de rechtbank maar gaat gewoon door. Ik reageer er zelfs niet op valt te veel op....Maar voor degene die het lezen een gewaarschuwd man is er 2 waard.

tim

Ervaringsdeskundige
16 jun 2015
613
430
ik heb het net op tv (npo 1) gezien dat die Delft gasten gepakt werden. Kan men zeker op uitzendinggemist terugkijken.
Zal zeker meer van die bendes zijn en dus uitkijken voor iederen hier die met zijn gegevens rondsmijt.

tim

Ervaringsdeskundige
16 jun 2015
613
430
de beerput hier is er niet voor niks en staat vol met fake dames uit Delft ...

steven1973

Snuffelaar
17 jan 2017
14
1
Mss is het ongepast om te schrijven wat ik denk, maar als je op zulke eenvoudige manieren wordt opgelicht dan zegt dat veel over de ontvankelijkheid van de slachtoffers. Maw hoe stom kun je zijn? Je ziet overal ads van "dames" die snel geld nodig hebben etc... Maar wie loopt daar nu in godsnaam nog in. Als ik naar de hoeren ga dan parkeer ik zelfs mijn wagen niet in de buurt, ik neem mijn portefeuille niet eens mee met identiteitspapieren. Zo kun je nooit gerold worden.

A

Anonymous

Guest
steven1973 zei:
Mss is het ongepast om te schrijven wat ik denk, maar als je op zulke eenvoudige manieren wordt opgelicht dan zegt dat veel over de ontvankelijkheid van de slachtoffers. Maw hoe stom kun je zijn? Je ziet overal ads van "dames" die snel geld nodig hebben etc... Maar wie loopt daar nu in godsnaam nog in. Als ik naar de hoeren ga dan parkeer ik zelfs mijn wagen niet in de buurt, ik neem mijn portefeuille niet eens mee met identiteitspapieren. Zo kun je nooit gerold worden.

Ja, daar verbaas ik mij ook enorm over. Maar ja, als je kijkt naar hoe makkelijk "the sheeple" worden belazerd door de politiek en weer elke vier jaar eenvoudig op het verkeerde been worden gezet snap ik het eigenlijk wel. Veel mensen zijn gewoon zo murw gebeukt en identiteitsloos gemaakt door reklame, regeltjes, controle, verplichtingen, werk, administratie, fake nieuws etc dat ze door het bos de bomen niet meer zien. Maw ze hebben geen reserve kracht en verdediging meer over om de zaak te onderzoeken.

Daarnaast staan vele mannen in de modus van sex als ze op zoek zijn en helaas werkt de bovenkamer dan net iets minder goed. Het agressieve karakter van deze mannetjes heb ik zelf meegemaakt en het draait bij hen om overrompeling van de onoplettende en zwakke geest.

Het aanbod op dit gebied (nzc) is in Nederland zo gering dat velen in de val van mooie beloftes en prachtige foto's trappen en denken een 22 jarige schone met een prachtlichaam te kunnen krijgen voor een half uur voor 150 euro incl nzc. En dit hebben deze ratten die de boel oplichten goed door.

A

Anonymous

Guest
ROBINHOOD2017 zei:
steven1973 zei:

Ja, daar verbaas ik mij ook enorm over. Maar ja, als je kijkt naar hoe makkelijk "the sheeple" worden belazerd door de politiek en weer elke vier jaar eenvoudig op het verkeerde been worden gezet snap ik het eigenlijk wel. Veel mensen zijn gewoon zo murw gebeukt en identiteitsloos gemaakt door reklame, regeltjes, controle, verplichtingen, werk, administratie, fake nieuws, pulp tv etc dat ze door het bos de bomen niet meer zien. Maw ze hebben geen reserve kracht en verdediging meer over om de zaak te onderzoeken.

Daarnaast staan vele mannen in de modus van sex als ze op zoek zijn en helaas werkt de bovenkamer dan net iets minder goed. Het agressieve karakter van deze mannetjes heb ik zelf meegemaakt en het draait bij hen om overrompeling van de onoplettende en zwakke geest.

Het aanbod op dit gebied (nzc) is in Nederland zo gering dat velen in de val van mooie beloftes en prachtige foto's trappen en denken een 22 jarige schone met een prachtlichaam te kunnen krijgen voor een half uur voor 150 euro incl nzc. En dit hebben deze ratten die de boel oplichten goed door.

steven1973

Snuffelaar
17 jan 2017
14
1
Ik ben het volledig met je eens, criminelen zoeken vaak bij diegene waar de nood het hoogst is. Jammer genoeg zijn zulke feiten nooit belangrijk voor justitie en de daders gaan vaak vrijuit. Begin maar eens bewijzen te verzamelen om een zaak hard te maken.
Meestal is het wel zo als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook niet waar. Jonge meisjes (18-25) die bewust voor NZC kiezen zul je wel op één hand kunnen tellen. Vaak zit er een organisatie achter. Ik kies daarom persoonlijk voor iets oudere dames die de waarde van het geld respecteren en ook die waarde durven vragen. Ik betaal liever veel maar met een goed gevoel dan te weinig en hopen dat ik ergens profijt heb gemaakt. When you pay peanuts, you get monkeys.

A

Anonymous

Guest
Deze week naar afspraak geweest in Rotterdam via een advertentie op Sexjobs. Helaas is de advertentie afgelopen weekend alweer verwijderd.

De situatie is anders dan wat we gewend zijn met de Delft maffia en de daarbij horende vooraf betalen of onder druk van medeplegers op straat geld afgeven.

Het ging zo. De Nederlandse vrouw in kwestie van pak en beet 26/28 jaar, blond, langbenig en wel bespraakt in goed netjes ABN Nederlands en tevens zeer verzorgd uiterlijk ontvangt de klant in haar eigen studio waardoor een gevoel van vertrouwen wordt gewekt.

Hierdoor en door de manier van communicatie op de app werd ik op een verkeerd been gezet. Aldaar in haar studio in Rotterdam Zuid aankomend (Polderlaan xx) deed ze de deur open waarop ik aangaf nog even snel extra geld te willen halen voor langere date.

Dit was geen probleem en ik werd wegwijs gemaakt naar de betaalautomaten per locatie foto over de app. Tot zover goed.

Maar onderweg werd ik voortdurend gebeld en geappt waar ik bleef, hoe lang nog, al auto neergezet etc. Haar stem en intonatie was ook veranderd van vrij vrolijk naar terneergeslagen. Ook hoorde ik heel kort een mannenstem opende achtergrond commentaar geven. Maar echt miniem hoorbaar.
Dit deed bij mij alarmbellen rinkelen.

Toen ik vervolgens weer bij de voordeur was beland deed ze de deur open en kon ik naar binnen. Het was een steile trap en het gebouw was zowel van binnen als van buiten slecht onderhouden. Op de overloop komend zag ik dat alle deuren van andere vertrekken waren gesloten en de deur van haar studio openstond. Er stond in de open keuken eten op.

In een van deze vertrekken hoorde ik ook gegrom van een hond. Op dat moment weigerde ik verder te gaan en maakte ik aanstalten weg te lopen omdat ik een overval vermoedde. Ineens roept deze vrouw een grote fors gespierde Antiliaan uit de andere ruimte die met Rottweiler al blaffend en grommend naar mijn benen bedreigd en in de bank van haar appartement duwt. Hij zegt, je hebt afspraak gemaakt dus nu ga je betalen! Je komt niet langs mij voordat je aan mij betaald hebt. De Rottweiler nog steeds blaffend en grommend naar mijn benen geef ik bij hem aan dat er niks gebeurd is en ik dus ook niks betaal.

Ik zeg vervolgens dat ik de politie ga bellen. Hij zegt jij gaat de politie bellen in mijn huis? Ik had je al lang kunnen doodslaan. Deze Antiliaan was geheel ontkleed tot aan de boxershort en rukte aan mijn nek, hoofd en duwde mij met geweld keer op keer in de bank.

Het leek mij in deze situatie wijselijk om de kalmte te behouden en vooral zelf geen agressie te vertonen. Hij herhaalde weer dat hij geld wou. Ik weigerde weer. Daarop greep hij naar mijn broekzak waarin hij dacht dat ik geld had zitten. Dit was mijn telefoon. Ik duwde hem van mij af en drukte zijn hand weg. Daarop liet hij het er ook bij. Als straf zeg maar pakte hij in een flits mijn linker sneaker af. Zo nu kan je naar huis. Ga maar. Hij was er klaar mee. Ik ook met hem en haar. Bij het verlaten van de bedoeling heb ik hem gevraagd de sneaker terug te geven wat hij weigerde waarop ik hem 50 euro gaf en de sneaker terugkreeg. Ben toen de trap naar beneden gelopen en was blij dat dit goed was gelopen. Ik heb tot aan het eind geweigerd te betalen onder druk, zelfs onder zware bedreiging met geweld en met toegepast geweld.

De les die iedereen hier uit kan trekken is als het niet goed voelt, je intuïtie zegt dat het niet klopt ook al zijn alle andere zaken positief doe het niet. Ten tweede geef nooit eerst geld af. Eerst moet de vrouw een begin van handelingen maken, uitgekleed zijn etc voordat je iets overhandigd. Ten derde zet alle afspraken duidelijk vast in je telefoon per app. Dan kunnen ze er niet op terugkomen. Ten vierde Sexjobs, Kinky en die hele rotzooi van Midhold is een schertsvertoning. Ze controleren werkelijk helemaal niets. Het is een komen en gaan van criminele elementen en georganiseerd misdaad op de sites van Midhold. Ik ben van mening dat ze op gelijke voet staan met de georganiseerd misdaad. En het is werkelijk absurd dat ze op hun website samenwerking met justitie vermelden en een goed beleid tegen mensenhandel voeren. Totale leugen!

burrito

Ervaringsdeskundige
25 nov 2016
420
116
Heftig verhaal. Maar de gevolgtrekking dat de dame handelingen moet stellen voordat jij betaalt is onzin natuurlijk. Je kan betaalde sex wel op je buik schrijven als dat je principe is.

Ik maakte ooit op een gangbang een omgekeerde scam mee. Een man had nog niet betaald, liet zich enkele minuten pijpen en zei dan dat ie toch niet ging blijven. En hij maakte aanstalten om zonder betaald te hebben weer te vertrekken. Dat was fout gedacht.

lekker ding

Legende
1 apr 2015
2.513
832
En nu heb je natuurlijk aangifte gedaan van bedreiging bij de politie RobinHood?
Een paar dingen in je verhaal vind ik nogal vreemd. Maar goed.
Zo niet dan zal het allemaal wel. :roll:

Amigo1

Ervaringsdeskundige
12 apr 2017
336
19
Wat een heftig verhaal RobinHood!
Toevallig stond vandaag in het AD het volgende artikeltje:

Afgeperst bij seksafspraken
Een 32-jarige vrouw en haar 25-jarige vriend moeten maanden de cel in voor het afpersen van mannen die afkwamen op een seksadvertentie. De vrouw maakte seksafspraken in Utrecht met drie mannen. Tijdens de afspraak eiste de vrouw dan geld of kwamen andere mannen erbij die de slachtoffers geld afpakten.

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Robinhood wat een vervelende ervaring.
Het is logisch dat je sommige gebeurtenissen tijdens deze traumatische ervaring niet met ons delen. Schaamte is een heel natuurlijk gevoel. Ik hoop voor je dat hiervan snel bovenop komt en weer kan "wandelen en wippen". Doe ajb aangifte want daar is de politie voor.

Cg

marius13

Ervaringsdeskundige
24 jan 2016
255
50
Ga nooit zomaar naar een afspraak die te mooi is om waar te zijn. Eerst ff chekken op de div sites of er al ervaringen zijn.

Barefan

Legende
Oprichter
26 mrt 2015
1.105
73
ik blijf me nu afvragen heb je achteraf de politie nog gebeld?
Zo ja wat is er mee gedaan?
Zo nee wat is de beweegreden om het niet te doen?

A

Anonymous

Guest
Hallo barefan, ik heb volgende week dinsdag gesprek aangifte Rotterdam Rijnmond.

Ik denk dat ik dit niet over mij heen kan laten gaan. Bedreiging met de dood en wederrechtelijke vrijheidsberoving.

Wordt ook door politie zo opgevat.

Sexjobs en kinky zijn geen partner en werken ook totaal niet serieus mee aan bestrijding mensenhandel en tegengaan georganiseerde criminaliteit. Het is een farce dat deze organisatie dit alles op de eigen website heeft staan. Ik vind dat hier wel eens een p
U

A

Anonymous

Guest
Hallo barefan, ik heb volgende week dinsdag gesprek aangifte Rotterdam Rijnmond.

Ik denk dat ik dit niet over mij heen kan laten gaan. Bedreiging met de dood en wederrechtelijke vrijheidsberoving.

Wordt ook door politie zo opgevat.

Sexjobs en kinky zijn geen partner en werken ook totaal niet serieus mee aan bestrijding van en tegengaan georganiseerde criminaliteiHet is een farce dat deze organisatie dit alles op de eigen website heeft staan. Ik vind dat hier wel eens een publiek debat en kamervragen over gesteld mogen worden.

Het gaat louter om de centen en of de handelswijze nou mensen benadeeld zal hun een zorg zijn. De overheid ook, zo lijkt het. Hypocrisie ten top.

A

Anonymous

Guest
Er is ook al genoeg jurisprudentie over en op ons forum genoeg bewijs daarvan. De schuld en verantwoordelijkheid van dit alles wordt heel makkelijk bij bezoekers neergelegd omdat dat veel makkelijker is dan grote commerciële organisaties aan te pakken.

Terug
Naar boven