Hack waarschuwing via TEAMS

2sweet

Toogplakker
6 apr 2015
55
41
Even een waarschuwing ik heb recentelijk een paar keer het verzoek gekregen via TEAMS te chatten. Na aandringen dit eenmaal gedaan via een anoniem email adres. Na een paar chats kreeg ik een email dat ik OneDrive moest updaten op dit zelfde E-mail adres...beetje vreemd.
Bij nadere inspectie bleek het zgn. OneDrive email adres vreemde links te bevatten die niet bij Microsoft vandaan kwamen. Ik heb de mail meteen verwijderd....bij het zoeken op het web blijkt dit vaker toegepast te worden om je met persoonlijke gegevens te chanteren op je OneDrive account (als je dus inlogt). De dame in kwestie had een vreemde naam met een nr. Opgegeven op chatgirl. En kan haar niet meer vinden. Weet alleen dat ze uit Dronten kwam (zal wel niet dus)
Gewoon een waarschuwing dus om alert te blijven als men niet via de normale chat platformen wil praten...

vovin_2

Ervaringsdeskundige
5 okt 2020
307
350
Geen verrassing. Er is voor een dvp geen enkele redelijke reden om teams te gebruiken. Alles wat afwijkt, of naar afwijkende kanalen wil, moet je gewoon direct afkappen.

2sweet

Toogplakker
6 apr 2015
55
41
Ik hou ervan om kennis te delen. Maar goed, geen probleem om je mening en oordeel te lezen hoor @hagelslag.

Het gaat erom dat er vaker leden zijn die ook wel eens op chatgirl actief zijn. Ik doe er af en toe een leuk contact op. Maar deze manier van chatten had ik nog niet gebruikt.

Ik wil alleen waarschuwen dat met het gebruik van Teams en ook andere programma's allerlei informatie wordt verpakt in links en ook afbeeldingen. Naast het delen van ervaringen met de dames kun je ook digitale risico's delen om elkaar te helpen toch?

Terug
Naar boven