Afpersing

BertBibber

Toogplakker
1 jun 2020
100
13
Er zijn lijsten online met gelekte wachtwoorden, en daar hebben ze het van.

https://haveibeenpwned.com/Hier kan je vrij je mailadres zoeken of het in deze lijsten voorkomt, en waar de lek vandaan kwam. Dan weet je of je je wachtwoord moet updaten of niet.

Zipperft

Toogplakker
7 jul 2019
60
57
Ik heb het ook laatst gehad via sexjobs.
Heb daar zelf ook af en toe een advertentie staan voor betaling in natura.
Kreeg ik een whatsapp van ik ben de baas van een motorbende en je moet nu € 175 overmaken met een of andere link anders ga ik het openbaar maken en komen we ff langs bij je. Profiel foto was gejat van internet van hem met een of andere vage motor club ofzo.
Heb hem gelijk terug gebeld maar hij nam niet op helaas.
Toen appte ik hem en ik zei dat hij heel snel naar me toe moest komen als hij geld wilde hebben.
Toen begon hij te dreigen met van...we hebben foto`s van je dat je met een minderjarig sex heb gehad...wat een loosers.

pietwies123

Ervaringsdeskundige
27 sep 2018
807
438
Ja op sexsjobs en kinky is het momenteel een ramp, ok hoop dat er dus ook niemand intrapt want succes is doorgaan in dit geval.

Gr Pietwies

fritzhohen

Ervaringsdeskundige
21 mei 2015
320
45
Daarom dus beter zoals b.v. eronity doet!
Of kaufmich.
Maar helaas beide DE sites.
Wat ik wel heel raar vind is dat op de DE sites de dames gewoon normaal chaten met je.
In NL neemt de helft niet eens de telefoon op!
Waarom dat verschil?

Ook in BE reageren ze maar weinig op berichten op redlight b.v. :?:

A

Anonymous

Guest
Zippfrt

Die adv van sexjobs met die motorbende ben ik ook tegengekomen. Ik heb aangifte gedaan van bedreiging.

Ik heb zijn nummer nog en ook van zijn zogenaamde vriendin. Hele nasty vieze mensen dit.

Zou goed zijn om een paar van hen eens een lesje te leren.

Kan je ook zien dat die zogenaamde goede bedoelingen van sexjobs flauwekul zijn. Misstanden interesseert hen echt geen ene reet. Alleen de centen. Daarom is die zogenaamde samenwerking met Justitie wss ook een farce.

Sj en K zijn een vergaarbak geworden van oplichters en randverschijnselen hetgeen ik al lang geleden voorspeld heb. Dit is ook tevens het begin van het einde van deze websites. Mensen zullen uiteindelijk Midhold de rug toe keren en alternatieven gaan zoeken.

dirkA

Ervaringsdeskundige
3 apr 2015
453
270
Ik had er al een tijdje over nagedacht, maar vandaag in de Albert Heijn een AH Mobile prepaidkaart gekocht.

Ook al doe je niks verkeerd, prostitutie blijft een raar wereldje en in België is elk GSM-nr geregistreerd (in tegenstelling tot Nederland).

Ik voel me er toch veiliger bij.

pietwies123

Ervaringsdeskundige
27 sep 2018
807
438
Die persoon opereerde ook in Limburg

Trek je vooral niks van hem aan, ik schrijf bewust in het enkelvoud.

Het is geen motorclub maar gewoon een allen werkend iemand die een aantal buitenlandse vrouwen aan het werk heeft, ze huren telkens op een andere locatie een ruimte voor enkele dagen

Alex

marius13

Ervaringsdeskundige
24 jan 2016
255
50
Tot nu toe lees ik dat het om amateur criminelen gaat.
Drugscriminelen zouden zomaar op het idee kunnen komen om dvp bezoekers te gaan chanteren.
Denk daarbij hoe ze bv via je kenteken tel nr achter je privé gegevens kunnen komen.
Werk je bij de douane of politie ,internationaal vrachtwagen chauffeur etc weestextra voorzichtig omdat aan een dvp te vertellen.
Criminelen zijn dan extra geïnteresseerd in je .

A

Anonymous

Guest
Dan is het nog lastig hoor marius13, want via kenteken en tel.nr. heb je nog te weinig gegevens, naast het feit dat als je ontkent en bijv. zegt dat je je auto uitgeleend hebt aan een vriend, wordt het ook voor beroepscriminelen een lastig verhaal. Nee, je zult als wandelaar bijv. beroofd moeten zijn van je wallet met allerlei pasjes en/of je telefoon die men kan kraken etc. Ja dan komt men aardig dichtbij, maar goed de meeste wandelaars gaan niet met hun volledige portemonnee met alles erop en eraan een pand in en vaak is de telefoon slechts een telefoon voor DVP bezoek of heeft de telefoon een "tracker" waarbij die binnen no time te traceren is. Simpel!

djm1984

Snuffelaar
2 jun 2015
8
0
Er was anders laatst nog een behoorlijk datalek waarbij klantgegevens van autogarages massaal zijn gelekt. Ging hier inderdaad om o.a. NAW gegevens en gekoppeld aan telefoonnummers (en wellicht ook kentekens).

Dus voor deze hobby zou je nooit met je 'reguliere' telefoonnummer moeten bellen, maar altijd een niet geregistreerd prepaid kaartje moeten gebruiken. Ook als je zogenaamd niks te verbergen hebt. En via je telefoonnummer ben je ook makkelijk te vinden op Facebook. Suc6.

Voormalig lid 23930

Toogplakker
20 sep 2021
203
60
Ze proberen ook je adres te achterhalen op de volgende manier: Je krijgt een SMS met de tekst "uw pakket wordt vandaag bezorgd" met een link.Tik je de link aan dan weten ze dat dit telefoonnummer actief is en je (al dan niet tijdelijke) IP adres.

Kom je op de website, moet je je postcode en huisnummer ter controle invoeren om het bezorgmoment te zien. Zo weten ze welk telefoonnummer aan welk adres gekoppeld is. Je wilt niet weten hoeveel smartphones zombies daarin trappen omdat veel bezorgdiensten zo werken.

Dit soort phishing links hebben meestal fantasienamen die worden samengesteld uit willekeurige woorden als sunnysidebeachcat of jamhotelcarwalk. De woordencombinatie is uniek voor ieder telefoonnummer waar ze een bericht naartoe sturen.

Simpel toch?..

Patrickpatrick

Toogplakker
13 jun 2022
75
39
Aantal weken geleden nog...

Appje "het is niet zo anoniem als het lijkt. Je bent een hoerenloper. Of jij vertelt het je familie of ik zeg het. Blokkeren en negeren heeft geen zin."

"Mag ik vragen wie je bent?"

"Patrick, ik meen het. Geen geintjes. Ik geef je 12 uur of je leven wordt een hel."

"Was gezellig, thnx voor lachen... Dikke doei"

31 aug 2016
1.194
112
@ Jan steen klopt ook paar keer aan de hand gehad .
Niet eens op gereageerd .
Ik weet bij wie ik bestel en dan ook door wie dat geleverd wordt .
Zelfs met post.nl had ik soortgelijks dat ik dacht verrek gek ... Toen ik thuis kwam lag er wel een onverwachts pakketje bij de buren .

Baley187

Ervaringsdeskundige
23 jun 2021
455
222
Got this message yesterday :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Whoever give them my number, should have known better if they ever spoke to me

In my head I'm like, uhh I don't send dick pics, don't give out my personal info so the fuck this person trying to hustle a hustler :lol: :lol: :lol:

I only posted in case yall see that number somewhere ;) ;) ;)

Baley :cool: :cool: :cool:

Bijlagen

• haha.jpg
    haha.jpg
    155,5 KB · Weergaven: 819

lekkerlos

Toogplakker
8 aug 2020
44
3

lekkerlos

Toogplakker
8 aug 2020
44
3
bericht verwijderd en heeft mij geblokkeerd, ik heb een paar keer gebeld (anoniem natuurlijk) hij nam niet op en nu staat zijn tel uit.. wat een MIETJE zeg.

lekkerlos

Toogplakker
8 aug 2020
44
3
Ik weet van welke advr de afpersing komt.
Gisteren sprak ik iemand op chatgirl die zou in een hotel in utrecht ontvangen ik vroeg om prijzen kreeg gelijk tel na appen hoorde ik niks meer en vandaag afpersing ik heb dat nummer geappt kijk naar screenshot.

0613446192

peeklak

Toogplakker
21 mrt 2022
199
29
Dit soort onzin voorkom je grotendeels door voor je sekscontacten uitsluitend een telefoontje van 25 euro te gebruiken, met een voorbetaald kaartje waarvan niemand in je kring van familie, vrienden, kenissen het nummer heeft.

Zo'n ding kan gebruikt worden voor smsjes en om te telefoneren. Meer hoeft dat niet te zijn. Mocht daar ooit iemand iets op sturen, gooi je dat gewoon er af want niemand heeft het nummer. Ik zit al een eeuwigheid in dit wereldje op verschillende manieren en van zeer dichtbij. Ik heb nog nooit zulke onzin/afpersings berichten of wat dan ook gekregen.

De meisjes hebben toch ook allemaal een werktelefoon.

Terug
Naar boven