Apenpokkenvirus - Monkepox

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Apenpokken is géén soa. Het is een zoönose die zich onder bepaalde omstandigheden ook tussen mensen kan verspreiden. Gewoon een kwestie van betrouwbare medische bronnen raadplegen en je verstand gebruiken.

Als apenpokken al een soa zou zijn dan zouden we scabies norvegica (schurft) of tinea corporis (ringworm) volgens die redenatie ook soa's moeten noemen omdat ze zich door "intiem huidcontact" kunnen verspreiden. Dat doet geen enkele medicus.

Dus heren, blijf bij uw leest. Dit is een nzc forum. Meningen zijn er al genoeg, als het om niet nzc-gerelateerde zaken gaat.

appiejwz

Toogplakker
6 apr 2020
26
36
Wat een domme redenatie Jan Steen, is HIV/AIDS geen soa maar een zoönose omdat het ooit van een aap op een mens is overgedragen?

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
AIDS is een infectieziekte als gevolg van een HIV besmetting die je (ook, maar niet uitsluitend) van seksueel contact kunt oplopen. Het apenpokkenvirus kan zich zonder seksueel contact verspreiden, net als HIV trouwens.

Stuur anders een PM want dit forum is niet bedoeld om op dit soort (definitie)kwesties van SOA's in te gaan.

Bergvlas

Ervaringsdeskundige
27 dec 2021
286
136
Ik ben ook gerustgesteld. Zolang ik geen aap neuk (zonder) dan hoef ik me geen zorgen te maken :)

hagelslag

Ervaringsdeskundige
13 mei 2021
921
689
Jan Steen zei:
AIDS is een infectieziekte als gevolg van een HIV besmetting die je (ook, maar niet uitsluitend) van seksueel contact kunt oplopen. Het apenpokkenvirus kan zich zonder seksueel contact verspreiden, net als HIV trouwens.

Stuur anders een PM want dit forum is niet bedoeld om op dit soort (definitie)kwesties van SOA's in te gaan.

HIV is een retrovirus met nauwlijks genoeg genetische inhoud om zichzelf te repliceren, laat staan zich 20 jaar voor je immuunsysteem te verbergen om vervolgens genadeloos toe te slaan :lol:
Is niet meer dan een moneycow van Fauci, vergelijkbaar met het huidige killervirus

iamnaughty

Ervaringsdeskundige
7 sep 2015
291
66
Apenpokken is geen soa.. het wordt niet verspreidt door seksueel contact.. maar door het dichte huidcontact tijdens seks.

Anyway... 99.9 % van de besmettingen zit bij de homoseksuele bevolking maar dat mag in woke tijden niet open gezegd worden.
Het grote risico voor de hetero bevolking zit dus bij de al dan niet stiekem biseksuelen die het die groep kunnen binnen brengen.

In die zin is het dan wel weer gelijklopend met HIV.

guy6

Ervaringsdeskundige
27 mrt 2015
363
17
Niet echt ...

HIV verspreidt zich alleen via sex en komt vooral voor bij homo's omdat de transmissie van vrouw naar man erg onefficiënt is.

Apepokken verspreidt zich via elk intiem (ook niet-erotisch) lichaamsconatct en kan niet gelden als een SOA. Het heeft zich in een eerste fase bij ons versreid bij homo's, misschien via de Pride Parades waarbij er nogal wat gekuffeld wordt. Het kan zich later wel verder verspreiden over de bevolking. Ik weet niet of het waar is, ik meen gehoord te hebben dat in Africa de apepokken vooral voorkome bij jongetjes, die het opdoen als ze met mekaar ravotten.

Kan Thirza misschien meer hierover zeggen ?

Bareneuker

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
764
118
guy6 zei:
HIV verspreidt zich alleen via sex en komt vooral voor bij homo's omdat de transmissie van vrouw naar man erg onefficiënt is.

Heb jij je eigenlijk wel eens verdiept hoe verspreiding van het HIV/AIDS-virus kan plaatsvinden? Niet alleen via seks.

Bareneuker

Ervaringsdeskundige
6 apr 2015
764
118
Buck zei:
hagelslag zei:
Dit dus idd! Behalve als je straks met 10 miljard op de planeet wilt zitten, dan worden de problemen alleen maar nog groter.

Zoveel mensen bereiken we nooit omdat er te weinig kinderen worden geboren. Over ca. 20 jaar is ouderenpiek op z'n hoogst en daarna zal de bevolking snel dalen. Groot probleem is dat er dan niet genoeg werkenden zullen zijn om de pensioenen en AOW van al die ouderen te betalen. Dat lukt nooit. Zelfs niet als zij alles zouden afdragen. We zullen daarom waarschijnlijk allemaal veel langer moeten doorwerken. Tenminste als er verder niks anders gebeurt en dat valt te bezien imo.

Wat betreft de AOW heb je gelijk; dat is een omslagstelsel. Je pensioen bouw je meestal zelf (met andere deelnemers) op als je betaalde baan hebt.
Verder is het probleem dat de wereldbevolking voornamelijk groeit in arme landen. Vaak landen waar ze geen AOW en pensioen opbouwen, en je dus wat nageslacht nodig hebt als je niet meer zo productief bent.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
@Bareneuker
Ik las dat de werkenden de pensioenen vd gepensioneerden betalen. Gaat in grote pot. Staat niet ergens een klein potje op bijv. jouw naam, tenzij je misschien bij een klein pensioenfonds zit of zelf apart ervoor spaart.

Klopt dat in arme landen de bevolking meer groeit dan in moderne landen, maar niet meer zoveel als vroeger. Minder baby's en kinderen gaan dood.

Zag keer een video over de overbevolkingsmyhte. Rekende uit dat de gehele wereldbevolking past in de staat Texas in de US, met nog ruimte over. Dan idereen vrijstaand huisje met tuin en voldoende recreatieruimte. Ik geloof steeds meer dat wat we te horen krijgen niet klopt.

Voormalig lid 29418

Toogplakker
19 mei 2022
228
115
Als we met z'n allen ruim in Texas passen blijft de rest vd wereld over voor voedselvoorziening en industrie. Ruimte zat daarvoor. Natuurlijk verbruiken we nu wel teveel grondstoffen (in de westerse wereld) en er is teveel vervuiling. Echter dit speelt al decennia lang. De rijken zijn rijker geworden en nu moet het ineens in een stroomversnelling anders. Gaan zij daaraan meebetalen? Politici vertrouw ik al helemaal niet meer.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Edit moderatorteam: diverse berichten werden verwijderd aangezien we hier geen polemiek willen starten/houden over voor/tegen vccinaties.
Alle verdere berichten in die richting zullen zonder verwijl eveneens verwijderd worden.

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Het moderator team bedank ik voor de verwijderingen.
Verder had ik ggd websites geraadpleegd voor de vaccinaties. Er is vanaf 22 juli een campagne gestart voor groepen met HIV en groepen die prep gebruiken. Al die groepen hebben een mannelijk geslacht. Die krijgen een uitnodiging. Helaas zitten sekswerker met het mannelijke geslacht niet bij. En dat blijf hun keuze of ze de vaccin nemen. Het was nooit mijn bedoeling geweest om dit rubriek een politiek gevoelig tintje te geven!

Groet CG

Voormalig lid 14769

Toogplakker
25 nov 2019
156
56
Cumgiver zei:
Een week later verschenen er symptomen moeheid, af en toe kuchen soms het gevoel en eergisteren verschenen er enkele blaasjes.

Zijn dat niet gewoonweg symptomen van de eerste herpes aanval? Ik weet niet waar hij die blaasjes dan kreeg maar ik vermoed in de intieme zone. Of kan je al "positief" getest worden op monkeypox? Hoe hebben ze dat bij hem vastgesteld?

Terug
Naar boven