Bedreigen via whatsapp

Boekanier

Snuffelaar
4 apr 2024
19
4
Net ook een SMS-je ontvangen van zo'n droeftoeter, met nummer 06 87279448. Ik zou hebben lopen kloten met zijn hoeren en ik zou één kans krijgen het netjes op te lossen, anders zou hij alles van mij online gooien. Heb hem meteen geblokkeerd. Voor contact met dames van plezier heb ik een prepaidnummer waarop hij me toch niet kan achterhalen.

Bericht kwam nadat ik een Aziatische dame van wie de advertentie was verdwenen had geappt, of ze nog actief was. Bericht was gelezen maar werd niet beantwoord via WhatsApp.

Ferry73

Ervaringsdeskundige
8 jan 2024
598
460
@Boekanier Maar had hij gelijk of niet? 😂
Je hebt toch ook met z'n hoer lopen kloten neem ik aan.

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Ik zou ook boos zijn hahaha.
Maar goed dat hier dat nummer staat. Ik ga hem appen met mijn prepaid. En met appen bedoel ik verrot schelden en dreigen met fysiek geweld. Politie doet weinig dus moeten we het zelf doen.
Paar jaar geleden werd een vermeende kinderlokker doodgeslagen. Hij bleek dat niet te zijn, was geestelijk 5 jaar oud. De degene die hem doodsloeg werd niet vervolgd. Ik zeg niet dat dat met die whatsappdreigers moet gebeuren maar dit zijn de onomstotelijke feiten in dat soort zaken. Dus ik bedoel te zeggen dat je zo'n gast best kan terug terroriseren. Niks aan de hand. Ik heb het ook gehad en persoonlijk proberen af te spreken. Wilde hij niet helaas. In ieder geval je niet zomaar laten bedreigen. Sla terug.

Laatst bewerkt:

Voormalig lid 23028

Ervaringsdeskundige
14 aug 2021
271
58
Sinds lange tijd weer eens bedreigd door een 06 nr met een sms. Verwijderd en gerapporteerd, weet niet of dat effect zal hebben.

iamnaughty

Ervaringsdeskundige
7 sep 2015
291
66
Krijg nu ook oproepen vanuit Nederland.. is this next level? Betekend dat die oplichters hier meelezen. In ieder geval, nog een oproep en ik stap naar de politie.

Wil1972

Ervaringsdeskundige
28 sep 2019
527
360
Ja ook oproepen uit NL. 2 gehad van ene Gomez. Je krijgt een AI stem en of je terug wil reageren via WhatsApp. Direct geblokkeerd.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Krijg nu ook oproepen vanuit Nederland.. is this next level? Betekend dat die oplichters hier meelezen. In ieder geval, nog een oproep en ik stap naar de politie.
Verwacht er niet te veel van om precies te zijn helemaal niets.
Het zijn uiteraard allemaal prepaid nummers die niets opleveren.
De sterke arm zit er niet op te wachten die drinken liever koffie of rijden nog een rondje in de politie auto.
Je kunt aangifte doen middels internet. Die aangifte verdwijnt meteen in het ronde archief, zonde van de tijd.

ohio81

Toogplakker
20 dec 2021
79
66
Dit soort rare berichten en onbekende afzenders (of het nu whatsapp of Telegram is) , meteen blokkeren en chat verwijderen. Niet reageren is het beste. Is mijn ervaring. Ze focussen zich op mensen die wel reageren, dus mogelijk er gevoelig voor zijn.

Bartcorsa

Toogplakker
21 feb 2022
33
18
Ik ben ondertussen ook al 2 keer gebeld . Maar door de app call insider geeft mijn gsm aan dat het nr spamgevaarlijk is en neem ik gewoon niet op , blokkeer ik het telefoonnummer en verwijder ik het.

Bartcorsa

Toogplakker
21 feb 2022
33
18
En weer gebeld door een Nederlands nr.

Bijlagen

• Screenshot_20250611-143414_Phone.jpg
    Screenshot_20250611-143414_Phone.jpg
    198,1 KB · Weergaven: 37

Rene-B

Snuffelaar
9 aug 2022
18
13
Wij worden te pas en onpas gebeld op het nummer van mijn vrouw , veelal 06 nummer maar ook wel uit Engeland , Zwitserland en zelfs Nieuw Zeeland..dat gaat al een week of 3 zo....
Nummer blokkeren heeft weinig zin want ze bellen elke keer met een ander nummer..

Bartcorsa

Toogplakker
21 feb 2022
33
18
Bij is het vrijdag begonnen, gisteren en vandaag,. Ik weiger op te nemen , blokkeer en verwijder het nummer. En als het blijft duren verander ik van telefoonnummer

jordylove

Ervaringsdeskundige
15 okt 2022
316
424
als ik zie dat er zo een engels of 06 nummer belt dan neem ik op en antwoord meteen in het pools of andere oost europese taal klinkend .. na de eerste zin als ik oppak en uitspreek gaat het dan "" klik"" en ze bellen nooit meer terug ... of het nu van die scammers zijn of energie leurders ... steeds eenmalig dat ze bellen en als ik opneem en brabbel ., hoor ik er nooit meer wat van
wetende dat ik zelfs geen pools of russisch kan !.. zolang het maar zo klinkt , geven ze het meteen op haha

Terug
Naar boven