Antwerpse politie sluit twee seksclubs

13 mei 2015
1.163
462
Antwerpse politie sluit twee seksclubs na "ernstige aanwijzigingen van mensenhandel"

In Deurne en in Ekeren heeft de politie, op bevel van burgemeester Bart De Wever (N-VA), twee panden gesloten wegens ernstige aanwijzingen van mensenhandel. Dat meldt de stad Antwerpen in een persbericht.

In Deurne gaat het om een pand in de Bisschoppenhoflaan. Op 29 november voerde de politie er een controle uit naar aanleiding van klachten van buren over prostitutieactiviteiten. Het pand bestaat uit drie appartementen, waarvan er twee verhuurd werden via de seksadvertentiewebsite Redlights. De toegang van het pand was niet slotvast en dus vrij te betreden. De politie trof er verschillende buitenlandse vrouwen aan die het voorwerp uitmaken van seksuele uitbuiting, waarover controle wordt uitgeoefend.

Het gaat vooral om vrouwen die de Engelse en Nederlandse taal niet machtig zijn. Zij worden opgehaald en afgezet en weten soms zelfs niet dat ze zich in Antwerpen bevinden. De sekswerkers betalen huur per dag en moeten hun verdiensten afgeven aan een onbekend persoon die wekelijks de opbrengsten ophaalt. Het pand moet minstens een maand de deuren sluiten.

In de Molenaarsstraat in Ekeren gaat het om een pand dat voor een tweede keer gesloten wordt. Het gaat om de seksuitbating Playbunnies. Op 30 juli besliste de burgemeester om dit pand te sluiten vanwege de verstoring van de openbare orde en verbood er drie weken lang enige vorm van activiteit of uitbating. Op 27 november stelde de politie opnieuw vast dat de sekswerkers werken en slapen in de afwerkkamers van de seksuitbating.

Mensenhandel

Doordat de vrouwen zowel wonen als werken in de afwerkkamers van de uitbating, heeft de uitbaatster duidelijk controle over hen. Ook hier zijn de sekswerkers de Nederlandse en Engelse taal niet machtig. Zij moeten bovenop de huur de helft van hun inkomsten afstaan aan de uitbaatster. Bovendien wordt er op de website van de uitbating reclame gemaakt voor orale seks zonder condoom. Daardoor trekt de uitbaatster een specifiek segment van klanten aan. Door deze sekswerkers te verplichten orale seks zonder condoom aan te bieden, brengt de uitbaatster de gezondheid van de sekswerkers in gevaar. Het pand moet nu twee maanden de deuren sluiten.

De huisvesting en de opvang van kwetsbare vrouwen en het nemen van de controle over hen met als doel seksuele uitbuiting, maken een optreden van de burgemeester noodzakelijk. Uit het geheel van de vaststellingen blijkt dat er minstens ernstige aanwijzingen zijn dat er feiten van mensenhandel plaatsvinden in de appartementen op de eerste en tweede verdieping van het pand in Deurne en in de seksuitbating in Ekeren.

Jeankepolleke

Ervaringsdeskundige
4 okt 2019
346
43
Werd geen nzc gedaan denk ik, of wel? In ieder geval, als het om mensenhandel ging, goed dat ze het sluiten

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Dan moeten we de Chinese dames ook niet meer bezoeken.
Die weten vaak wel dat ze in prostitutie terecht komen, maar ze weten niet
dat ze driekwart van de verdiensten moeten afgeven en ook hebben ze hun
paspoort moeten afgeven.
Zogenaamd allemaal om de reis die ze hebben gemaakt om hier te komen, terug te betalen.
Daarnaast ook nog huur betalen voor onderdak en eten.
Er blijft dus nagenoeg weinig over voor de dames zelf.
En nee, ze spreken ook geen woord Nederlands of Engels.
Alles wordt geregeld door slangekop bendes.
Toch bezoeken velen de dames wel omdat ze vaak wel lekker zijn.
Ik zelf ook moet ik bekennen.

JohnBare

Ervaringsdeskundige
5 jul 2020
264
91
Ik zie straks einde voor Redlights. Wat jammer zou zijn.
Vraag is meer wat ze kunnen doen. Dames gebruiken zoveel verschillende namen.

deedydude

Ervaringsdeskundige
8 jun 2020
334
156
Heel veel, moesten ze echt willen.

Zelfs nen blinde ziet in het donker dat bijna alle buitenlandse advertenties geen vrouwen zijn die efkes uit zichzelf naar hier komen om een jobke te doen of hun eigen advertenties plaatsen.

Probleem is dat er dan niet veel advertenties meer overblijven en dus ook een enorm pak minder inkomsten.

Wie zo een website op poten zet doet dat niet om "die arme meiskes" aan cliënteel te helpen of om de klanten een plaats te bieden waar ze een overzicht van het marktaanbod hebben.

noname

Ervaringsdeskundige
10 mei 2021
401
93
En Bartje denkt het warm water uitgevonden te hebben terwijl gans zijn stad 1 en al mensenhandel is.

deedydude

Ervaringsdeskundige
8 jun 2020
334
156
Hoeft zelfs geen dwang te zijn, elke vorm van pooierschap is al genoeg.

Zelfs den eerst beste pipo die "zijn sletje of vrouw aanbiedt" is illegaal bezig.

noname

Ervaringsdeskundige
10 mei 2021
401
93
Daar heb ik dan toch weinig van gemerkt bij Gloria/Clara uit Mechelen.
De politie van Mechelen is daar al enige tijd van op de hoogte en die doet rustig verder.
Want in hun ogen doet ze niets verkeerd!

noname

Ervaringsdeskundige
10 mei 2021
401
93
Zelfs haar huisbaas onderneemt geen actie!
Tijdje terug was ik er in de buurt en ben ik daar nog is aan het gebouw gestopt. Er hangt nu zelfs een camera aan de inkomdeur wat vroeger niet was en begint op te nemen eens je een voet binnen zet.

Terug
Naar boven