Advies gevraagd m.b.t excuus om contact te leggen

A

Anonymous

Guest
Hallo medeforumleden,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hier gepost hebt en ik hoop dat ik jullie niet teveel verveel met de onderhavige kwestie. Ongeveer anderhalve maand geleden ging op een zondagavond bij mij de deurbel. Ik deed open en er stond een jongedame voor de deur die vroeg of ik batterijen had. Ik had die niet, bood daarvoor mijn excuses aan en ging weer verder met waar ik mee bezig was. Ik kwam van de week thuis van een wandelingetje en trof daar een kennis aan. We hadden het over dit en dat en toen kwam die jongedame ter sprake. Hij wist me te vertellen dat het wel leek alsof ze klanten in haar woning ontving. Ze woont namelijk een paar huizen verderop. Ik heb dus het voornemen om even polshoogte te nemen en ik heb daarvoor een excuus nodig om daar aan te bellen. Ik heb hierover de volgende drie vragen:

(1) Is het überhaupt een goed idee om even bij haar aan te bellen met een excuus om polshoogte te nemen?
(2) Hebben jullie op deze wijze wel eens wat kunnen scoren? Als dit in een soortgelijke situatie het geval is, dan zou ik dit graag willen weten.
(3) Welke excuses kan ik gebruiken om in ieder geval bij haar aan te bellen? Een kopje suiker lenen of vragen om batterijen zijn nogal alledaagse excuses. Ik heb enkel een excuus nodig om het aan te vangen. De rest regel ik zelf wel.

Uit wat ik begrepen heb, is het zeer aannemelijk dat ze s'nachts in haar woning aan het werk is. Het lijkt me wel spannend om ook eens bij haar op bezoek te gaan. God weet wat eruit voortkomt. Misschien worden we wel hét schandaal van de hele buurt.

Ik ga in ieder geval de stoute schoenen aantrekken en ik zal hier in de toekomst verslag van doen. Ook als het een epische faal blijkt te zijn.

Trogdor

Ervaringsdeskundige
23 dec 2016
306
248
Als je weet dat ze thuis is... koop een appeltaart.. bel aan.. zeg dat je hem gekocht had maar nu een paar dagen weg moet en of ze hem wil hebben.... nieuw in de verpakking. ;)

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Trogdor zei:
Als je weet dat ze thuis is... koop een appeltaart.. bel aan.. zeg dat je hem gekocht had maar nu een paar dagen weg moet en of ze hem wil hebben.... nieuw in de verpakking. ;)

Een paar dagen weg moeten tijdens een lockdown????

Hooked

bare raider

Legende
28 jun 2015
2.786
451
Maak er een mooi verhaal van,, voor je ouders moet zorgen ofzo.. mooie verhalen hoeven niet altijd waar te zijn,, :lol:

Cumgiver

Legende
6 mei 2019
1.451
1.066
Aanbellen met een welkomstpakket waarin je per ongeluk een sextoy heb toegevoegd.

Terug
Naar boven