Anoniem antibiotica halen

Tiggell

Toogplakker
15 apr 2020
49
4
Goedendag wandelaars. Waar kan ik in Nederland anoniem antibiotica halen voor een druiper ?

A

Anonymous

Guest
Nergens.
Maar er zijn een aantal online apotheken. Maar dan moet je wel een resultaat kunnen laten zien.
Bij onedayclinic kun je anoniem laten testen en behandelen.

Cerato

Legende
16 jun 2015
3.476
2.159
Het nadeel van even antibiotica halen bv voor een druiper: het kan goed zijn dat je een
combinatie hebt van en een druiper en chlamydia.
De verschijnselen van chlamydia zal je dan niet merken, die zijn sowieso vaak niet goed herkenbaar helaas.
Dus dan ben je straks van je druiper af, dan hou je nog die chlamydia over als je pech hebt en als dat zonder
klachten is dan geef je het weer door ook.
Echt: testen en dan antibiotica is de beste optie.
Het kan trouwens ook zo zijn dat je niet de juiste antibiotica hebt en dan verdwijnt je druiper nog niet.
Die is momenteel resistent tegen veel soorten antibiotica ofwel: hij kan er tegen en gaat niet weg.
Onderschat dit probleem niet en laat je testen, huisarts heeft plicht voor geheimhouding en zal dat ook doen.

Thirza soaaids

Toogplakker
3 jul 2015
134
12
Tiggell zei:
(...) Waar kan ik in Nederland anoniem antibiotica halen voor een druiper ?

Beste Tiggell,

Inderdaad: nergens!
Het is buitengewoon onverstandig om zonder doktersrecept of advies een medicijn te nemen / kopen.
Dat dit in veel landen wel gewoon kan is de reden waarom onder andere de gonorroe bacterie resistent is tegen vele soorten antibiotica; wereldwijd!

Huisarts
Ga gewoon naar je huisarts en laat je eerst testen, want misschien denk jij dat je gonorroe (druiper) hebt en is dat helemaal niet zo.
Daarnaast: gonorroe wordt behandeld met een eenmalige injectie in je bil en niet met pillen. Dus je kunt niet zelf de antibiotica toedienen, want jezelf intramusculair injecteren is moeilijk, niet te doen eigenlijk.

Commercieel
Als je niet naar je huisarts durft of kunt, kies dan tenminste voor eerst een commerciële test bij een betrouwbare aanbieder.
Alleen wanneer je het materiaal - in jouw geval urine - opstuurt naar een laboratorium, is de uitslag van de test betrouwbaar. Zelf een test aan de keukentafel doen en aflezen, geeft geen betrouwbaar resultaat.
Betrouwbare online aanbieders kun je vinden op de page over thuistesten van de website van Soa Aids Nederland: Soa-thuistest, welke is betrouwbaar? En waar moet je op letten bij testen? (even beetje naar benden scrollen).

Stel je uitslag is positief dan moet je in de meeste gevallen toch nog naar je huisarts voor een recept en voor het toedienen van de injectie.
Sommige online testaanbieders schrijven ook recepten uit (tegen betaling). Ook dan zal je een arts nodig hebben om de juiste behandeling te krijgen, de injectie dus.

Kortom: koop - off line dan wel online - en slik nooit zomaar medicatie!

Vriendelijke groet,
Thirza soaaids

Tiggell

Toogplakker
15 apr 2020
49
4
Bedankt voor jullie reacties.ik ben gisteren gewoon naar de huisarts geweest. Heb gelijk een spuit gekregen en moest een plas inleveren. Dat word nu onderzocht. Maar ik ben nu van mijn druiper al af. Wat een genot zeg. Nogmaals bedankt voor jullie reacties

Fantje

Toogplakker
4 jul 2021
96
67
Je kunt - via de normale wegen - nergens in Nederland antibiotica krijgen zonder recept. Dus ook niet anoniem.

Wat wél kan is je - anoniem - laten testen bij onedayclinic en, als blijkt dat je een soa hebt opgelopen, kan je ook daar weer - anoniem - behandeld worden en antibiotica krijgen.

Betaling kan cash en ik vond de service en behandeling uiterst professioneel.

En nee, ik ben niet de eigenaar en heb geen aandelen 🤣

Terug
Naar boven