Forum Regels

Pieter1975

Ervaringsdeskundige
27 aug 2017
623
247
Regel 5 van de Moderator, vind ik een beetje onzinnig.
Niet dat ie geen hout kan snijden maar werdt ook nog nooit eerder gehandhaafd.
Denk aan cumdumps in sexbioscopen Den Haag, Rotterdam en Schiedam
Prive gangbangs via een lid in Dordrecht, Wateringen en Rotterdam
Waarom zou een forum gebruiker niet op de hoogte gesteld mogen worden van een bijvoorbeeld op komst zijnde cumdump of gangbang?
Dat dit vaak op niets uitloopt is een tweede....

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Nou in de regels staat dit:
Reclame of Adverteren

Op ons forum is reclame voor betaalde activiteiten, zonder uitdrukkelijke toestemming van @Beheer , strikt verboden! Eveneens verboden is het via PB "spammen" van gebruikers! Als partijen willen adverteren kunnen ze daarvoor contact opnemen met @Beheer .

Oproepjes voor kosteloze activiteiten zijn wel toegestaan.

Pieter1975

Ervaringsdeskundige
27 aug 2017
623
247
Dus dan geldt dit ook voor de chat neem ik aan waar zeer recentelijk nog voor een commerciële gb aandacht gevraagd werdt ?

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
De chat monitor ik inderdaad niet. Weet ook niet of daar berichten gemeld kunnen worden? Wat je zegt mag niet... en ja als ik dat weet/zie zal ik doe persoon dus ook aanspreken

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
@Moderator : Dank nog voor de uitleg. Bewust even afstand gehouden en de boel aangekeken. Vaak is de eerste reactie gebaseerd op emotie niet terecht. Dat is bij mij het geval op ingrijpen bij Slowchat berichten regel namelijk. Kan ik me wel behoorlijk aan irriteren namelijk dat dit gebeurd.

Heb de boel een beetje gemonitord hoe er soms wordt ingegrepen. In het begin was dat meer maar nu in mindere mate. Dat was wel chill dat er niet meer heel strikt wordt gekeken maar soms zie ik alsnog als er een lekker gesprek opgang is dat er weer terug naar recensies moet. De irritatie blijft daarin. Snap dat echt niet.

Bijvoorbeeld een discussie/ gesprek over de locatie met reactie "tis geen Funda hier". Kan niet zo snel andere voorbeelden geven maar ik begrijp dat dit hoofdzakelijk een recensie forum is en je de subforums leesbaar wilt houden maar het haalt voor mijn echt het plezier uit het delen van informatie,

Ik spreek echt voor mijzelf maar mijn motivatie om te delen is gebaseerd op meerdere facetten:
- Mijn morele schuldgevoel inlossen doordat ik zelf gebruik gemaak van andere recencies
- Een soort van dagboek van de meeste avontuurtjes die ik doe
- Invulling van de sociale media behoefte die ik niet heb.

En daarmee dus het belangrijkste punt voor mij dat de (actieve) leden in dit forum een collectieve hobby hebben en een soort anonieme community vormen. Ik ken niemand hier persoonlijk maar voel mij wel verbonden in de nzc gemeenschap. Die motiveert mij om te delen omdat de leden hiervan daarop weer reageren en vaak motiveren. Dat is de beloning die ik krijg als ik iets deel.

Er is immers geen systeem hier dat als ik een recensie deel ik een recensie terugkrijg. Er is geen extrinsieke motivatie maar alleen een intrinsieke. Daarom vind ik dat hele ingrijpen op "slowchat" zeer irritant. Het haalt de jus voor mij eruit wat eigenlijk alles bij elkaar houd hier.

Ik begrijp dat jullie de "chat" functie daarvoor bedoeld is als je wilt chatten maar die werkt echt niet. Sorry. Het is niet gebruiksvriendelijk en leden moeten toevallig online zijn om over toevallig het desbetreffende onderwerp te willen chatten. En dan nog ben ik niet constant op het forum om een chat te checken. En chat is ook veel te algemeen.

Een nieuw "praat" topic aanmaken? Dat is echt niet werkbaar in mijn beleving. Niet laagdrempelig om uit te voeren en in mijn hoofd teveel gedoe. Mss dat anderen dat niet erg vinden om te doen maar zelf vind ik dat je dat dan technisch moet faciliteren. Bij elk recencie topic komt automatisch een blabla topic. Maar als je geen bericht kan pinnen denk ik ook dat dit niet kan. Wel echt jammer dat het pinnen niet kan. Kunnen de it-ers nzc leden mss hier niet in meedenken? Ik zou zeggen stuur mij een pm met welke platform er achter het forum zit en kan wel wat laten onderzoeken mochten jullie dat al niet gedaan hebben. Zou zo een goede oplossing zijn. Minder hoofdpijn voor iedereen.

Dat een topic niet leesbaar wordt begrijp ik wel als er teveel in staat. Ik heb er alleen niet zoveel moeite mee. En nee de wereld draait niet om mij en ik snap als het off topic gaat en dat gaat te ver er wordt ingegrepen. Logisch. Vaak trekt er ook wel iemand aan de bel volgens mij.

Maar ik haal zelf bij een groot topic de relevante informatie voor mijzelf eruit doordat ik een forum gewoon goed scan. Korte berichten scroll ik zo door en langere sta ik even stil. Ik scan en door. Maar ja. Dat is persoonlijk natuurlijk. Als je echt een goede regel wilt instellen zou ik zeggen als een topic zoveel paginas heeft (10 ofzo) wordt er geschift.

Naja. iig kortom ik zie dat er minder wordt ingegrepen op "slowchat" maar elke ingreep irriteert mij nog steeds behoorlijk. Het resulteert erin dat ik gewoon niet meer deel en minder actief ben en eigenlijk gewoon weer snuffelaar gedrag vertoon. De wetenschap dat er dan een grote kans is dat er reacties worden verwijderd waar ik zelf van geniet kan ik niet echt verkroppen. Ik hoop heel erg op technische verbeteringen of dat de slowchat gewoon lekker blijft zodat het weer wat leuker wordt en ik actiever ga worden.

Succes iig met het runnen van dit mooie forum. Ik snap je kan niet iedereen tevreden houden. Het is altijd kiezen tussen meerdere belangen en over het algemeen is de moderatie echt wel veel beter geworden naar de vakantie periode van vorig jaar toen er wat langer geen moderatie was, vooral op leden die het niet snappen, dus petje af daarvoor omdat jullie dit ook maar erbij doen.

Naja. Is een lang bericht geworden. Uiteraard verwacht ik geen antwoord ofzo. Tis voor mij gewoon een ter informatie en een soort emotionele afscheidsverwerking.

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Goede analyse waarom het forum informatie verliest.
Het aantal recensies is afgenomen.
Het aantal vragenstellers die alleen vragen stellen en niets bijdragen neemt toe.
Zie wat de gevolgen zijn.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Wat @GertG roept is nergens op gebaseerd. Sterker nog de cijfers spreken dit tegen. Er werden niet minder nieuwe topics geopend in januari tov een jaar geleden bijvoorbeeld. En deze check hebben we december ook al eens gedaan.

@IYANBYAG We kunnen een topic vast-pinnen. Dus in elke rubriek een "geneuzel" topic is vrij makkelijk te regelen. Opschonen gebeurt passief (na melding) of actief (als een moderator het ziet). Goed om te weten: Een gewist bericht wordt alleen verborgen. Deze kan dus ook weer terug gezet worden. Het aantal leden dat regelmatig topics gebruikt voor "slow chat" of randzaken is trouwens heel klein. Het zijn (helaas) vaak steeds dezelfde paar leden. Als jij dus iets schrijft dat "randje" is zou ik me niet zo druk maken. Doe je dit echter continue en overal in elk topic? Ja

Als jij reageert (voorbeeld) "goeie recensie" is dat niet gelijk een reden om te wissen. WEL als daaronder de reacties steeds meer offtopic gaan. Een woning beschrijven is 1. Een discussie voeren over waar ze het beste nieuw behang kan kopen heeft echt niets meer met een topic te maken bijvoorbeeld

Er zijn hier topics met 10 paginas en 4 recensies... kortom het is ook een balans dingetje. Krijg je dit goed? Nooit.

Maar per saldo zou ik me dus niet te druk maken @IYANBYAG over je eigen schrijfgedrag! Zeker niet zelfs

Pietvanheel

Ervaringsdeskundige
17 apr 2023
261
206
Wat betreft recensies: ik ga vaak naar dezelfde dames en shemales. Er zijn er ook bij die absoluut niet willen dat ze dat doen. Velen lezen mee dus ze weten wie degenen zijn die de recensie plaatste. Ik kreeg ongevraagd de naam van een lid te horen van een shemale. Had haar min of meer gestalked maar zo dom omdat met zijn "normale" mobiel te doen. Kortom als een dame of shemale liever niet heeft dat ze gerecenseerd wordt dan maar niet. Ik vroeg ook maar als dat dan heel goed is. Het antwoord was ja maar wat ik met jou en andere vaste doe doe ik niet met iedereen. Een recensie zou dan die verwachting wel opwekken..

Pieter1975

Ervaringsdeskundige
27 aug 2017
623
247
Een recensie is een momentopname van jouw ervaring en kan geen garantie zijn voor een andere wandelaar.
Het kan wel een leidraad zijn maar nogmaals nooit een garantie.
Als iedereen dat verschil nu eens leert en belangrijker nog accepteert en niet de dvp lastig gaat vallen met "ja maar kijk, hier word er dit geschreven dat je doet.. dus, eis ik dat ook van jou.", dan kunnen er meer mooie recensies gedeeld worden

GertG

Legende
23 sep 2023
1.213
1.287
Wat @GertG roept is nergens op gebaseerd. Sterker nog de cijfers spreken dit tegen. Er werden niet minder nieuwe topics geopend in januari tov een jaar geleden bijvoorbeeld. En deze check hebben we december ook al eens gedaan.
Tel de recensies maar dan zul je zien dat het aantal flink afgenomen is. Dat is wat ik beweer.
Nieuwe topics zeggen niets over de informatieve waarde voor de gebruikers van het forum.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@GertG Jawel want in de subrubrieken staan alleen recensie topics. En daar heb ik het over.

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
@Moderator : Bedankt voor de reactie. Dat wordt gewaardeerd.

Een geneuzel topic in elk forum kan mss een oplossing zijn maar moet het eerst zien. De voorstelling welke ik erbij heb is dat je dan moet switchen tussen de topics. Niet echt ideaal. Beste is om berichten in een topic te kunnen pinnen. Maar ik begrijp dat dit niet mogelijk is. Tsja. Je kan niet alles hebben. Ben dus wel benieuwd op welk platform girlsreview is gebaseerd. Daar lijkt het wel te kunnen. Of mss is die site echt speciaal custom gemaakt voor hen.

Daarnaast kan ik helemaal mee gaan in jullie redenering over hoe er wordt ingegrepen. Je moet de balans houden. Dat is niet makkelijk. Helemaal als een kleine groep keer op keer zich niet aan de regels houd.

Mss maak ik het ook wel dramatischer dan het is. Ik weet het niet, ik maak me per saldo dus wel wat drukker over of mijn berichten worden weggehaald of niet. Het is fijn om te weten dat het wel goed zit maar Ik merk dat ik gewoon een andere fundamentele mening heb over de slowchat en de balans die wordt aangehouden. Ik hou van dat geneuzel bij de reviews. Lekker slap ouwe hoeren zeg maar. Dat het onoverzichtelijk wordt heb ik geen problemen mee. Maar dat ben ik. 4 recenies op 10 paginas nee dat is idd niet handig maar ik vind het dus prettig om doorheen te scrollen en alles te volgen.

Die kleine actieve groep maakt het ook wel smeuïg voor me en houd de boel levend en bij elkaar. Vind het leuk om te lezen. Ongeacht dat het soms moddergooien is. Het modereert vaak zichzelf wel omdat iemand aan de bel trekt. Naja. Maakt ook allemaal niet uit niet is wat het is. Mss moet ik wel nzc cafe starten ofzo 🥴

We gaan het zien. Tijd zal leren. Succes iig. Nogmaals het is al veel beter dan hoe het was!

IYANBYAG

Ervaringsdeskundige
2 aug 2020
601
1.001
@Pietvanheel : Ik volg je verhaal alleen wat is nu de conclusie in relatie met de forumregels? Dat we voordat we een recensie plaatsen eerst een bewijs van akkoord van de dvp aantonen🤣? Maar nee zonder gekheid even is een oprechte vraag.

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
@IYANBYAG wat op je GF of ijsberen ziet is dat er heel veel NIET recensies topic zijn. Dat "mist" hier en die zorgen wel voor activiteit. Heb ook al meerdere keren aangegeven dat iedereen dat soort topics kan starten!
En nee het is niet mogelijk om berichten in een topic "boven in te plaatsen". Was dat maar zo... dit kan bij GR ook niet trouwens?

GR en NZC draaien trouwens volgens mij op dezelfde software. Alleen is er bij GR flink gesleutelt voor bv de recensieformulieren (wat het weer makkelijk maakt om recensies snel te spotten).

Het zou inderdaad kunnen helpen als recensies bv een iets andere achtergrond kleur hebben zodat je ze makkelijker kan vinden in een post. Spreek beheer volgende week en zal dat eens in de groep gooien!

Zonder moeite

Legende
4 jun 2019
1.808
1.484
@Moderator

Je vergelijkt het aantal gestarte onderwerpen met januari 2024

De daling is al veel langer aan de gang

2021 vergelijk het daar eens mee, corona die periode niet representatief

Moderator

Moderator
NZC Staff
9 nov 2020
2.319
1.004
Januari 2021 waren er 20% minder nieuwe recensie topics dan 2024/2025. Dus je veronderstelling klopt niet?
Let ik kijk nu naar NL/BE/DE.. dus weet niet hoe dit zit per land/provincie.

Terug
Naar boven