Leesvolgorde aanpassen?

Leesvolgorde van berichten in topic aanpassen?

• Aanpassen naar Aflopend

Stemmen: 15 55,6%
  • Zo laten als nu

Stemmen: 12 44,4%

• Totaal stemmers
    27
  • Peiling gesloten .

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Een aantal leden stelde in een ander topic de vraag of we voor het hele forum de leesvolgorde in de topics kunnen aanpassen van hoe het nu is (chronologisch oplopend) naar chronologisch aflopend). Dat wil zeggen dat als je een topic opent het 1ste bericht het laatste bericht is wat geplaatst, en als je verder door het topic scrollt je steeds oudere berichten ziet.

Nu is het zo dat het oploopt, dus de eerste post is de eerste post en wil je de laatste nieuwe post zien dan moet je naar de laatste pagina gaan. Nota Bena als je al eerder een topic gelezen hebt onthoudt het forum gewoon waar je was gebleven en ga je automatisch naar de laatste post bij het openen.

Als de poll een enigszins representatief resultaat oplevert kunnen we de instelling voor het hele forum aanpassen.

hooked

Ervaringsdeskundige
5 jan 2017
579
227
Wat mij betreft mag het blijven zoals het is. De fora die ik bezoek hebben het ook allemaal zo.

Hooked

pauldekutkabouter

Toogplakker
7 apr 2015
133
26
Ik snap het probleem niet zo. Als ik op de titel van een onderwerp klik dan wordt gelijk het eerste niet gelezen bericht getoond.

Of ik dan dan naar boven of onder moet scrollen voor het volgende bericht boeit niet zo. Voor mij mag het blijven zoals het is.

johan34

Toogplakker
27 mrt 2015
163
10
Ik zie ook geen reden waarom je dat zou aanpassen - de normale leesvolgorde is nog altijd van links naar rechts, en van boven naar beneden. De functionaliteit waarmee je ineens op de eerste niet gelezen post in een onderwerp terechtkomt, werkt uitstekend - enkel voor oudere onderwerpen (die voor het eerst een nieuwe post hebben sinds de vernieuwing van het forum) dien je nog extra op "spring naar nieuw" te klikken. Beter kan niet.

Voormalig lid 1209

Ervaringsdeskundige
5 jul 2015
607
319
Elk forum heeft ook de mogelijkheid om de sortering aan te passen. Dat kan je dus als gebruiker zelf instellen. Ik vind het heel raar dat dit hier niet zou kunnen. Misschien toch nog eens naar de software kijken

JeroenNL

Ervaringsdeskundige
25 aug 2015
257
120
Ik ben dit onderwerp begonnen, omdat ik het in eerste instantie echt dacht te missen. Echter, als je eenmaal een onderwerp gelezen hebt, onthoudt dit forum heel netjes, je laatst gelezen berichtje en laat die als eerste zien. En dan is het juist veel makkelijker dat de onderwerpen van oud naar nieuw staan om door te lezen. Als dat niet automatisch gebeurd, is er ook nog eens een button "spring naar nieuw bericht".

Ik denk dat een hoop lezers (net zoals ik in het begin) nog niet gemerkt hebben omdat dat bij de eerste keer nog niet zo is. Ik ben dan ook op mijn eerste mening teruggekomen en vind het zoals het nu is, beter dan om het om te draaien.

Mijn advies zou zijn: laat het nog even zo staan, zodat iedereen er eerst aan kan wennen en dan kunnen we over een aantal weken alsnog zien.

beffer007

Legende
3 mei 2015
4.017
574
Lekker laten zoals het nu is en volgens mij de gebruikelijke standaard is op de meeste fora.
Volgens mij kan je als je een andere opzet wilt dit bij de meeste fora zelf in je profiel aanpassen.

Beheer

Beheerder
NZC Staff
17 mrt 2015
162
215
Met 15 vs 12 stemmen is er inderdaad geen sprake van een overduidelijke meerderheid, het blijft dus zoals het is. Misschien is het in de toekomst (update van forumsoftware) eens mogelijk om zelf te kiezen hoe je de volgorde wenst.

Terug
Naar boven