Voormalig lid 1209
Ervaringsdeskundige
- 5 jul 2015
- 607
- 319
lekker ding zei:pijpfitter zei:Dankzij de bijdragen van Emena hoef je niet eens meer de contactfase in, want dankzij hem is het meteen duidelijk waar je mee te maken hebt. Als je niet kan inzien dat dit een waardevolle bijdrage is en gewaardeerd wordt door velen, dan is dat jammer.
Daar ben ik het dus niet helemaal mee eens. Hij schreef ook het een en ander over Yvon uit Zoetermeer. Nou die dame is gewoon normaal te bereiken, sta je te woord en houdt zich aan de afspraken.
En verder was Emena al eerder snel op zijn korte lontje getrapt toen ie hier net was en iemand schreef of ie niet beter een baan kon gaan zoeken dan al die uitzoekerij.
Soms zag je door de bomen het bos niet meer met alles wat hij poste en ja je kan dan niet alles ontwijken van wat hij schrijf.
Niets verkeerd om elkaar te waarschuwen maar je kan ook doorslaan. En een ervaren wandelaar zoals wij hebben toch wel al snel door of er een adje niet helemaal betrouwbaar is. Je waagt er een mail of een telefoontje aan en dan weet je het soms al snel genoeg.
En voor de nieuwelingen, ach iedereen moet een keer een mindere date ervaren om daar van te leren dat hebben wij allemaal wel eens ondervonden. :roll:
Dat was een hele gematigde waarschuwing van Emena. Zie draadje https://nzcforum.be/viewtopic.php?f=76&t=4614&hilit=yvon Ik vermoed dat het oorspronkelijk twee draadjes waren die later zijn samengevoegd. Maar idd, zijn (nogmaals, zeer gematigde) waarschuwing leek in dit geval niet nodig te zijn, no harm done.
Het korte lontje is al eerder genoemd. Daar ben ik het dan weer niet mee eens, bij korte lontjes denk ik eerder aan agressief gedrag, niet aan weglopen. Hij maakt gewoon een punt: ik ben niet gediend van trollen. En daar ben ik het heel erg mee eens.
Verder begrijp ik werkelijk niet hoe zijn postings kunnen hinderen. Het is gewoon doorscrollen als het je niet interesseert. Iemand anders maakte de vergelijking met de belgiepostings die hij oversloeg omdat hij er nooit kwam. Geen centje pijn. Tenzij je je ergert, dan zal het wel irritant zijn. Jammer dan. Want aanstootgevend zijn zijn postings niet.
Het heeft niets te maken met ervaren wandelaar zijn te maken. Natuurlijk kan een ervaren wandelaar zijn eigen inschatting maken. Maar wat is er mis met het delen van die inschattingen? Toevallig is Emena een zeer ervaren wandelaar, zie zijn recensies uit het verleden op hookers. Zeer uitgebreid, zeer informatief.
En verder moeten we niet uit het oog verliezen dat de aanleiding van deze draad niet zozeer Emena is, maar het trollende gedrag van bepaalde forumleden. Natuurlijk kan je met elkaar van mening verschillen. Maar een beetje respect lijkt me echt niet teveel gevraagd, ook niet naar de dvps toe. Wie dat niet kan opbrengen, kan wat mij betreft opzouten, uiteraard ter beoordeling van de moderators en pas na een keurige waarschuwing.