afpersing op Kinky: twee mannen opgepakt

thiando

Snuffelaar
20 feb 2022
13
17
Dit bericht is gerapporteerd.
Lijkt er toch wel wat te gebeuren:

De politie heeft twee mannen van 30 en 35 jaar uit Hellevoetsluis en Spijkenisse opgepakt voor afpersing.

Link naar artikel

Hier een link naar een artikel die niet achter een betaalmuur zit:
nu.nl

Denk dat er wel een paar uit de "wie heeft er ervaring met" topics waar niemand ooit is geweest niet meer op kinky terugkomen....

Sephiroce

Ervaringsdeskundige
3 aug 2020
618
421
De oplichters maakten gebruik van nepprofielen op Kinky.nl om contactgegevens van gebruikers te bemachtigen. Daarna namen ze contact op om geld af te dwingen. Daarbij werden de slachtoffers soms op grove wijze bedreigd, bijvoorbeeld met geweld of met bezoekjes aan hun woonadres.
Hoewel slechts twee slachtoffers officieel aangifte hebben gedaan, zegt de politie dat tientallen anderen wel geld hebben betaald of zijn benaderd, maar geen melding durven te doen. 'Het gegeven dat slechts twee van de vermoedelijk honderden slachtoffers aangifte durven te doen baart zorgen. De politie roept mensen die slachtoffer zijn geworden op dit alsnog te doen.

30 aug 2025
215
233
Aangifte helpt altijd wel maar soms duurt het lang, men moet wel een dossier opbouwen
voor men tot actie kan overgaan.
En in dit geval maar twee die het deden.
Het is net als met vooruit betalen of andere trucjes: trap er niet in want geld is weg.
Daarmee verdienen ook aardig wat lui een extra centje: elk tientje is meegenomen voor ze.
En ik denk dat velen er blijven intrappen anders hield het wel op.

MartinG

Ervaringsdeskundige
21 feb 2022
648
650
Met geweld of huisbezoek vindt ik wel heel extreem. Goed dat ze aangehouden zijn. Helaas blijft t doorgaan. Ik hoop dat beide heren veel zeepjes mogen oprapen in de douche van de bajes.

Single67

Ervaringsdeskundige
13 dec 2024
305
689
Het gegeven dat slechts twee van de vermoedelijk honderden slachtoffers aangifte durven te doen baart zorgen.
De "slachtoffers" die in een relatie zitten zullen zeer waarschijnlijk ook geen aangifte hebben gedaan;)

Terug
Naar boven